• چهارشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8809-05951
  • خبرنگار : 71061

وزير اطلاعات: مطالبي كه گفتم از سخنان هاشمي بود 80 درصد مردم مي‌گويند وضعيت كشور عادي است از دفتر يكي از سران فتنه جزوه براندازي به دست آمد

وزير اطلاعات:
مطالبي كه گفتم از سخنان هاشمي بود
80 درصد مردم مي‌گويند وضعيت كشور عادي است
از دفتر يكي از سران فتنه جزوه براندازي به دست آمد

وزير اطلاعات با تاكيد بر تبيين درست نهضت امام حسين (ع) در ايام محرم اظهار كرد: ما ديگر اجازه نخواهيم داد اگرعاشورا و كربلايي اتفاق افتاد، حسين (ع) به شهادت برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي كه در همايش « واكاوي ريشه‌هاي فتنه پس از انتخابات» سخن مي‌گفت، با تسليت ايام در پيش عاشورا و تاسوعاي حسيني اظهار اميدواري كرد كه بتوانيم با استفاده از آموزه‌هاي اين ماه، نهايت بهره‌برداري را از آن‌ها در عمل داشته باشيم.

وي در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري كه دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري كردند و به واسطه آن حركت‌هاي خيلي جدي شكل گرفت، اين حركت‌ها را اقدامي در راستاي عملي شدن اين شعار و خواسته مقام معظم رهبري برشمرد.

مصلحي در ادامه به جايگاه پيشرفت و عدالت پرداخت و با بيان اين كه هر دو لوازم و موانعي دارند، يادآور شد: هر دو اين مولفه‌ها دوستان و دشمناني دارند كه بايد آن‌ها را به صورت جدي مورد توجه قرار داد.

وي در ادامه به جايگاه علم و انديشه در تحقق اين امر پرداخت و با استناد به آموزه‌هاي قرآني گفت: جامعه در دامن ولايت و عدالت تربيت مي‌شود. اگر جامعه‌اي در اين دامان پرورش يافت و الگويش اين دامن شد، به عدالت دسترسي پيدا مي‌كند، اما اگر خواست الگوي خود را پيشرفت‌هاي غربي كه بر اساس پيروي از هواهاي نفسي و اميال شيطاني است، قرار بدهد به بن بست مي‌رسد.

وزير اطلاعات در ادامه با يادآوري اين كه در جمهوري اسلامي با انقلابي كه امام (ره) رهبري كرده، مي‌خواهيم به جهان الگوي عدالت را عرضه و براي ظهور كبرا، زمينه‌سازي كنيم، اظهاركرد: مي‌خواهيم بشريت بداند چگونه بايد حركت كند تا به عدالت مورد نظر برسد.

وي در ادامه با طرح اين پرسش كه چرا دهه چهارم انقلاب، دهه پيشرفت و عدالت از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شد، به پيشرفت‌هاي كشور در ابعاد مختلف علمي اعم از فني، پزشكي و نظامي، اشاره كرد و افزود: اين پيشرفت‌ها ما را در موقعيتي قرار داد كه بتوانيم اين مقوله و شعار را مطرح كنيم و مقام معظم رهبري نيز اين زمينه را ديدند كه دهه چهارم را به اين نام نامگذاري كردند.

مصلحي در ادامه به نقش تحولات منطقه‌اي و جهاني اشاره كرد و آن را نيز يكي ديگر از دلايل نامگذاري دهه چهارم انقلاب به نام دهه پيشرفت و عدالت برشمرد.

مصلحي در ادامه به آن چه در ايام حج امسال اتفاق افتاد و به واسطه آن انديشمندان جهان اسلام با مراجعه به مسوولان ايراني از آنها در زمينه اين كه ولي فقيه چيست سوال مي‌كردند نيز اشاره كرد و گفت: انديشمندان جهان اسلام در حج امسال خواستار تشريح و تبيين ولي فقيه بودند و مي‌پرسيدند اين چه جايگاهي است كه توانست فتنه‌اي به اين بزرگي ( فتنه پس از انتخابات) را كه از توانايي سرنگوني چند نظام برخوردار بود، خنثي كند.

وي هم‌چنين ايران را داراي موقعيتي جهاني معرفي كرد و دولت نهم و دهم را دولتهايي برشمرد كه خواستار بازگشت واقعي به راه امام(ره) بوده و هستند.

