/روز قدس؛ نماد وحدت اسلامي/ غرويان در گفت‌وگو با ايسنا: دفاع از مظلوم وظيفه‌ي ماست و امروز مردم فلسطين تحت ظلم واقع شده‌اند

يك مدرس حوزه علميه قم با اشاره به روز قدس گفت: مرزهاي جغرافيايي ملاکي براي همکاري و همکاري نكردن نيست و نبايد با افکار سخيف ناسيوناليستي وکودکانه خود را در مرزهاي جغرافيايي محدود کرد.

حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان ـ مدرس حوزه علميه قم ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاکيد براين‌که جمهوري اسلامي از لحاظ فکري و انديشه با تمام آزادگان جهان ارتباط دارد، افزود: دفاع از مظلوم وظيفه‌ي ماست و امروز مردم فلسطين تحت ظلم واقع شده‌اند. اگر کساني که اين شعار را سر مي‌دهند درست بينديشند خواهند ديد ما بايد براساس مواضع ديني با يکديگر همدل باشيم.

غرويان در ادامه با اشاره به اهداف امام خميني (ره) براي نامگذاري جمعه‌ي آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روزجهاني قدس گفت: اثبات مظلوميت مردم فلسطين به جهانيان، بيداري مسلمين نسبت به ظلم و استکبار جهاني و مشخص کردن سمت و سوي انقلاب اسلامي به نفع مستضعفان از جمله اهداف امام راحل براي نامگذاري اين روز بوده است.

او در ادامه به تاثير اين روز در وحدت مسلمين جهان اشاره کرد و افزود: در روزقدس همه‌ي فرق اسلام در محور قرآن کريم که حمايت از مظلوم درآن مورد تاکيد قرار گرفته است با يکديگر همدل و همراه مي‌شوند و حمايت از مردم مظلوم فلسطين را اعلام مي‌کنند.

اين مدرس حوزه درباره‌ي واکنش استکبار جهاني نسبت به روز قدس گفت: روز قدس آمريکا و اسراييل را خشمناک مي‌کند و هر سال رژيم اشغالگر قدس در اين روز مسجد الاقصي را محاصره مي‌کند و از اين عصبانيت مي‌توان فهميد که روز قدس و همبستگي کشورهاي اسلامي تاثير ناخوشايندي در انديشه‌هاي آنان دارد زيرا امام راحل فرمود هر وقت دشمن از شما عصباني شد بدانيد که کار شما درست بوده است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8906-05179
  • خبرنگار :