بيزينس تايمز گزارش داد: بازار داخلي مالزي براي توسعه فعاليت‌ها و فروش پروتون مناسب نيست

بيزينس تايمز گزارش داد كه شركت خودروسازي پروتون حضور فعال‌تر در هند، خاورميانه و آفريقا را براي توسعه بازارهاي خود هدف‌گذاري كرده است. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزنامه مالزيايي نوشت: بازار داخلي مالزي به هيچ‌وجه براي توسعه فعاليت‌ها و فروش پروتون مناسب نبوده و اين شركت بايد براي دست‌يابي به فروش بيشتر، كاهش هزينه‌ها و سودآوري بيشتر به حضور قوي در بازارهاي خارجي فكر كند. بر اساس اين گزارش، پروتون هم‌اكنون به 24 بازار جهان مانند بريتانيا، ايران، استراليا، نيوزلند، اندونزي، سنگاپور، تايلند، مصر و چين خودرو صادر مي‌كند. در همين حال به نظر مي‌رسد امسال فشارها بر پروتون به دليل سياست خودروسازان خارجي در فروش استوك‌هاي خود افزايش يابد. پروتون سالانه حدود 150 هزار دستگاه خودرو در مالزي مي‌فروشد و فروش سالانه خارجي اين شركت نيز كمتر از 500 هزار دستگاه است. پيش‌بيني شده است كه فروش خودرو در مالزي امسال به دليل ادامه بحران مالي جهاني و افت قدرت خريد مصرف‌كننده با كاهش روبه‌رو شود. به گزارش ايسنا، در ايران نيز خودروسازي پروتون مالزي و گروه خودروسازي سايپا 12 مردادماه امسال با حضور احمد بداوي نخست وزير مالزي و مديران ارشد دو گروه خودروسازي تفاهم نامه‌اي را براي كار مشترك دو شركت امضاء كردند. توافق نامه اوليه كار مشترك سايپا و پروتون ـ روز جمعه 4 مرداد ماه ـ و با حضور وزير صنايع و مديران عامل پروتون و سايپا به امضا رسيده بود و قرار است دو شركت ياد شده در زمينه دو محصول مشترك در طراحي، توسعه، بازاريابي و فروش، طرح هاي توسعه اي، شبكه تامين و قطعه سازي و سرمايه‌گذاري در توليد در خصوص يك خانواده موتور از توان يكديگر استفاده ‌كنند. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۲۵ دی ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8710-12145
  • خبرنگار :