مصلحي افزود: بعضي در گذشته با امام (ره) بازي كردند؛ كما اين كه الان نيز بازي مي‌كنند و از ارتباطشان با امام(ره) سوء استفاده كردند و حتي در اين زمينه برخي خود را در جايگاهي مي‌ديدند كه به امام (ره) خط بدهند و در كتاب خاطرات خود اين را نوشتند، كانه آن‌ها امام را راهنمايي مي‌كردند؛ اما اگر به صحيفه نور و موضع‌گيري‌هاي امام (ره) مراجعه كنيم، تفاوت اين‌ها با حركت‌هاي امام مشخص مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به توجه جوامع بشري به نظام جمهوري اسلامي ايران از بعد بازگشت مجدد آن به اهداف بنيان‌گذار خود ، نامگذاري دهه چهارم به عنوان دهه عدالت و پيشرفت از جانب مقام معظم رهبري را اقدامي در اين راستا دانست و از عدالت به عنوان ضمانت اجرايي آن نام برد و يادآور شد: استمرار انقلاب، حكومت عدالت است كه بايد به عنوان خواسته‌اي جدي به آن بپردازيم و ابعاد مختلفش را تبيين كنيم.

وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به برخي اظهارنظرها و ادعاهايي كه در روزهاي اخير مشاهده شده به طرح اين پرسش پرداخت كه آيا اين حركت‌ها و ادعاها عدالت است يا خروج از آن و گفت: عدالت ضامن امنيت و ثبات كشور است.

وي هم‌چنين به وضعيت كشور در دوران اصلاحات اشاره كرد و افزود: با موقعيتي كه در دوره اصلاح‌طلبي آمريكايي در كشور به وجود آمد برون‌رفت از آن، تدبير رهبري و برنامه‌ريزي‌هاي حكيمانه ايشان را مي‌طلبيد كه مقام معظم رهبري نيز چنين كردند.

مصلحي اضافه كرد: اگر بخواهيم حرف‌هاي اصلي و دقيق و معارف ناب اسلام محمدي را كه امام مي‌فرمودند دنبال و نتيجه آن را به جوامع بشري عرضه كنيم و به جنگ نرم با استكبار بپردازيم، لازمه آن برقراري عدالت است.

مصلحي در ادامه سخنانش به جريان‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: چيزي كه اين جريان دنبال مي‌كند، با اخبار و اطلاعاتي كه از درون تيم‌هاي مختلفي كه تحت امر سران فتنه بودند به دست آمده، جنبش جديد اجتماعي است، با اين رويكرد كه در حاكميت و نظام تغيير اساسي به وجود آورد.

وي اين جنبش را همان چيزي كه مقام معظم رهبري در فرمايشات خود به آن اشاره كردند و فرمودند « آن‌ها به دنبال اسلام شكلي هستند» خواند و گفت: با مرور حركت‌هاي گذشته آنها مشاهده مي‌كنيم چيزي در مسير اسلام در آن وجود نداشته است.

به گزارش ايسنا وزير اطلاعات در ادامه هشدار داد: عده‌اي مي‌خواهند اسلام، شكلي و محتوايش چيز ديگري باشد.

مصلحي هم‌چنين با تاكيد بر اين كه ويژگي‌هاي اين جنبش چيست؟ گفت: اين‌ها جرياني سكولار ، غيرديني و برانداز هستند و در موردشان شواهدي وجود دارد. ما از دفتر يكي از سران فتنه جزوه‌اي به دست آورديم و وقتي بررسي كرديم تدوين‌كنندگان آن چه كساني بودند دقيقا به اين رسيديم كه اين جزوه طراحي براندازي نظام است.

وي گفت: در اين جزوه به هيچ وجه نامي از دين آورده نشده، البته به صورت ابزاري گفته شده چگونه بايد به سراغ گروههاي مرجع و روحانيون رفت؛ اما در مورد مسائل ديني مطلبي آورده نشده است.

مصلحي اضافه كرد: وقتي كارشناسان بر روي اين جزوه كار كردند تا ببينند ادبيات آن با كدام يك از مجموعه‌هايي كه از اول انقلاب با نظام درگير بودند، سازگار است ، جالب است كه مشاهده كرديم، ادبيات آنها، ادبيات حزب توده است. حالا مي‌توان اين‌ها را در داخل نظام تعريف كرد؟!

