*همايش دادستان‌هاي سراسر كشور*‌ وزير اطلاعات: *سران فتنه تحمل نظام را حمل بر ضعف نكنند *نظام به توطئه جريان فتنه غلبه بسيار خوبي پيدا كرده است

وزير اطلاعات با بيان اين‌كه با وجود توطئه‌ها امروزه نظام از اقتدار بسيار قوي و خوبي در مباحث امنيتي‌ برخوردار است و بر فتنه و بازيگران فتنه تسلط دارد، اظهار كرد: نظام به توطئه‌ جريان فتنه غلبه‌ بسيار خوبي پيدا كرده است و با رهبري مقام معظم رهبري كنترل و روشنگري نسبت به جريان فتنه به خوبي به دست ايشان مديريت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين مصلحي در همايش نقش دادستان در صيانت از حقوق عمومي و تامين امنيت درباره‌ي شرايط امنيتي كشور گفت: در توصيف شرايط، مساله‌ي اول تحريكات بيگانگان و ضد انقلاب است. در شرق و غرب دو همسايه‌ي ما يعني افغانستان و عراق اشغال شده، تبعات چنين عمليات نظامي در اطراف يك كشور مي‌تواند در مسائل امنيتي آن اثرگذاري منفي داشته باشد و آثار ناگواري برجاي بگذارد.

وي با بيان اين كه اين دو كشور توسط دشمنان جمهوري اسلامي ايران اشغال شده، گفت: حمايت بي چون و چراي استكبار از مخالفان، فشار اقتصادي، سياسي خارجي بر ضد نظام، بحرانهاي جمعي اقتصادي و آثار آن بر اقتصاد ساير كشورها از جمله ايران، سرمايه‌گذاري، سازمان دهي و حمايت خارجي از جريانات فرقه‌اي سياسي، فرهنگي، اجتماعي و مذهبي و ديني و فشارهاي ديپلماتيك كه مسائل مختلفش را در بحث تحريم‌ها مي‌بينيم.

بيش از 80 موسسه، بنياد و صندوق بيگانه در جنگ عليه ما برنامه‌ريزي مي‌كنند

وي ادامه داد: در مسائل فرهنگي، بيش از 80 موسسه، بنياد و صندوق بيگانه در جنگ عليه ما برنامه‌ريزي مي‌كند كه بودجه يكي از اين موسسات يك ميليارد و 700 ميليون دلار است كه اگر 20 درصد اين بودجه عليه ايران هزينه شود فقط 340 ميليارد تومان در سال 2009 مي‌شود.

جريان فتنه از نفوذ در دل نظام و چهره‌هاي داراي سوابق مثبت برخوردار است

مصلحي گفت: جريان فتنه دو هدف را دنبال مي‌كند: اول براندازي نظام از درون حاكميت و دوم استقرار يك نظام سكولار همسو با استكبار. مساله‌ بعدي در بحث فتنه وسعت آن است. اين جريان داراي وسعت عمل؛ صاحب امكانات زياد، برخوردار از نفوذ در دل نظام، بهره‌مندي از چهره‌هاي داراي سوابق مثبت، بهره‌مند از همراهي شمار قابل توجهي از تكنوكراتها، همسويي همه‌ي گروههاي ضد انقلاب با جريان فتنه، همسويي همه‌ي مخالفان در درون با جريان فتنه، حمايت همه‌ي قدرتهاي سلطه‌گر با اين جريان و ورود شماري از سفارت‌خانه‌ها‌ي خارجي در صحنه‌ عملياتي جريان فتنه است.

اين فتنه براي اسقاط چند نظام توان داشت

وزير اطلاعات درباره سنجش وزن اين فتنه افزود: اين فتنه براي اسقاط چند نظام توان داشت اما نظام برآمده از خون شهيدان، استوار و مقتدر ايستاد.در سفر حج امسال عمده انديشمنداني كه از كشورهاي اسلامي آمده بودند و در ارتباط با مجموعه‌هاي بين‌المللي بودند يكي از بحثهايي كه مطرح مي‌كردند اين بود كه مقوله‌ي ولايت فقيه را براي ما تشريح كنيد. چون در اين فتنه ديديم مديريت او چه نقشي در سركوب و كنترل اين فتنه داشت.

