• شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8705-06045

با حضور نخست وزير مالزي و مديرعامل سايپا؛ تفاهم همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون مالزي امضا شد

پس از امضاي تفاهم نامه اوليه در ايران، گروه خودرو سازي سايپا و خودروسازي پروتون مالزي با حضور احمد بداوي نخست وزير مالزي و مديران ارشد دو گروه خودروسازي تفاهم نامه‌اي را براي كار مشترك دو شركت امضاء كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در مراسم امضاي تفاهم احمد بداوي ـ نخست وزير كشور مالزي ـ با اشاره به روابط عمومي و مناسبات فعلي دو كشور اسلامي ايران و مالزي گفت: با توجه به گسترش و توسعه همكاري اقتصادي دو دولت امضاء اين تفاهم نامه زمينه را براي تحقق و توسعه همكاري‌ها در توليد خودرو براي بازار كشورهاي اسلامي فراهم مي‌كند.

مهرداد بذرپاش ـ مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ـ با اشاره به امضاء تفاهم نامه همكاري سايپا و خودروسازي پروتون مالزي گفت: گروه خودروسازي سايپا با هدف ايجاد روابط تجاري بيشتر در بين كشورهاي اسلامي، گسترش تجارت بين‌المللي خودرو و افزايش صادرات، عرضه خودرو با برند سايپا در بازارهاي جديد، تفاهم‌نامه‌اي با شركت خودروسازي پروتون در كشور مالزي امضاء كرده است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به توانمندي‌ سايپا و پروتون مالزي براي توليد خودرو با استاندارد روز جهان و قابل رقابت در بازار جهاني گفت: خودرو مشترك ايران و مالزي در سطح بالا و با قيمت ارزان تا يك و نيم سال آينده وارد بازار مي‌شود.

او درباره محورهاي همكاري استراتژيك بين سايپا و پروتون افزود: يكي ديگر از محورهاي تعريف شده مفاد تفاهم نامه شركت سايپا و پروتون مالزي توليد محصول مشترك كه با پلت فرم‌هاي موجود دو شركت است. در اين زمينه از توانمندي‌هاي علمي و فني دو خودروساز براي توليد خودرو مطلوب بازار كشورهاي اسلامي استفاده مي‌شود.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپا گفت: اين تفاهم نامه نخستين قرارداد استراتژيك بين كشورهاي اسلامي در حوزه خودروسازي است و نقطه عطفي در تلاش براي صادرات خودرو ايراني محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: امضاي تفاهم نامه بين سايپا و پروتون يك پيمان بلند مدت راهبردي ارزيابي شده است و اين همكاري در آينده در حوزه‌هاي قطعه سازي، سرمايه‌گذاري مشترك و فروش و خدمات پس از فروش گسترش خواهد يافت.

هم اكنون شركت پروتون مالزي به عنوان بزرگترين خودروساز مالزي در حدود 28 كشور و سايپا به عنوان بزرگترين خودروساز ايران در حدود 15 كشور شبكه فروش و خدمات پس از فروش دارد كه با همكاري و استفاده از شبكه يكديگر مي‌تواند توان صادراتي هر دو شركت افزايش چشمگيري يابد.

به گزارش ايسنا، توافق نامه اوليه كار مشترك سايپا و پروتون ـ روز جمعه چهارم مرداد ماه ـ و با حضور وزير صنايع و مديران عامل پروتون و سايپا به امضا رسيده بود و قرار است دو شركت ياد شده در زمينه دو محصول مشترك در طراحي، توسعه، بازاريابي و فروش، طرح هاي توسعه اي، شبكه تامين و قطعه سازي و سرمايه‌گذاري در توليد در خصوص يك خانواده موتور از توان يكديگر استفاده ‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha