راستگو در گفت‌وگو با ايسنا: روزه بسياري از مرض‌ها را معالجه مي‌كند

يك مدرس و پژوهشگر مسائل تربيتي و اخلاقي گفت: تعبد در پيشگاه خداوند و اطاعت محض از امر الهي از مهمترين آثار روزه‌داري در ماه مبارك رمضان است.

يك مدرس و پژوهشگر مسائل تربيتي و اخلاقي گفت: تعبد در پيشگاه خداوند و اطاعت محض از امر الهي از مهمترين آثار روزه‌داري در ماه مبارك رمضان است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به برخي از آثار و بركات روزه‌داري و ماه رمضان اشاره كرد و افزود: مهمترين آثار روزه‌داري يا سازندگي روزه‌داري، تعبد در پيشگاه خدا است.

وي خاطرنشان كرد: اگر كسي خدا را به عنوان معبود مهربان و با مصلحت براي خود تصور كند آنچه خدا بگويد بايد اطاعت كند كه اگر اين حالت تعبد، كرنش و اطاعت محض نسبت به خدا باشد در همه احوال زندگي موفق خواهد بود.

راستگو ادامه داد: اين‌كه انسان از اذان صبح تا غروب آفتاب از تمام لذات دنيايي دست بكشد و در هواي گرم و طاقت فرسا نخورد و نياشامد از مهم‌ترين آثارش اين است كه انسان در پيشگاه خدا خود را يك بنده مطيع ببيند و غير از امر خدا، امر ديگري را اطاعت نكند.

وي با بيان اين‌كه «روزه از لحاظ جسمي و سلامت بدن نيز آثار و بركات فراواني دارد» تصريح كرد: روزه بسياري از مرض‌ها را معالجه مي‌كند زيرا پرخوري معمولا عامل اصلي همه بيماري‌ها است.

اين استاد علوم تربيتي خاطرنشان كرد: در سايه روزه استقامت و اراده انسان قوي مي‌شود و به ياد گرسنگي و تشنگي روز قيامت و فقرا و مستمندان اين دنيا مي‌افتد و در كل او را متوجه معنويت مي‌كند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91051005905
  • خبرنگار :

برچسب‌ها