/كامل/ رييس‌جمهور در دفاع از تسلطي: همدلي مجلس و دولت ضرورت است سندي براي اثبات اتهامات تسلطي ارائه نشد عده‌اي مي‌خواهند رابطه مجلس و دولت را مخدوش كنند

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه همدلي و همراهي دولت و مجلس يك خواست عمومي، ضرورت و يك وظيفه است، گفت: بايد بدانيم كه ما امروز يك مسؤوليت و وظيفه‌ي مهم تاريخي را بر عهده داريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كه در جلسه‌ي معرفي وزير پيشنهادي نفت در صحن مجلس شوراي اسلامي سخن مي‌گفت،‌ خطاب به نمايندگان مجلس با بيان اين‌كه امروز فرصت خدمتگزاري در اختيار شما عزيزان و خدمتگزاران ملت و دولت است، گفت: بايد فرصت‌ها را غنيمت بشماريم و اگرچه چهار سال زمان كمي نيست، اما بايد بدانيم كه مثل برق و باد خواهد گذشت.

وي با تأكيد بر اين‌كه آرمان‌هاي مجلس، دولت و آرمان‌هاي ملت نيازمند بهره‌گيري از ثانيه‌ها است، اظهار داشت: من خود و همكارانم در دولت را به دانستن قدر اين فرصت خدمتگزاري و بهره‌گيري از ثانيه‌ها توصيه مي‌كنم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه گرچه در قانون تقسيم كار به لحاظ ظاهري قوا از هم منفك هستند، اما همه‌ي ما يك مجموعه‌ي واحديم، افزود: همه‌ي ما يك هدف و آرمان را دنبال مي‌كنيم. خروجي كار همه‌ي ما يك چيز بيشتر نيست كه اين امر نيازمند همدلي، همراهي و همكاري بيش از گذشته است.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه از سوي همه‌ي راهكارهايي كه همدلي و همكاري را تقويت مي‌كند، بايد دنبال شود، در عين‌حال متذكر شد: عوامل تضعيف همكاري‌ها بايد مشخص شود و از آن‌ها دور شويم.

رييس‌جمهور كشورمان همدلي و همراهي دولت و مجلس را يك خواست عمومي، ضرورت و يك وظيفه توصيف كرد و افزود: بايد بدانيم كه ما امروز يك مسؤوليت و وظيفه‌ي مهم تاريخي را بر عهده داريم.

بر اساس گزارش ايسنا احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه بايد جامعه‌ي اسلامي نمونه را كه در آن عدالت و كرامت انسان‌ها اوج بگيرد برپا كنيم، خاطرنشان كرد: اين مسأله مأموريت سنگيني است كه بر اساس آن مجلس و دولت بايد در كنار هم حركت كنند.

احمدي‌نژاد چالش‌هاي پيش‌روي كشور در عرصه‌ي داخلي و خارجي را مورد توجه قرار داد و اضافه كرد: امروز نيازمند يك هوشمندي و همدلي براي مواجه شدن با مسائل مهم داخلي و بين‌المللي هستيم. امروز بايد دستهايمان را بيش از روز قبل به هم گره و دلهايمان را به هم پيوند زنيم.

وي با اشاره به اين كه علي‌رغم زحمت‌هايي كه دولتهاي پيشين كشيدند، امروز مشكلات جدي پيش روي ماست، در عين‌حال به ارائه آماري در اين رابطه پرداخت و افزود: در شش ماه اول بيش از سه هزار و 900 ميليارد تومان كسري بودجه داشته‌ايم. بالاخره يا بودجه بد تنظيم شد يا بد اجرا شد يا ارقام غيرواقعي بود، هرچه بود با اين كسري بودجه مواجهيم . هم‌چنين بيش از 40 ميليارد دلار بدهي خارجي، بيش از 30 ميليارد دلار تعهدات خارجي و بيش از 16 هزار ميليارد تومان بدهي بانك‌هاي داخلي و بيش از 3 ميليون بيكار داريم.

