اصفهان، میزبان نخستین رویداد علمی «نقش بازی»

نخستین رویداد علمی «نقش بازی» با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در روزهای سوم و چهارم آبان ماه در باغ بانوان ناژوان برگزار می‌شود.

محمدرضا رهبری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد علمی «نقش بازی»، به ایسنا گفت: کارگاه دو روزه نقش بازی در سوم و چهارم آبان‌ماه جاری در باغ بانوان ناژوان اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد. این رویداد علمی و عملی به پیشنهاد رئیس اداره تفریحی این سازمان و با همکاری جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برنامه‌ریزی شده و برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که سرگرمی کودکان در اولویت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تفریح و سرگرمی برای کودکان در دنیای معاصر و در زندگی متعارف مردم جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کرده، ضروری است مربیانی که با کودکان کار می‌کنند بتوانند هر روز دانش‌ و مهارت خود را به روز کنند تا زمینه رشد علمی آن‌ها فراهم شود و بتوانند با دستاوردهای علمی جدید در سطح جهان آشنا شوند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان به اهداف برگزاری این رویداد اشاره و تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و جهاد دانشگاهی اصفهان این کارگاه را با هدف ارتقا علمی مربیان مراکز تفریحی و مربیان کودک در سطح شهر و مراکز فرهنگی برگزار می‌کنند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه برگزاری این کارگاه‌ها در آینده با هدف ارتقا دانش علمی عموم جامعه ادامه پیدا کند، افزود: در جهاد دانشگاهی اصفهان رویکردی مبنی بر تربیت نیروی کارآمد برای نقش‌پذیری در سطح جامعه وجود دارد. بر این اساس، به غیر از برگزاری این کارگاه، در آینده‌ای نزدیک‌ دوره تربیت تسهیلگر برای تربیت فرزند نیز برگزار خواهد شد.  

رهبری در خصوص برنامه این کارگاه دو روزه، توضیح داد: رویدادی که سه‌شنبه و چهارشنبه با حضور اساتید ممتاز این عرصه برگزار می‌شود، پذیرای مربیان کودک در سطح استان خواهد بود. در روز سه‌شنبه دکتر سید محمد رجایی رامشه در رابطه با مدل بازی با کودکان و چگونگی طراحی بازی برای آن‌ها با مربیان گفت‌وگو خواهد کرد و سپس رایحه صنعتگر مشاور، بازی درمانگر و مدیر مجموعه مادران خلاق اصفهان از رویکردهای مختلف در بازی و بازی‌های کودک محور و رسیدن به مرحله دل‌بستگی عمیق به بازی خواهد گفت.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه، میزبان دکتر محمدرضا عابدی استاد تمام دانشگاه اصفهان و چهره‌ شاخص استان خواهیم بود تا از مبانی نظری و جدید بازی برای کودکان صحبت کند و سپس از آن هادی حسنعلی طراح بازی، کارگران و نویسنده نمایش‌نامه کودکان و فعال در عرصه کودکان، در رابطه با شناخت بازی طراحی و برنامه‌ریزی بازی با شرکت‌کنندگان گفت‌وگو خواهد کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد:  این کارگاه‌ها جنبه تئوری و علمی دارند و در دوره‌های بعد به‌صورت تخصصی به‌صورت جداگانه کار مراحل طراحی بازی‌های جدید به مربیان خلاقیت مراکز خلاقیت، مربیان بازی‌های فکر و ... آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این سلسه کارگاه‌ها بتواند به تقویت بنیان‌های علمی مربیان کمک کند، افزود: با توجه به اینکه سال‌هاست شهر اصفهان در زمینه کودکان پیشتاز است، امیدواریم این کارگاه بتواند دستاوردهای جدیدی داشته باشد. همچنین امیدواریم همکاری با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به‌عنوان یک کارگزار فرهنگی قوی در سطح شهر ادامه پیدا کند.  
 

مرتضی رشیدی، رئیس اداره تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های این سازمان آموزش است که به شکل‌های خلاقانه به مربیان ارائه می‌شود و توسط آن‌ها به عموم مردم ارائه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده در دو سال اخیر و شیوع ویروس کرونا، آموزش‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌شد، اما امسال با کاهش عوامل خطر در جامعه، آموزش‌های حضوری سازمان به‌ویژه در مرکز خلاقیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قوت گرفته است.

رئیس اداره تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش استقبال کودکان امروز از تفریح و سرگرمی، گفت:  با توجه به این نیاز، مربیان ما و بخشی از بدنه سازمان که به شکل چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند و به‌نوعی سفیر فرهنگی شهرداری محسوب می‌شوند نیاز به روز شدن با مهارت‌های جدید، نوین و خلاقانه دارند.

وی به همکاری با جهاد دانشگاهی اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این راستا نشستی علمی در جهت نقش بازی در تعلیم و تربیت کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شد و در ادامه اساتید دانشگاهی باتجربه از سمت جهاد دانشگاهی اصفهان برای این کارگاه دو روزه دعوت شدند تا این رویداد ویژه مربیان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دانشجویان برگزار شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401080201396
  • خبرنگار :