وي ادامه داد:‌ هدف جريان فتنه، تغيير نگرشها، رويكردها و باورهاي آحاد جامعه و تحريك آنان براي ايجاد تقابل در برابر نظام است كه هم از نرم افزار و هم از سخت افزار استفاده كردند. اين فتنه استفاده حداكثري از شبكه‌ مجازي كرد در حالي كه حمايت بيروني را هم داشت.

وي با بيان اين‌كه جريان فتنه نيازمند فرصت سازي است، گفت: اين فتنه از آنجا كه فاقد امكانات و فرصت‌هاي بالقوه است مي‌خواهد با فريب از فرصت‌ها و امكانات موجود نظام در ايام ملي و مذهبي بهره بگيرد تا موقعيت خود را تثبيت كند كه با تدابير خوب و پيش بينيهاي خوب در قضاهاي 13 آبان و 16 آذر با شكست بزرگي مواجه شدند و استقبال عمومي و مردمي را به هيچ وجه در قبال آنچه مي‌كردند ندارند.

جريان فتنه به زير ساختهاي نظام مي‌تازد

مصلحي با بيان اين‌كه جريان فتنه به زير ساختهاي نظام مي‌تازد، افزود: در 16 ، 17 و 18 آذر اين حركت را به خوبي مي‌بينيد و لمس مي‌كنيد. اگر فرمايشات مقام معظم رهبري و حركتي كه در مناظرات توسط سران فتنه مطرح شد را دقيقا بررسي كنيم مي‌بينيم كه كجا را هدف گرفتند و چه چيزي را دنبال مي‌كنند.

وي ادامه داد: آنها با ظاهر منافقانه داعيه‌ي امام و نظام را دارند ولي باور و التزام عملي به آن ندارند.مقام معظم رهبري اشاره كردند وقتي از اين مجموعه حركت‌هاي اين چنيني سر مي‌زند چرا اين افراد اعلام برائت از آنها نمي‌كنند. جريان فتنه از نمادسازي، نهادسازي، اقدام فرهنگي و اقدام رسانه‌اي استفاده مي‌كند كه همه حاكي از يك جنگ نرم است.

براي مقابله با اين فتنه خلاهاي قانوني قابل توجهي داريم

مصلحي ادامه داد: راهكار حقوقي و قانوني يكي از اصلي‌ترين روشها براي مقابله است. بديهي است خلاهاي قانوني و عدم توجه مسئولان درگير در فتنه موقعيت مطلوبي را براي اين جريان ايجاد مي‌كند. براي مقابله با اين فتنه خلاهاي قانوني قابل توجهي داريم كه بايد براي آنها تدبير انديشيد. تمام بازيگران خارجي و دشمنان نظام به واسطه جريان فتنه ايده‌هايي در آنها ايجاد شده كه با تمام امكانات از جريان مذكور پشتيباني كند.

وزير اطلاعات افزود: نقطه قابل توجه اين است كه عمده سران اين فتنه بازيگران يك مركزيتي هستند كه آن مركزيت آنها را هدايت مي‌كند. اگر كار دقيق و پژوهشي انجام دهيم متوجه مي‌شويم كه اين مركزيت در طول عمر انقلاب در توطئه‌ها و فتنه‌هاي مختلف، افراد و مجموعه‌هايي را مديريت مي‌كند و نقاط ضعف و راههاي نفوذ در آنها شناسايي مي‌كند.

در اين فتنه از پتانسيل آقازاده‌ها براي ضربه زدن به نظام استفاده شده است

وي ادامه داد: با كمال تاسف از پتانسيل آقازاده‌ها در اين فتنه و فتنه‌هاي مختلف براي ضربه زدن به نظام استفاده شده است. اين مركزيت روي سران اين فتنه مديريت مي‌كند.

وزير اطلاعات در ادامه گفت: مجموعه جريان ياد شده سعي مي‌كند آحاد جامعه را فريب دهد. لذا بر دانشگاه، عرصه‌ مجازي و عمليات رواني گسترده متمركز شدند و به حول و قوه‌ الهي ايستادگي امت در پيروزي از رهبري آنها را در اين مقوله با مشكل مواجه كرد.

