/بيداري اسلامي؛ نويدبخش آزادي قدس/

تسخيري: كشورهاي اسلامي به جاي تجارت‌بازي امكاناتشان را براي آزادي فلسطين بسيج كنند

رييس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، گفت: مسوولان كشورهاي اسلامي به جاي تجارت‌بازي با آرمان‌هاي مقدس، تمام امكانات خود را براي آزادسازي فلسطين بسيج كنند.

رييس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، گفت: مسوولان كشورهاي اسلامي به جاي تجارت‌بازي با آرمان‌هاي مقدس، تمام امكانات خود را براي آزادسازي فلسطين بسيج كنند.

آيت‌الله محمد‌علي تسخيري در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به پيام‌هاي روز قدس براي امت اسلامي خاطرنشان كرد: روز قدس روز اعلام راه‌حل مردمي - اسلامي و نجات قدس شريف و روز اعلام اسلامي بودن اين سرزمين است.

وي با بيان اين‌كه «روز قدس روز اعلام اين‌ است كه قدس قلب جهان اسلام است و بدون آن جهان اسلام جريحه‌دار مي‌شود» گفت: روز قدس روز نفي حركت صهيونيستي ـ‌ استكباري يهودي سازي قدس و فلسطين و خط بطلان كشيدن بر همه تصميمات رژيم جعلي صهيونيست است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام خاطرنشان كرد: اين روز، روز جداسازي خط ارتجاع و زور از خط اصيل مقاومت و روز شروع بيداري اسلامي و استقلال جهان اسلام و نفي رژيم‌هاي مزدور است.

تسخيري با اشاره به اين‌كه «به فرموده امام راحل روز قدس بازگشت جهان اسلام به تعليمات قرآن و راه‌حل‌هاي قرآني براي مشكلات بشريت است» افزود: امت اسلامي و توده‌هاي مستضعف بشريت بايد رژيم صهيونيستي و پشتيبانان مزدور آن را محكوم كنند و همه امكانات خود را براي تكريم و تجليل قدس و آزادي اين سرزمين اسلامي و اعلام برائت از مشركين صهيونيست بسيج كنند.

وي تاكيد كرد: شايسته است مسوولان كشورهاي اسلامي به جاي تجارت‌بازي با آرمان‌هاي قدس، صادقانه رسانه‌ها و امكانات خود از جمله ابزار‌هاي نظامي، سياسي و ديپلماسي را براي آزادي فلسطين آماده و بسيج كنند.

دبير كل سابق مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي يادآور شد: البته در برخي كشورها وابستگي، تبعيت و مزدوري آن‌ها و سعي در حفاظت از رژيم‌هاي پوسيده خود مانع از اين امر مي‌شود كه اميدواريم اين مسوولان به خود آيند و بدانند راه نجات خود در دنيا و آخرت بسيج اين امكانات براي‌آزادي فلسطين است.

آيت‌الله تسخيري در پايان با ابراز تاسف از موضع‌گيري برخي كشورهاي اسلامي در قبال مسائل فلسطين گفت: متاسفانه آن‌ها آنچنان غرق گناه و مزدوري شده‌اند كه عليه مقاومت و مبارزين حقيقي آن موضع‌گيري مي‌كنند و اين مزدوري آن‌ها را به سوي دفاع از رژيم صهيونيستي سوق مي‌دهد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052313971
  • خبرنگار :