وي در ادامه اين جنبش را جنبشي موقعيت‌محور در مقابل اسلام كه هدف‌محور است، معرفي كرد و افزود: بنابراين مي‌بينيم در اين مجموعه هر هويت و مرام و مسلكي وجود دارد؛ از منافقين گرفته تا تروريست‌ها، فمنيست‌ها ، ايران‌گراها، ملي گراها، ماركسيست‌ها و غيره؛ همه را مي‌بينيم.

مصلحي در ادامه با بيان اين مطلب كه اين جنبش با وجود تكثر در عقايد، جرياني غيرمنعطف و متعصب است، گفت: در اين جنبش هر كس بر اساس خصومتي كه با نظام دارد ، وارد مي‌شود و شركت مي‌كند و مطالباتش از امور شخصي تا امور حاكميتي را شامل مي‌شود.

وزير اطلاعات در ادامه به آنچه رفت و آمدهاي عجيب سران فتنه اخير و زيرمجموعه‌شان به انگلستان از مدت‌ها قبل از برگزاري انتخابات خواند، اشاره كرد و با عجيب توصيف‌كردن آن گفت: اين رفت و آمدها ادامه دارد و در مورد حركت اخير آنها در اهانت به عكس امام و اهانت‌هاي ديگر و حركت‌هايي كه در مشهد صورت گرفت، مي‌بينيم يك هفته قبل در انگليس جلسه داشتند و در آنجا مباحثي مطرح مي‌شود و بعد اين مسائل شكل مي‌گيرد.

مصلحي در ادامه با تاكيد بر اين كه « اين رفت و آمدها به انگلستان جاي سوال دارد» گفت: فكر هم مي‌كنند كسي متوجه نمي شود، اما اگر به مباحث مطرح‌شده در اين رفت و آمدها هم توجه نكنيم، خود اين رفت و آمدها سوال ايجاد مي‌كند.

وي در ادامه به اخبار بي. بي. سي و اظهارات سران رژيم صهيونيستي ، آمريكا و غيره اشاره كرد و گفت: اين رفت و آمدها چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

وزير اطلاعات هم‌چنين با طرح اين پرسش كه « آيا با يك جنگ تمام‌عيار به عنوان جنگ نرم مواجه هستيم؟» به هشدارهاي مقام معظم رهبري در اين زمينه اشاره كرد و افزود: با كمال تاسف عده‌اي توجه نمي‌كنند.

وي در ادامه به مباحثي كه قبل ، حين و بعد از انتخابات در مورد آرا و صيانت از آنها شكل گرفت، اشاره و آن را در راستاي جنگ نرمي كه شاهدش هستيم، توصيف كرد و افزود: عده‌اي مي‌گويند مناقشه انتخاباتي، مناقشه نيست، جنگ نرم است؛ زيرا مناقشه بر اساس قانون مي‌تواند تمام شود. اسم اين حركت را چه مي‌توانيم بگذاريم؟ ما با جنگ نرم مواجهيم.

مصلحي هم‌چنين آنچه را امروز جمهوري اسلامي با آن مواجه است، قابل مقايسه با جنگ هشت ساله ، فتنه منتظري ، فتنه بني صدر ، فتنه منافقين و گروه‌هاي تجزيه‌طلب و ساير فتنه‌ها ندانست و گفت: امروز فتنه به تعبير رهبري موقعيتي دارد كه حق و باطل را با هم مخلوط مي‌كند و مثل جنگ صفين كه طرفداران علي (ع) آمدند و سوال كردند چرا بايد بجنگيم، است. رهبري در حال حاضر دارند با تدبير با اين فتنه مقابله مي‌كنند.

وي هم‌چنين با ابراز تاسف از اين كه « در حالي كه انديشمندان جهان اسلام متوجه شده‌اند رهبري چگونه با اين فتنه مقابله كرد اما برخي افراد داخلي كه درون حاكميت نيز نفوذ دارند، حاضر نيستند اين موضوع را بپذيرند»، از جنگي كه نظام در حال حاضر با آن مواجه است، به عنوان جنگي ياد كرد كه در آن گلوله و تخريب وجود ندارد و حتي بمباران نيز نمي‌شويم، اما بسياري طي آن دچار ترديد شده‌اند.

