ابراهیم آسایش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: هر چقدر قیمت محصولات افزایش یابد فروش محصولات لبنی کمتر می شود و این یعنی اینکه مردم شیر و لبنیات کمتری مصرف میکنند.
وی افزود: اخیرا به دلیل اختصاص چهار قلم کالای لبنی کم چرب با قیمت ارزان تر موجب شده است که گرایش مردم به مصرف این کالا ها بیشتر شود.
آسایش ادامه داد: اگر چه فروش لبنیات کم چرب افزایش یافته است اما در مجموع فروش محصولات کارخانجات لبنی همچنان کم است و تداوم این امر با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارزان تر بودن چهار قلم کالای لبنی برای این است که دهک پایین جامعه لبنیات را از سبد خانوار خود حذف نکنند و ما مکاتباتی انجام داده ایم تا در تهران برای افزایش فروش محصولات کارخانجات لبنی تدابیر لازم اندیشیده شود و به ما قول داده شده است حتما گامهای موثری در این خصوص برداشته خواهد شد.
مدیر اتحادیه کارخانجات لبنی گیلان، یادآور شد: کاهش سود ناشی از فروش محصولات لبنی فقط دغدغه کارخانجات لبنی نیست و ما نگران سلامت جامعه هستیم.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از افت قد دانش آموزان نیز ضروری است در سال تحصیلی پیش رو توزیع شیر مدارس بین دانش آموزان جدی گرفته شود.
آسایش گفت: در دراز مدت ممکن است کاهش مصرف لبنیات بر سلامت استخوان ها تاثیر بگذارد و از هم اکنون باید مسئولین مربوطه به فکر باشند تا دولت در آینده متحمل درمان این کمبود مصرف لبنیات نشود.
انتهای پیام