• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۸۷ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8710-02578

مديرعامل پروتون: مارس سال آينده ميلادي دفترمان را در ايران افتتاح مي‌كنيم اميدواريم سال آينده مدل‌هاي ساگا و پرسونا نيز در ايران توليد شوند

مديرعامل پروتون:
مارس سال آينده ميلادي دفترمان را در ايران افتتاح مي‌كنيم
اميدواريم سال آينده مدل‌هاي ساگا و پرسونا نيز در ايران توليد شوند
پروتون قصد دارد تا مارس سال آينده ميلادي دفتر خود را در ايران افتتاح كند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديرعامل شركت خودروسازي مالزيايي پروتون با بيان اين مطلب گفت: پروتون هم‌اكنون به صورت جدي‌تري به بازار ايران فكر مي‌كند. سيد زين‌العابدين سيدمحمد طاهر افزود: افتتاح دفتر پروتون در ايران باعث مي‌شود تا حضور بيشتر و مستقيمي در بازار خودرو ايران داشته باشيم و با واقعيت‌هاي اين بازار بيشتر آشنا شويم. وي در عين حال تاكيد كرد: ايران مي‌تواند، به پايگاه مهمي براي افزايش حضور پروتون در بازار خودروي خاورميانه تبديل شود. او در ادامه توضيح داد: اگر فقط 10درصد بازار ايران را تصرف كنيم، مي‌توانيم سالانه 140 هزار دستگاه خودرو به اين كشور صادر كنيم. به گفته وي هدف اصلي پروتون دستيابي به فروش سالانه 50 هزار دستگاه خودرو در ايران است. اين مقام مسوول همچنين با اشاره به اين‌كه بازار خودرو ايران پتانسيل زيادي براي شركت پروتون دارد، يادآوري كرد: جمعيت 70 ميليون نفري ايران و نياز اين كشور به 1.4 ميليون دستگاه خودرو در هر سال ويژگي‌هاي مناسبي براي يك بازار خودرو به شمار مي‌روند. وي با بيان اين‌كه در حال حاضر نسبت تعداد خودرو به جمعيت در ايران حدود يك به 10 است، خاطرنشان كرد: اگر فقط به 10 درصد از سهم بازار خودرو ايران فكر كنيم، اين رقم بيش از 140 هزار دستگاه در سال برآورد مي‌شود. گفتني است، بر اساس قرارداد همكاري امضا شده بين شركت‌هاي پروتون و زاگرس خودرو ايران كه عبداله بداوي - نخست‌وزير مالزي - نيز شاهد آن بود، پروتون قطعات و لوازم موردنياز براي توليد مدل جن‌تو را بر اساس تفاهم‌نامه سي‌كي‌دي در اختيار شركت زاگرس خودرو ايران قرار خواهد داد. قرار است، توليد اين خودرو از آوريل سال آينده ميلادي در كارخانه زاگرس خودرو واقع در شهرستان بروجرد آغاز شود. ظرفيت توليد اين خودرو 25 هزار دستگاه در سال برنامه‌ريزي شده است. مديرعامل شركت پروتون در اين زمينه توضيح داد: تاكنون هيچ سرمايه‌گذاري در ايران انجام نداده‌ايم. ما تنها حمايت‌هاي فني و آموزش‌هاي فني را در اختيار ايران قرار داده‌ايم، اما در بلندمدت درباره سرمايه‌گذاري مستقيم در صنعت خودروسازي ايران تصميم‌گيري خواهيم كرد. سيد زين‌العابدين سيدمحمد طاهر اضافه كرد: هم‌اكنون قراردادهاي سي‌كي‌دي را براي توليد خودروهاي ويرا و جن‌تو با ايران امضا كرده‌ايم. اين مقام مسوول در ادامه يادآور شد: اميدواريم سال آينده مدل‌هاي ساگا و پرسونا نيز در ايران توليد شود. خودروهاي پروتون واجا كه در مالزي به ايمپين موسوم است، مي‌تواند به عنوان تاكسي در خيابان‌هاي تهران مورد استفاده قرار گيرد. وي افزود: پروتون همچنين حاضر است، توليد مدل چندمنظوره اين خودرو را بر اساس قرارداد سي‌كي‌دي در ايران تا سال 2010 آغاز كند. به گفته او قرار است، مدل چندمنظوره ايمپين تا مارس سال آينده روانه بازار مالزي شود. وي همچنين توضيح داد: مدل ساگا يك خودرو اقتصادي و مورد توجه نسل جوان است كه مي‌تواند جايگزين مناسبي براي خودروهاي ايراني باشد. بر اساس اين گزارش، شركت پروتون همچنين در حال مذاكره با شركت سايپا براي گسترش همكاري‌هاي دو جانبه است. به گزارش پايگاه اينترنتي برناما، سايپا قصد دارد از موتورهاي پيشرفته پروتون موسوم به كامپرو در خودروهاي خود استفاده كند و همچنين در توليد خودروهاي خود از پلت‌فورم پروتون استفاده كند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha