/خرمشهر يا «خرم»شهر؟/ *خرمشهر هنوز زيرساخت‌هاي خود را به دست نياورده است *به خرمشهر به عنوان نقطه سوق الجيشي از لحاظ فرهنگي و مرزي پرداخته شود

«توجه، توجه؛ علامتي كه هم‌اكنون مي‌شنويد اعلام خطر يا وضعيت قرمز است و معني و مفهوم آن اين است كه حمله هوايي انجام خواهد شد. محل خود را ترك و به پناهگاه برويد....»

اگر امروز ديگر صداي آژير اعلام وضيعت قرمز از راديوها پخش نمي‌شود و مردم كشورمان در جاي جاي اين سرزمين پاك نگران حمله بعثي‌ها نيستند، اين آرامش اول از همه مرهون شجاعت و ازخودگذشتگي مردمي است كه در مناطق مرزي به خصوص خرمشهر با چنگ و دندان مقابل دشمن متجاوز ايستادگي كردند، اما اكنون كه اين شهر ربع قرن از آزادي خود را پشت سر گذاشته افرادي كه از آن بازديد مي‌كنند هيچ نشاني از «خرم» شهر نمي‌يابند. خرمشهر هنوز ابتدايي‌ترين امكانات شهري از جمله آب شرب ندارد و مسؤولاني كه ادعا مي‌كنند آب شرب به اين شهر رسيده به نظر مي‌رسد خود جرات آشاميدن آن را ندارند.

خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) قصد دارد در گفت‌وگو با شخصيت‌ها و مسؤولان مختلف راه‌هاي آباداني خرمشهر را بررسي كند.

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه بروجرد گفت: به خرمشهر به عنوان يک نقطه سوق الجيشي از لحاظ فرهنگي و مرزي پرداخته شود.

بيژن داوودي در گفتگو با خبرنگار ايسنا منطقه لرستان، با بيان اين مطلب افزود: خرمشهر شهري بوده که ساعات اوليه حمله عراق به ايران در جنگ تحميلي به خونين شهر تبديل شد.

وي اظهارداشت: انتظار مردم از مسوولين اين بوده که خرمشهر خرمي خود را دوباره به دست آورده و بازهم خرمشهر شود.

معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه بروجرد تصريح کرد: بعد از فتح خرمشهر عده‌اي از مردم برگشتند تا ملک و املاک خود را بازسازي کنند، اما هنوز خرمشهر آن طوري که بايد ساخت‌وسازها و ساماندهي در آن صورت نگرفته و زيرساخت‌هاي آن هنوز آماده نيست.

داوودي خاطرنشان کرد: بايد بعد از اين همه مدت که از جنگ مي‌گذرد به عنوان يک نقطه سوق الجيشي هم از لحاظ فرهنگي و هم از لحاظ مرزي به آن پرداخته شود؛ قبل از اينکه مورد هجمه‌هاي خاص افراد سوء استفاده‌گر داخل و خارج کشور قرار گيرد.

وي تاكيد كرد: مسوولين و دولت سرمايه‌گذاري‌هاي خاص را در اين شهر انجام دهند و علاوه بر بازسازي و عمران خرمشهر و فراهم کردن زيرساختها و خدمات موردنياز مردم بر روي بافت فرهنگي نيز سرمايه‌گذاري کنند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 9003-19361
  • خبرنگار :