جمعيتي كه اينها با تمام توانشان در دانشگاه تهران جمع كردند، 1200 نفر بود

مصلحي گفت: در دانشگاه تهران 30 هزار دانشجو وجود دارد جمعيتي كه اينها با تمام توانشان و با استفاده از شبكه‌ي مجازي توانستند در حركت ساختار شكنانه به ميدان آورند 1200 نفر بود كه از جاهاي مختلف جمع كرده بودند.

نظام تحمل مي‌كند؛ سران فتنه نبايد آن را حمل بر ضعف نظام كنند

وي ادامه داد: نهادهاي نظامي، امنيتي و اطلاعاتي تسلط خوبي بر موضوع دارند و در راستاي سلوك رهبري، نظام خيلي جاها شرح صدر نشان مي‌دهد و سران فتنه نبايد آن را حمل بر ضعف نظام كند.نظام دارد تحمل مي‌كند.

كشور از امنيت خوبي برخوردار است

حركت‌ها بيانگر اين است كه اين آقا يا اين چند فرد بحران دارد

مصلحي با اشاره به نظر سنجي انجام شده كه در آن 80 درصد وضعيت كشور را امن و آرام ارزيابي كرده بودند، گفت: افرادي كه خود دچار بحران هستند مي‌خواهند بگويند نظام بحران دارد.نوع حركتها و اقدامات به خوبي بيانگر اين است كه اين آقا يا اين چند فرد بحران دارد. در بعد امنيتي به معناي خاصي كشور از امنيت خوبي برخوردار است و چشم انداز امنيتي ما روشن، خوب و اميد بخش است.

وزير اطلاعات با بيان اين كه در اظهارات سران كشورهاي مختلف كسي به خود جرات حمله‌ي نظامي به ايران را نمي‌دهد، گفت: ما در موقعيتي هستيم كه از شعارها وايده‌هايمان در جهان استقبال بسيار خوبي صورت مي‌گيرد.

وي به اعتماد متقابل مردم و نظام اشاره كرد و گفت: در اهانت به امام (ره) حركت مردمي كه شكل گرفت عده‌اي را به شدت عصباني كرده است.كساني كه مطرح مي‌كنند كه اميرالمومنين (ع) وقتي ديد مردم همراه او نيستند كنار رفت ما به آنها مي‌گوييم در اين انتخابات كه مردم با شما همراهي نكردند.در انتخابات نهم هم همراهي نكردند چرا آنها را رها نمي‌كنيد.

مصلحي با تاكيد بر رويكرد محروميت زدايي و عدالت محوري نظام گفت: مقام معظم رهبري به خوبي از اين رويكرد استفاده كردند و دهه چهارم را دهه‌ پيشرفت و عدالت نام گذاري كردند.

مصلحي با اشاره به توانمندي گفتمان برتر توسط امام (ره) و مقام معظم رهبري گفت: همين الان در چند شبي كه صدا و سيما فرمايشاتي را از امام مي‌گذارد انگار امام همين الان در متن اين فتنه‌ها وجود دارد.

مصلحي درباره‌ي استقرار امنيت به دست مردم گفت: فتنه گران عمده مشكلشان اين است كه وقتي به ميدان مي‌آيند با حركتهاي خود جوش مردمي مانند بسيج مواجه مي‌شوند.

وي درباره‌ي بازشناسي بخشي از ويژگي‌ها و ابعاد جنگ نرم خاطرنشان كرد: رويكرد اساسي جنگ نرم آسيب‌پذيرتر كردن اركان اصلي ملي و امكان فروپاشي از درون است.

وي در ادامه به اهداف مرحله‌اي در جنگ نرم اشاره كرد و گفت: اين اهداف كه در بيانيه‌ي سران فتنه هم مشاهده مي‌شود عبارتند از اضمحلال اقتدار نظام، از بين بردن انسجام ملي، هتك قداست‌ها، هويت ستيزي، تغيير باورها و نگرشها ، به حركت درآوردن مردم عليه نظام كه اينها از اهداف مرحله‌اي جنگ نرم است.

