جوان‌آراسته در گفت‌وگو با ايسنا: ماه رمضان نقطه شروع خودسازي است

يك استاد دانشگاه گفت: ماه رمضان را مي‌توان بالاترين درجه سير و سلوك عارفانه و يك نقطه جدي براي شروع بازسازي روح انسان دانست.

يك استاد دانشگاه گفت: ماه رمضان را مي‌توان بالاترين درجه سير و سلوك عارفانه و يك نقطه جدي براي شروع بازسازي روح انسان دانست.

امير جوان‌آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه «ما نبايد فكر كنيم كارهاي خوب فقط براي ماه رمضان است» اظهار كرد: ولي ماه رمضان مي‌تواند نقطه شروع خيلي از كارهاي مهم و انسان سازانه باشد كه براي ساير ماه‌ها و ايام سال ملكه ذهن ما شود.

وي افزود: در اين ماه روزه بر ما واجب شد كه براي رسيدن به تقوا است؛ ما اگر بخواهيم نهايت بهره را ببريم بايد با يك برنامه‌ريزي بلند مدت وارد اين ماه شويم كه به يك تقواي ثابت و استوار برسيم.

آراسته با بيان اين‌كه « روزه مد نظر قرآن روزه‌اي است كه تمامي امور فردي و جمعي را در نظر مي‌گيرد» افزود: ما مي‌توانيم با گرفتن روزه‌هاي جامع در پايان ماه رمضان به آنچه كه قرآن و اسلام بر آن تاكيد كرده است دست يابيم.

وي ادامه داد: با اين‌كه هميشه ناظري بر اعمال انسان وجود دارد، اما رفتار مردم در اين ماه نشان مي‌دهد كه وجود خداوند را بيشتر در كنار خود حس مي‌كنند در حالي كه بايد بتوانيم در همه‌ ماه‌هاي سال اعمال و رفتار خود را كنترل كرده و خدا را ناظر بر خود بدانيم.

اين استاد دانشگاه با اشاره به كارهايي كه در اين ماه توصيه شده انجام دهيم، گفت: اين ماه ماه قرآن است و خواندن قرآني كه همراه با تدبر باشد توصيه شده، رسيدگي به امور ايتام، صدقه دادن به معنايي كه در كل ايام سال توصيه شده و رعايت اين موارد باعث مي‌شود كه انسان به ارتقاء معنوي دست پيدا كند.

جوان آراسته در پايان خاطرنشان كرد:‌ ما در اين ماه بايد به چند نكته توجه كنيم خودسازي نفس را آغاز كرده و از زندگي روزمره فاصله بگيريم و معنويت اين ماه را به روح خود برسانيم اين امور بايد به گونه‌اي تدريجي باشد و مفاهيم اين ماه را متوجه شويم كه باعث خودسازي دروني مي‌شود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050301498
  • خبرنگار :