درپي تجمع كارگران شرکت واگن‌پارس اراک؛ بهبهاني: مشکلات را با رييس جمهور درميان مي‌گذارم مدير كارخانه واگن‌پارس: جلوي واردات بي‌رويه واگن گرفته شود

همزمان با حضور سرزده وزير راه و ترابري در کارخانه واگن پارس اراک، کارگران اين شرکت صبح امروز (سه‌شنبه) دست به تجمع اعتراض آميز زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وزير راه‌وترابري در جمع کارگران معترض اين کارخانه گفت: بر دستان کارگران بايد بوسه زد زيرا، اين کارگران همواره دين خود را به مملکت ادا کرده‌اند.

حميدرضا بهبهاني با بيان اينکه برنامه‌هاي گسترده‌اي در صنعت ريلي به مرحله اجرا در آمده است، خاطرنشان كرد: بر اين اساس قريب به 8 هزار کيلومتر ريل به کشور افزوده مي‌شود که اين ميزان سبب مي‌شود صنعت ريلي با شکوفايي زيادي همراه شود.

وي تاکيد کرد: انتظار از کارگران اين است، که با پشتوانه تمام، کار خود را تمام کنند تا دوباره رونق و شکوفايي به کارخانه بازگردد.

بهبهاني عنوان کرد: قول مي دهم که کارها با سرعت بيشتري انجام شود تا شکوفايي به صنعت ريلي بازگردد.

وي خواستار حفظ آرامش کارگران شد و گفت: کارگران سرور ما هستند و تمام تلاش خود را براي حل مشکلات آنها انجام مي‌دهيم.

وي با بيان اينکه براي رفع مشکلات کارگران نيامده‌ام، خاطرنشان كرد: من اينجا برنامه خود را براي بوجود آوردن تحول در صنعت ريلي کشور اذعان داشتم و مشکلات و مسائلي را که کارگران با آن روبرو هستند به استحضار رئيس‌ جمهور مي‌رسانم تا بتوانيم مشکلات را برطرف کنيم.

مدير کارخانه واگن پارس اراک هم در اين تجمع گفت: ما تنها از ابتداي سال جاري تاکنون توانسته‌ايم مقدار اندکي از حقوق کارگران را پرداخت کنيم که اين به دليل بحراني است که کارخانه با آن روبرو است.

به گزارش ايسنا، منوچهر مقدم افزود: کارخانه پتانسيل توليد 1500 دستگاه واگن را در طول سال دارد که به دليل عدم سفارش و حمايت کم، نتوانستيم اين ميزان را توليد کنيم.

وي افزود: کاغذ بازي‌ها سبب شده است واگن‌ها در بندرعباس به صورت بلاتکليف باقي بماند و در اين شرايط از وزير راه مي‌خواهيم جلوي واردات بي‌رويه واگن به کشور گرفته شود.

مقدم تأکيد کرد: در مقطعي که دچار بحران شده‌ايم، شکوفايي دوباره ما بستگي مستقيم به حمايت دولت دارد.

همچنين برخي از کارگران در اين تجمع گفتند: کارگران شرکت واگن پارس دين خود را در طول سال‌هاي انقلاب و جنگ تحميلي به کشور ادا کرده است و اکنون نيز مسوولين بايد در جهت رفع مشکلات اين کارخانه تمهديدات لازم را درنظر بگيرند.

آنها خاطرنشان كردند: کارگران کارخانه قريب به چند ماه است که حقوق دريافت نکرده اند که اين امر سبب بروز مشکلات بسياري براي آنها شده است.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8805-13675
  • خبرنگار :