وي ادامه داد: رهيافت جنگ نرم تمركز تهديدات كوچك، موثر و كم هزينه است. خط مشي آنها استفاده از شكاف‌هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و ظرفيت قوانين و مقررات موضوعه است.

وزير اطلاعات درباره‌ي مختصات جنگ نرم و تفاوتهاي جنگ نرم و سخت گفت: صحنه و ميدان جنگ نرم با جنگ سخت متفاوت است. افعال مجرمانه و عناوين جرم نيز متفاوت است. تشخيص معاند و محارب با تعاريف سنتي دشوار است. رفتار جنگويان نرم حالتي دو پهلو دارد و ناظران را دچار ترديد مي‌كند.ظاهر افعال در جنگ نرم مثبت و مقبول است اما باطنا مخل امنيت ملي است.

وي ادامه داد: جعي از بانوان دلسوز حركتي را شروع كردند تا بررسي كنند مجموعه نهادهايي كه از بيرون حمايت مي‌شوند چه چيزي را در درون دنبال مي‌كنند.گزارشي تهيه كردند و آن را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي منعكس كردند. شورا كار قوي و وسيعي انجام داد. با كمال تاسف نشان داده شد كه در دستگاه حكومتي خود مجموعه‌هايي براي استكبار به وجود آورديم تا جايي كه يك طبقه‌ي وزارت‌خانه‌اي را در اختيار آن مجموعه قرار داديم كه تمام ضوابط جمهوري اسلامي را كنار گذاشته، حتي مقوله‌ي حجاب.

وي افزود: پيامد محورهاي فوق موجب شد در حالي كه دسته‌اي از افعال عليه امنيت ملي است ولي ما خلا قانوني داريم. اين خلا در زمينه‌هاي همكاري فكري عليه تماميت ارزضي كشور، كمك مالي در قالب جايزه، پاداش، دستمزد، هويت سازي كاذب، جنگ رواني يا فضا سازي رواني، بر هم زدن انسجام ملي جمعي، ايجاد جنبشهاي اجتماعي، تشكيل دوره‌هاي آموزشي، ايجاد سايت و وبلاگ به عنوان رسانه‌ي معارض هستند.

وزير اطلاعات ادامه داد:‌همانگونه كه مي‌دانيم اقدامات قضايي از آغاز تا انجام مراحلي را در بر مي‌گيرد تقريبا در همه‌ي مراحل اشكالات و نارسايي‌هايي در پرونده‌هايي مربوط به وزارت وجود دارد.خوشحاليم در مجموعه‌ي دادستاني شخصيتي قرار دارد كه يك دوره در وزارت اطلاعات بوده است. اميدواريم با صحبتهايي كه با ايشان شده و اقداماتي كه در وزارتخانه انجام مي‌شود اشكالات را به حداقل برسانيم.

در مقوله‌ مسائل امنيتي دادگاه‌هاي تخصصي داشته باشيم

وي افزود: استدعاي توجه و حوصله‌ي كافي براي دغدغه‌هاي امنيتي همكاران داريم. مكاتبه‌اي با رئيس قوه قضائيه داشتيم مبني بر اين كه نياز داريم در مقوله‌ي مسائل امنيتي دادگاههاي تخصصي داشته باشيم زيرا نمي‌شود مسائل امنيتي را با ديد صرف حقوقي نگاه كرد كه ايشان استقبال كردند.

مصلحي در پايان در رابطه با بحث دادرسي خاطرنشان كرد: اطاله‌ي دادرسي در تكميل تحقيقات تا تعيين مجازات يكي از مسائلي است كه ما را دچار مشكل مي‌كند. عدم تناسب لازم در جرم و مجازات نيز وجود دارد كه اميدواريم قوانين جامع مربوط به امنيت را كه دوستان روي آن كار كرده‌اند به مجلس منعكس شود و ما را در مقوله‌ جنگ نرم از خلا قانوني درآورد.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۵ آذر ۱۳۸۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8809-06100
  • خبرنگار : 71165