برای نخستین‌بار

خاورمیانه میزبان یک اجلاس جهانی خوشمزه شد

نهمین مجمع جهانی گردشگری سازمان ملل درباره «گردشگری غذا» در شهر منامه کشور بحرین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نهمین مجمع جهانی گردشگری سازمان ملل درباره گردشگری غذا در منامه بحرین و در تاریخ ۱۸ و ۱۹ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۸ و ۲۹ آبان ۱۴۰۳) با موضوع «گردشگری غذا: محرک تنوع اقتصادی» برگزار می‌شود.

این نخستین بار است که این مجمع در خاورمیانه برگزار می‌شود. این رویداد با گرد هم آوردن رهبران جهانی، سیاست‌گذاران، کارشناسان صنعت و سرآشپزهای مشهور، بر قدرت دگرگون‌کننده گردشگری غذا در پیشبرد انعطاف‌پذیری اقتصادی، فراگیری، پایداری و ایجاد تصویری قوی برای مقاصد تاکید خواهد کرد.

با همکاری مرکز آشپزی باسک (BCC) و میزبانی بحرین، وزرای گردشگری از سراسر جهان و خاورمیانه در این گفت‌وگو حضور خواهند داشت. سرآشپزهای برگزیده جهانی همچون سرآشپز آلخاندرا اسپینوزا (اکوادور) و سرآشپز رودولف استفان (کرواسی) نیز در این اجلاس حضور خواند داشت. تیم بروک وب، مدیرعامل وبسایت «BEST۵۰» که هر ساله فهرستی از ۵۰ رستوران برتر جهان منتشر می‌کند نیز در این رویداد حاضر خواهد داشت.

در این اجلاس ابتکارات کلیدی که بر کیفیت و منشأ محصول تأکید می‌کند، مانند طرح اردن با عنوان «از مزرعه تا چنگال» به عنوان نمونه‌ای از گردشگری آشپزی پایدار و طرح کالج آشپزی فرانسه برای ترویج غذای باکیفیت و حمایت از صنعتگران متعهد به حفظ سنت‌ها، مورد تاکید قرار می‌گیرد.

همچنین در راستای بحث در مورد بهره‌برداری از میراث فرهنگی ناملموس، اجلاس جهانی گردشگری غذا در بحرین، موضوعات کلیدی مانند استفاده از مالکیت معنوی و برندسازی برای تقویت گردشگری در مقاصد، حفظ میراث آشپزی و تنوع زیستی و ترویج تجارب فرهنگی اصیل را در کل زنجیره ارزش گردشگری غذا بررسی خواهد کرد.

گردشگری غذا یا خوراک به فعالیت‌های مرتبط با سفر و تجربه غذاها و نوشیدنی‌های محلی اطلاق می‌شود. این نوع گردشگری به مسافران این امکان را می‌دهد که با فرهنگ، تاریخ و سنت‌های محلی هر منطقه از طریق غذا آشنا شوند.

گردشگری غذا به عنوان یک تجربه چندحسی، باعث می‌شود مسافران عمیق‌تر با فرهنگ مقصد خود آشنا شوند و همچنین با جذب گردشگران به رستوران‌ها، بازارها و رویدادهای غذایی، فرصت‌های شغلی بیشتر و درآمد محلی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403071612861
  • خبرنگار : 71454