وي با بيان اين‌كه بخش عمده‌اي از اين بيكاران را جوانان تحصيلكرده تشكيل مي‌دهند، از آنچه فاصله‌ي گسترده بين فقير و غني در كشور مي‌ناميد، ابراز تأسف كرد.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اين‌كه امروز بايد براي اين مشكلات چاره‌جويي شود، ادامه داد: توسعه‌ي كم‌سابقه و بسيار گسترده‌ي اقتصاد دولتي و سرمايه‌گذاري دولتي از موانع اصلي توليد و شكوفايي اقتصاد است.

وي با بيان اين‌كه در بسياري از مواقع اعداد و ارقامي كه داريم اگرچه اعداد و ارقام خوبي است اما ارقامي نيست كه همه‌ي ملت آن را در زندگي‌شان احساس كنند، گفت: بايد براي اين مسائل چاره‌جويي كرد. امروز بايد گرد فقر و محروميت را از چهره‌ي بخش‌هاي وسيع كشور زدود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه كشور را نمي‌توان با مديريت‌هاي جزيره‌گونه اداره كرد، افزود: بايد به سرعت كشور را بسازيم و فرصت رشد و تكامل را براي همه فراهم كنيم. بايد فقر را ريشه‌كن و عدالت را در اين سرزمين مقدس برپا كنيم.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه‌ي سخنان خود به بخش‌هايي از تصميمات مهم دولت اشاره كرد و با بيان اين‌كه جهت‌گيري‌هاي اين دولت در بخش اقتصاد بسيار روشن و مترقي است، گفت: مفهوم مردم‌سالاري ديني زماني محقق مي‌شود كه اقتصاد، فرهنگ و سياست اين كشور توسط متن مردم اداره شود و برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي صورت گيرد كه متن مردم در اقتصاد فعال شوند.

رييس جمهور با اشاره به اين‌كه همه‌ي ما از توسعه‌ي اقتصاد دولتي نگرانيم خاطرنشان كرد: ما فكر مي‌كنيم جهت‌گيري واردات مصرفي حتما بايد به توليد تغيير يابد و اين كار نيازمند كار و برنامه‌ريزي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنانش، با اشاره به اهميت سازماندهي منابع و توزيع عادلانه‌ي آن در بين آحاد مردم براي دولت، گفت: اين توزيع عادلانه زمينه را براي تحرك جدي مردم فراهم مي‌كند.

وي گفت: اين نگاه كه بانك‌ها بخش خصوصي هستند و بايد فقط به منابع خود بينديشند خطرناك است. دولت به همراهي بانك مركزي و ديگر بانك‌ها بايد تمهيداتي در اين راستا يعني توزيع منابع در بين مردم بينديشد و اين امر را ساماندهي كند. در اين راستا انديشيده شده كه بيست درصد كل تسهيلات امسال و در سال آينده 35 درصد، به نسبت محروميت‌ها و استعدادها در استان‌ها سهميه‌بندي شود و مديران استاني آن‌را مطالبه كنند و در جهت پروژه‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي خرد و كلان توزيع شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر بيش از 60 درصد منابع متعلق به كمتر از سه درصد از متقاضيان است و اين به شكوفايي اقتصادي نمي‌انجامد.

رييس‌جمهور گفت: ما نمي‌گوييم كه كسي در كشور نمي‌تواند سرمايه‌دار شود و نمي‌گوييم كه نمي‌توان از طريق قانون و شرع سرمايه‌گذاري‌هاي كلان داشت، بلكه توجه دولت به كساني است كه داراي توان، تخصص و استعداد هستند ولي منابع ندارند. آن‌چه به اقتصاد ما حركت مي‌دهد كارهاي كوچك، زودبازده اما با نگاه بلند و درازمدت است. البته اين تصميم بزرگي است كه نيازمند حمايت و پيگيري‌هاي نمايندگان نيز هست.

وي در ادامه به بحث اصلي وارد شد و گفت: در ارتباط با وزارت نفت من صحبت‌هاي زيادي كرده‌ام و شما از اين صحبت‌ها آگاه هستيد. همه‌ي شما مي‌دانيد كه من شايد اولين كسي بودم كه روي مسائل حساس نفت دست گذاشتم و امروز سومين وزير خود را در ارتباط با وزارت نفت معرفي مي‌كنم. بنابراين برنامه‌هايم را در ارتباط با وزارت نفت توضيح داده‌ام و آن‌را تكرار نمي‌كنم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «تسلطي» داراي بيست و پنج سال سابقه‌ي خدمت و مديريت و هفده سال سابقه در وزارت نفت است، گفت: با توجه به اين سوابق وي فردي شايسته براي اين وزارتخانه است. آقاي تسلطي در اين چند روز در كميسيون‌ها و جلسات حضور داشته و شما وي را شناخته‌ايد.

وي با بيان اين‌كه لازم مي‌داند در محضر حضرت حق، ملت و نمايندگان مطالبي را بيان كند، اظهار داشت: در انتخاب‌هايم ملاك اين نبود كه فردي كه انتخاب مي‌كنم در انتخابات به چه كسي راي داده است. انتخابات آزاد و راي نيز مخفي است و افراد مي‌توانند به هر كه صلاح مي‌دانند راي دهند و راي دادن يك حق است. تمام كساني كه در انتخابات شركت كرده‌اند يا شركت نكرده‌اند، جزو ملت ايران و براي ما عزيز هستند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور گفت: مطلب بعدي كه لازم مي‌دانم در محضر الهي و شما مطرح كنم اين است كه وقتي اين فرد معرفي شد برخي از سايت‌ها عليه او وارد شدند و سعي داشتند كه شخصيت و سابقه‌ي او را مخدوش كنند. در اين راستا سرمايه‌گذاري كردند و وي مجبور شد كه ساعت‌ها از خود در ارتباط با اين اتهامات دفاع كند. ببينيد! فردي عبور مي‌كند و اتهامي را وارد مي‌كند، در اينجا متهم است كه بايد فرياد بزند كه اين خلاف است و واقعيت جور ديگري است. ما بايد در مورد اين امر چاره كنيم. ما و شما بايد در كنار هم چاره كنيم. عده‌اي در اين برهه مي‌خواهند رابطه‌ي ميان مجلس و دولت را مخدوش كنند. ما بايد مراقبت كنيم. ما برادر و همكار هستيم و دولت موظف است كه مصوبات مجلس را اجرا كند.

وي افزود: ما بايد مراقب باشيم تا ارزيابي‌هايمان را به گونه‌اي انجام دهيم كه اگر افراد ديگري در مورد ما ارزيابي كردند، ناراحت نشويم. در اين چند روز مطالبي را شنيدم كه آنها را سايت نامشخصي كه مسوولان آن نيز مشخص نيستند، منتشر كرده است. وابستگي به بيگانه و داشتن تابعيت بيگانه اتهاماتي بود كه به وزير پيشنهادي وارد شد و آقاي تسلطي مجبور شد كه ساعت‌ها از خود در اين ارتباط دفاع كند. ما بايد همان‌طور كه گفتم در اين مورد چاره‌انديشي كنيم. دولت در مسير تصميم‌گيري خود و مجلس در مسير ارزيابي خود. البته همان‌طور كه گفتم دولت تابع تصميم مجلس خواهد بود.

احمدي‌نژاد گفت: اما با همه‌ي احترامي كه براي شما عزيزان قائل هستم بايد بگويم همگي ما بايد در محضر الهي پاسخگوي تك تك اقدامات و سخنان خود باشيم. در مورد فردي كه تا ديروز مدير بوده و سال‌ها در جبهه‌هاي گوناگون مديريتي فعاليت كرده، به محض اين كه اسمش براي وزارت مطرح مي‌شود، سيل اتهامات به سمتش جاري مي‌شود و جالب اين است كه هيچ سندي نيز براي اثبات اين اتهامات ارائه نمي‌شود كه جز تضعيف اعتماد نتيجه‌اي نخواهد داشت.

وي در پايان گفت: من فكر مي‌كنم دولت و مجلس بايد براي اين مساله چاره‌انديشي كنند. اين گذشت، ولي خدا نكند كه اين روش‌ها ماندگار شود.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲ آذر ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8409-00814
  • خبرنگار : 71038