• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401030704783
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهبود وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مرغ و گوشت در استان سمنان

بهبود وضعیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مرغ و گوشت در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و خصوصا مرغ و گوشت قرمز در این استان خبر داد.

سید محمد رضا هاشمی جلسه ستاد تنظیم بازار و نظارت بر فرآیند عرضه کالا و مایحتاج عمومی استان ببا اشاره به همراهی مردم در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزود: علت همراهی مردم استان و دستیابی به موفقیت در اجرای این طرح، حمایت های رهبر معظم انقلاب از سیاست‌های اقتصادی دولت، صحبت های اقناعی و صادقانه ریاست ‌جمهور و بصیرت مردم است.

استاندار سمنان تصریح کرد: کمیته های متعددی در حوزه های مختلف تنظیم بازار استان برای پیشبرد بهتر امور شکل گرفت و اقدامات در بحث تامین کالا به خوبی به انجام رسید و کالاهای اساسی و سایر اقلام به وفور در سطح بازار تامین شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه کمترین کمبودی در حوزه کالاهای اساسی و سایر اقلام مورد نیاز مردم در بازار استان وجود نداشت و با ورود تمامی متولیان امر، نظارت خوبی در سطح بازار با انجام بازیدهای متعدد شکل گرفت.

هاشمی با اشاره به تلاش مسوولان برای اجرای بهتر این طرح ملی افزود: جلسات تنظیم بازار استان به صورت روزانه هر روز صبح و قرارگاه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها هر روز عصر برگزار گردیده و بازدید ها از سطح بازار نیز در طی روز در دستور کار قرار دارد.

وی به لزوم اقناع افکار عمومی پرداخت و خاطرنشان کرد: در همین راستا میزگردهای اقناع سازی در خصوص تشریح و تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در صدا و سیما برگزار شد و همچنان در دستور کار است.

وی اضافه کرد: تاکنون در حوزه بسیج و فضای مجازی از ظرفیت‌های موجود در استان در راستای اقناع سازی افکار عمومی در جهت اجرای هرچه بهتر طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها استفاده شده که در آینده نیز انجام می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان به واسطه همراهی در اجرای این طرح عنوان کرد: دیدار چهره به چهره و ملاقات عمومی نیز با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در سطح روستاها و شهرهای استان با هدف تبیین طرح و اقناع سازی افکار عمومی و پاسخگویی به مردم تاکنون انجام گرفته و همچنان در دستور کار قرار دارد.

هاشمی تصریح کرد: اشرافیت بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های نظارتی بر بازار و اجرای صحیح و مطلوب طرح و جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی و احتکار شکل گرفت که به همین واسطه شاهد رضایت مردم از خدمات ارایه شده در بازار بودیم.

وی از تامین نیازهای اساسی استان و افزایش ذخائر خبر داد و گفت: در بحث گوشت قرمز و مرغ منجمد با اقدامات صورت گرفته ذخیره خوبی در استان موجود است.

صیادجو، رئیس اتاق اصناف استان سمنان نیز گفت:خوشبختانه مسئولان استان با هدایتگری مهندس هاشمی، استاندار سمنان به صورت مستمر و میدانی در بحث ستاد تنظیم بازار و اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه پای کار هستند.

وی با بیان اینکه نرخ تورم استان کمتر از میانگین کشوری است افزود: بواسطه این حضور مستمر و اقدامات صورت گرفته و در حال انجام، نرخ تورم استان از معدل کشوری پایین تر است.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان ادامه داد: همچنین در استان سمنان کمترین تنش اجتماعی در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها وجود نداشت، استاندار سمنان بیش از تمامی استانداران قبلی در سطح بازار، روستاها و شهرها حضور یافته و سرکشی کردند و با سعه صدر پاسخگوی مردم در راستای اقناع سازی پیرامون اهداف و سیاست های اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها بودند که امری بسیار ارزشمند است.

در راستای تبیین و تشریح طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موثرین، نخبگان، ذی‌نفوذان و مردم، اقدامات مطلوبی صورت گرفته و جلسات به صورت مستمر و منظم در حال برگزاری است.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha