سر داد وطن نداد

علیرضا در جبهه فرمانده یکی از تانک‌های گروه زرهی المهدی (عج) بود که در ایستگاه هفت آبادان برای جلوگیری از پیشروی دشمن، خط پدافندی تشکیل داده بودند.۱۲ بهمن سال ۱۳۵۹ «علیرضا اسکندری پاینده» با صلابت کامل جلوی دشمنان ایستاده بود که ناگهان یکی از تانک‌های دشمن با تیر مستقیم، برجک تانک و سر او را زد.

به گزارش ایسنا، «علیرضا اسکندری پاینده» در شهر «تبریز» متولد شد. وی پس از دوران کودکی و پشت سر گذاشتن مقاطع ابتدایی و راهنمایی، دوره‌ دبیرستان را در مدرسه‌ی «منصور» (طالقانی) به پایان رساند و در کنکور سراسری سال ۱۳۵۲ در رشته «روانشناسی» دانشگاه تبریز پذیرفته شد. او با تحصیل در دانشکده روانشناسی به مدت چهار سال، موفق به دریافت مدرک لیسانس شد.

اواخر سال ۱۳۵۶ از او برای همکاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دعوت کردند و با استعداد فوق‌العاده‌ای که داشت، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه‌ شمال غرب کشور شد و نقش مؤثری در تعلیم و تربییت کودکان این منطقه ایفا کرد.

او سال ۱۳۵۷ به صف مردم انقلابی پیوست؛ به‌طوری که مرتباً در تمامی راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیز آن‌چنان خوشحال بود که دست از پا نمی‌شناخت و خداوند منان را شکر می‌کرد؛ چراکه زحمات رهبر کبیر انقلاب اسلامی به بار نشسته و خون هموطنان و دوستان شهیدش به هدر نرفته بود.

«علیرضا اسکندری پاینده» آبان سال ۱۳۵۸ برای دفاع از انقلاب اسلامی به جبهه‌های کردستان رفت و برای مبارزه با ضدانقلاب، مدّتی با گروه‌های چریکی شهید چمران همکاری کرد. سال ۱۳۵۹رژیم بعثی عراق، بعضی از شهرهای استان خوزستان را با ظلم و طغیان در اندک زمانی تصرف کرد؛ بنابراین او نیز همچون بسیاری از جوانان دیگر، هرچه سریع‌تر خود را برای دفاع از کشور آماده کرد و پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی نظامی در ارتش، آموزش تخصصی تانک را در مدت دو هفته به‌طور کامل سپری کرد و به‌سوی جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار شد.

وی در جبهه فرمانده یکی از تانک‌های گروه زرهی المهدی (عج) بود که در ایستگاه هفت آبادان برای جلوگیری از پیشروی دشمن، خط پدافندی تشکیل داده بودند.۱۲ بهمن سال ۱۳۵۹ «علیرضا اسکندری پاینده» با صلابت کامل جلوی دشمنان ایستاده بود که ناگهان یکی از تانک‌های دشمن با تیر مستقیم، برجک تانک و سر  او را زد. تانک آتش گرفت و روح ملکوتی «علیرضا اسکندری پاینده» به آسمان‌های بیکران پرواز کرد.

پیکر پاک شهید «علیرضا اسکندری پاینده» را به تبریز انتقال دادند و پس از شناسایی پیکر سوخته‌اش توسط برادرش، پیکر او را تشییع کرده و در گلزار شهدای «وادی رحمت» تبریز به خاک سپرده سپردند.

انتها پیام

  • شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400052316191
  • خبرنگار : 71451