وزير اطلاعات در ادامه در توضيح دليل ترديد برخي اظهار كرد: در حال حاضر معياري براي شناخت فتنه وجود ندارد و برخي از افراد نيز حاضر نيستند ملاك‌هايي را كه رهبري ارائه مي‌كنند مورد توجه قرار دهند.

مصلحي در ادامه در معرض چالش و تهديد قرارگرفتن تماميت نظام از درون خود نظام را از ويژگي‌هاي جنگ نرمي كه در حال حاضر با آن مواجهيم برشمرد و گفت: آن آقا كه درون نظام تعريف شده به خود اجازه مي‌دهد بگويد شما از آن زنان و دانش‌آموزان كه بيرون آمده‌اند، بترسيد. اين چه معني مي‌تواند داشته باشد؟ درون نظام است و مطرح مي‌كند اگر ولي فقيه ديد مردم حامي ولي فقيه نيستند، كنار برود. در انتخابات نهم و دهم شما در اقليت بوديد، چرا شما كنار نمي‌رويد و دست از سر مردم برنمي‌داريد؟

مصلحي در ادامه با ابراز تاسف از اين كه « يك نفر كه بحران دارد آن را به همه مجموعه نظام ، تسري مي‌دهد» گفت: با كمال تاسف مشاهده مي‌كنيم به خاطر اين كه يك آقا بحران دارد ، همه مجموعه را واسطه مي‌كند كه بگويد كشور بحران دارد و نامه‌نگاري و سخنراني مي‌كند تا القا كند كه بحران وجود دارد.

وي در ادامه با استناد به نظرسنجي كه اخيرا انجام شده و به واسطه آن 80 درصد مردم مي‌گويند بعد از انتخابات 22 خرداد وضعيت كشور عادي است، گفت: اين آقا و چند تن از سران فتنه كه بحران دارند، مي‌خواهند بگويند كشور بحران دارد؛ اما رهبري در مقابل آن‌ها از شب اول انتخابات محكم ايستادند و عقب‌نشيني نكردند.

وزير اطلاعات در ادامه با تاكيد بر اين كه « آن‌ها در مرحله آخر، فروپاشي نظام را دنبال مي‌كنند» به ايام محرم كه در آستانه ورود به آن قرار داريم، اشاره كرد و توجه به فرموده‌هاي مقام معظم رهبري را در تبيين نهضت امام حسين(ع) يادآور شد و گفت: ما ديگر اجازه نخواهيم داد اگر عاشورا و كربلاي ديگري اتفاق افتاد، حسين به شهادت برسد.

وي افزود: ما بايد اين درس را بياموزيم كه چه بايد بكنيم كه قضيه شهادت امام حسين(ع) تكرار نشود؛ هر چند اين امت بيدار است.

مصلحي در ادامه به پاسخ محكم ملت ايران به اهانت‌كنندگان به ساحت امام راحل اشاره و از آن به عنوان نتيجه عبرت گرفتن از تاريخ گذشته ياد كرد.

وزير اطلاعات در پايان با اشاره به نشست‌هايي كه با نخبگان، علما و روحانيون درباره واكاوي فتنه‌هاي اخير در حال برگزاري است، اظهار اميدواري كرد كه اين نشست‌ها بتواند در اين بحث راهگشا باشد.

در جمع خبرنگاران

مطالبي كه گفتم از صحبت‌هاي آقاي هاشمي بود

وزير اطلاعات در جمع خبرنگاران نيز اظهار كرد كه آنچه درباره هاشمي رفسنجاني گفته است مطالبي بوده كه از جانب رييس مجمع تشخيص مصحلت نظام بيان شده و مطلب محرمانه‌اي وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي در حاشيه‌ همايش « واكاوي ريشه‌هاي فتنه پس از انتخابات» در پاسخ به پرسشي و در واكنش به پاسخ دفتر هاشمي رفسنجاني به اظهارات اخيرش و آن‌چه متهم‌كردن وزير از جانب دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ترويج دروغگويي خوانده شد، افزود: مطالبي كه گفتم از صحبت‌هاي آقاي هاشمي بود؛ چيزي بود كه در سايت‌ها آمده بود و موضوع محرمانه و پشت‌پرده‌اي بيان نكردم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha