معاون فرهنگي بنياد شهيد خبر داد: تحصيل رايگان يا نيمه‌رايگان دانشجويان ايثارگر مناسب‌سازي خوابگاه‌هاي دانشجويان جانباز از امسال

معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: مناسب سازي خوابگاه‌هاي دانشجويان جانباز از امسال آغاز مي‌شود و بايد فكري براي اين دانشجويان كرد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين لواساني امروز در نشست روساي دانشگاه‌ها، اظهار كرد: راهكار انتقال دانشجويان ايثارگر و جانباز به شهرهاي خود تسهيل شده است تا از نظر خوابگاه مشكلي نداشته باشند، البته مشكلاتي در مورد دانشجويان متاهل هنوز وجود دارد.

وي با اشاره به تخصيص شهريه دانشجويان شاهد و ايثارگر در دانشگاه‌ها، تصريح كرد: در قانون برنامه چهارم توسعه آمده است كه دولت صد درصد شهريه اين دانشجويان را پرداخت مي‌كند و جامعه ايثارگري شهريه‌اي به ازاي تحصيل پرداخت نمي‌كند، اما متاسفانه اين قانون هيچ گاه عملياتي نشد و ما را با مشكلات جدي مواجه كرد.

وي با بيان اينكه مساله تخصيص شهريه دانشجويان ايثارگر امسال نيز در قانون گنجانده شده است، افزود: با دانشگاه آزاد و وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت تفاهمنامه‌اي امضا خواهيم كرد كه طي آن ايثارگران دانشگاه با ارائه كارت ويژه از تسهيلات استفاده كنند و در مساله شهريه با مشكلي مواجه نشوند.

معاون فرهنگي بنياد شهيد اظهار اميدواري كرد كه شهريه دانشجويان ايثارگر امسال به دانشگاه‌ها پرداخت شود.

لواساني در پايان تاكيد كرد: دانشجويان ايثارگر امسال يا شهريه نمي‌دهند و يا حداقل 10 تا 20 درصد شهريه را پرداخت مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8502-13467
  • خبرنگار :