فرمانده نيروي مقاومت بسيج در مراسم روز جهاني بهداشت: تلاش همگاني بايد كليد واژه و كلمه رمز عبور براي سلامت باشد

فرمانده نيروي مقاومت بسيج امروز در مراسم روز جهاني بهداشت با تاكيد بر اين باور كه انسان سالم محور توسعه پايدار است، گفت:‌ بر اين اساس هماهنگي، تعاملات هدفمند بين بخشي بايد كليد واژه و كلمه رمز عبور براي سلامتي باشد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، سردار حجازي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ‌با توجه به ماهيت نظام اسلامي و اين كه بايد همه اقدامات در سايه حضور مردم به نتيجه برسد بسيج همواره به عنوان سازماني كه همه مردم مي‌توانند در آن حضور بهم رسانند و مي‌توان مشاركت مردمي را در اين راه سازماندهي كرد مطرح بوده است.

وي با اشاره به وجود تعاملاتي در اين زمينه گفت: مسؤوليت جمعي اجتماعي داراي برجستگي و ويژگي و تفاوت عمده با ساير كشورهاي دنياست و در سال جاري سازمان جهاني بهداشت هم توجه خاص و ويژه‌اي به بحث بهداشت و درمان داشته و آن را در كانون توجهات قرار داده است.

سردار حجازي با بيان اين كه كاركنان بخش بهداشتي و درماني بايد از سلامت بالايي برخوردار باشند، گفت: همكاري دستگاه‌ها و مردم با بخش بهداشت و درمان حاوي 2 نكته مهم است اين كه قدردان زحمات جامعه پزشكي هستند و براي برقراري تعامل، پذيرش و راهنمايي و آموزشها و دستورات آنان بايد آمادگي خود را اعلام كنند.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج ادامه داد: همانطور كه در دوران دفاع مقدس جامعه پزشكي و كاركنان بخش سلامت به كمك رزمندگان دفاع مقدس شتافتند امروز ما موظفيم تا با تمام تلاش به اين عزيزان كمك كنيم.

وي با اشاره به حضور نيروي بسيج در واكسيناسيون فلج اطفال در سال 73 به عنوان نخستين گام نيروي مقاومت بسيج در كشور گفت: اين طرح به مدت 5 سال ادامه يافت كه به ويژه در 2 سال اول در مراجعه خانه به خانه 500 هزار نفر نيروي بسيجي بالغ بر 9 ميليون كودك زير 5 ساله را عليه فلج اطفال واكسينه كردند.

سردار حجازي افزود: امسال نيز دوز يادآور فلج اطفال در برخي استانهاي مرزي با همكاري بسيج به انجام مي‌رسد.

وي ادامه داد: در سال 73 طرح ترويج تغذيه با شير مادر بود كه در 15 هزار پايگاه بسيج 4 بسته آموزشي توزيع شد. طرح شفا، رحمت، ناب، از ديگر طرح‌هاي به اجرا درآمده با همكاري نيروي بسيج بود.

وي با اشاره به اجراي طرح بسيج واكسيناسيون سرخك و سرخجه در سال 82 گفت: اين طرح طي 4 هفته با بكارگيري 200 هزار نيروي بسيجي و 750 دستگاه آمبولانس و 2851 تيم ثابت به اجرا درآمد و چنانچه حادثه غم بار بم نبود شيريني اين موفقيت در ذهن ها باقي مي‌ماند.

سردار حجازي ادامه داد: با ابتكار فرماندهي كل سپاه ابلاغيه‌اي صادر و اين هفته در نيروي سپاه برگزار شد همچنين در سال 83، 710 اكيپ بهداشتي درماني از نيروي مقاومت بسيج به مناطق محروم اعزام و 123 هزار نفر را ويزيت و مداواي رايگان كردند.

وي افزود: بهداشت و درمان در نيروهاي مسلح و سپاه مورد توجه قرار گرفت و در سال گذشته 90 درصد پرسنل و خانواده‌هاي آنان عليه هپاتيت B واكسينه شدند و اولين اكيپ حاضر در منطقه زلزله زده لرستان اكيپ سپاه و بسيج بودند.

سردار حجازي در خاتمه يادآور شد: امروزه در شاخص توسعه ملل نگاه به سلامت از مهمترين شاخصهاي نمايان است و شعار سازمان جهاني بهداشت همه با هم براي سلامتي لزوم درگيري همه افراد جامعه را مي‌رساند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8501-05767
  • خبرنگار : 71216