معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تأكيد كرد: ما همچنان اصرار داريم كه مترو اصفهان از زير چهارباغ عباسي عبور نكند و مسير فعلي كه به چهارباغ وارد شده است، اصلاح و تونل حفرشده پر شود.
فريبرز دولتآبادي در گفتوگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادامه داد: آنچه در مصوبهي شوراي عالي ترافيك بيان شد، اين بود كه مترو از چهارباغ به سمت شمسآبادي حركت كند؛ ولي استنباط مسؤولان مترو از اين مسأله اين بود كه مترو در چهارباغ به سمت شمسآبادي متمايل شود، به همين دليل اين كار را كردند و به چهارباغ عباسي وارد شدند.
به گفتهي او، اكنون تونل مترو به منتهياليه چهارباغ به سمت شمسآبادي چسبيده است، درحاليكه اين استنباط از مصوبهي شوراي عالي ترافيك، برداشت اشتباهي است، زيرا مصوبه تصريح كرده است كه مترو در محور چهارباغ نبايد باشد.
دولتآبادي افزود: با وجود اينكه آنها از چهارباغ عبور كردهاند، ولي قانون تأكيد دارد كه اين مسير را اصلاح كنند. البته آنها به عقب نميتوانند برگردند، زيرا دستگاه و تكنولوژي آنها با وجود پيشرفته بودن، چنين اجازهاي را نميدهد و قابليت برگشت به عقب را ندارد. در نتيجه، بايد تونل اصلاحي حفر شود و سپس اين تونل را در چهارباغ پر كنند.
به گزارش ايسنا، پس از تصويب عبور مترو اصفهان از خيابان چهارباغ عباسي در سال 1379 توسط شوراي عالي ترافيك كشور و اعلام اعتراض، اظهار نظرهاي كارشناسي، مخالفتهاي گستردهي مردم و مسؤولان و كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي، شوراي عالي ترافيك كشور در آخرين روزهاي اسفندماه 1385 تصويب كرد كه خط يك قطار شهري اصفهان در مسير شمال ـ جنوب بين ميدان امام حسين (ع) تا ميدان انقلاب با فاصله گرفتن از محور چهارباغ به سمت خيابان شمسآبادي حركت كند.
انتهاي پيام