تجلیل از اصناف برتر استان

به ازای هر ۱۵ سمنانی یک واحد صنفی وجود دارد!

به گفته رئیس اتاق اصناف استان سمنان به ازای هر ۱۵ نفر ، یک واحد صنفی در استان سمنان وجود دارد.

علی اکبر صیادجو با اعلام این خبربه اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ها و نقش آن در بازار پرداخت و اظهار کرد: ما در استان سمنان هیچگونه تنشی در بحث اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها نداشتیم.

این فعال بازار به پایین بودن نرخ تورم استان در مقایسه با دیگر استان‌ها پرداخت و ادامه داد: در بحث تورم ماهانه در اجناس غیرخوراکی، استان سمنان استان سی و یکم کشور است و در نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش هتل و رستوران نیز در مقام سی ام کشور قرار گرفته که امری ارزشمند است.

وی افزود: همراهی و همگامی اصناف، بازاریان، اتحادیه ها و اتاق اصناف در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در حد اعلای خود قرار دارد.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان به حضور مداوم استاندار در برنامه های مرتبط با بازار و اصناف پرداخت و اضافه کرد: استاندار سمنان بدون مقید بودن به ساعت اداری، در تمام ساعات شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با تلاش جهادی پیگیر امور به ویژه موارد مرتبط با بازار و اصناف استان هستند. در واقع تعداد بازدیدهای استاندار سمنان از سطح بازار و واحدهای صنفی از زمان حضور در استان، در مقایسه با گذشته بی نظیر است.

استاندار سمنان نیز گفت: بازاریان، کسبه و اصناف استان، با درایت و دلسوزی در راستای ارتقاء زیرساخت های اقتصادی کشور، همراه سیاست های اقتصادی جدید دولت در بحث اصلاح یارانه ها هستند.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در نشست با رئیس اتحادیه اتاق اصناف استان سمنان و بالغ بر ۱۰۰ نفر از روسای اتاق اصناف شهرستانها و مناطق استان گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، بواسطه تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از سیاست های اقتصادی دولت، صحبت های صادقانه ریاست محترم جمهور با مردم و همراهی مطلوب مردم و بازاریان است.
هاشمی عنوان کرد: بازاریان و اصناف در طول تاریخ این مرز و بوم و در برهه های مختلف و حساس اعم از قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، ۸ سال دوران دفاع مقدس، حوزه های مشارکت سیاسی و تحقق شعار سال و همچنین در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، خیرخواهانه و کمک به مردم، اربعین و سایر موارد، پیشگام و پیشرو بودند.
وی اظهار کرد: اصناف و بازاریان طی ۲ سال گذشته و همه گیری ویروس کرونا، به معنای واقعی آسیب دیدند اما صبوری به خرج داده و مجددا امروز شاهد همراهی این قشر عزیز از جامعه با طرح اقتصادی دولت هستیم که امری بسیار ارزشمند است.
استاندار سمنان گفت: امروز شاهدیم با همراهی مردم، کسبه، اصناف و بازاریان، هیچگونه تنش اجتماعی در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در استان وجود نداشته و کوچکترین دغدغه ای برای تامین کالاهای اساسی و سایر اقلام در استان بوجود نیامد که به همین واسطه از شما بازاریان عزیز تقدیر و تشکر دارم.
وی تاکید کرد: ما امروز در کنار بازاریان و اصناف و حامی آنها خواهیم بود و در کنار هم برای اعتلای کشور و توسعه زیرساخت های اقتصادی، تحقق سیاست های دولت مردمی و جلب رضایت مردم و خداوند متعال، گام بر می داریم.
هاشمی بیان داشت: دغدغه ها و مطالبات کسبه، اصناف و بازاریان سراسر استان بررسی و با حضور تمامی مدیران کل مرتبط استان به صورت مستمر و شهرستانی پیگیری و رسیدگی خواهد شد.
وی همجنین اضافه کرد: بحث تخصصی کردن نظارت ها و بازدید ها از اصناف و بازار در راستای افزایش بهره وری و بهینه سازی امور، باید در دستور کار قرار داشته باشد.
استاندار سمنان در پایان تصریح کرد: برگزاری سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری به استان، تخصیص اعتبارات سفر، راه اندازی ۳۵ واحد تولیدی راکد، موفقیت در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن، توجه به امر انتصابات با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و جوان استان، پرداخت ۱۴.۴ درصد تسهیلات رونق تولید کل کشور در استان و سایر موارد از این دست، نمونه ای از اقدامات و موفقیت مطلوب صورت گرفته در استان تاکنون است.

به گزارش ایسنا - استاندار سمنان در این آیین از اصناف و بازاریان برتر استان تجلیل کرد.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401031007259
  • خبرنگار :