مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان گفت: اکنون پس از تسویه حسابها و پرداختهای مکرر بدهیهای مربوط به حوزه پیمانکاران بیش از 300 میلیارد تومان بدهی ثبتشده در سامانه داریم و بیش از 1600 میلیارد تومان قرارداد ثبتشده وجود دارد که حدود یک هزار میلیارد تومان از این قراردادها، استعداد ایجاد دین برای مجموعه راه و شهرسازی استان را دارد.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، عباس پورسلان در مراسم تکریم خود که امروز 28 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مدت زمان یک سال و 6 ماه که مدیریت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به عهده من بود، تلاش کردم تا وظایفی که بر دوش من بود را در حد توان انجام دهم.
وی افزود: در آغاز کار ایدههایی وجود داشت که باید در ساختار اداری و مالی مجموعه، نظم و انضباط حاکم میشد. در این زمینه پروژههای متعددی بود که باید تعیین و تکلیف میشدند. 21 پروژه بزرگ راهسازی در این مدت کم باید تعیین و تکلیف میشدند و این کار زمان بسیاری را از ما گرفت.
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه کارهای زمین مانده بسیاری در خوزستان است که نیاز به اعتبار دارند، ادامه داد: در دوره مدیریت بنده در زمینه توزیع و جذب اعتبار تلاش بسیاری انجام گرفت و استاندار خوزستان با توجه به نگاه ویژهای که به حوزه راه و شهرسازی استان داشت، در این زمینه تلاش بسیاری زیادی انجام داد.
پورسلان عنوان کرد: اکنون پس از تسویه حسابها و پرداختهای مکرر بدهیهای مربوط به حوزه پیمانکاران بیش از 300 میلیارد تومان بدهی ثبتشده در سامانه داریم و بیش از 1600 میلیارد تومان قرارداد ثبتشده وجود دارد و حدود یک هزار میلیارد تومان از این قراردادها، استعداد ایجاد دین برای مجموعه راه و شهرسازی استان را دارد.
وی ادامه داد: همه شقوق حمل و نقلی در استان خوزستان دایر هستند و مدیر کل راه و شهرسازی هماهنگ کننده همه این بخشها با یکدیگر است. این مساله وظایف سنگینی را بر دوش این اداره کل قرار میدهد و کار را برای مدیریت این مجموعه دشوار میکند.
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ پروژهای در حوزه راه فعال نبوده که اکنون عملیات اجرایی آن متوقف شده باشد. همه پروژههایی که اکنون متوقف و دچار رکود هستند، مشکلاتشان مربوط به چند سال گذشته است.
در ادامه این مراسم رضا رضایی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در ادامه راه برای هدایت سکان مدیریت راه و شهرسازی خوزستان، کار سختی را در پیش رو دارم و امیدوارم با هم افزایی، تعامل و هماهنگی که با همه بخشهای مجموعه راه و شهرسازی و مدیریت استان انجام میگیرد، بتوانیم مسولیتهای مدنظر را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: همه دغدغههای مسولان استان را در بحث راه و شهرسازی به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد و آنها را پیگیری خواهیم کرد تا به سرانجام برسند.
رضایی تصریح کرد: احیای بافتهای فرسوده شهری و روستایی، برنامهریزی برای بهبود مسکن روستایی با اولویت مناطق آسیب پذیر، برنامهریزی در جهت تامین مسکن گروههای کم درآمد، توسعه شبکه حمل و نقل با استفاده از سیاستهای اقتصاد مقاومتی، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی، افزایش پدافند غیر عامل و... از برنامههای مد نظر در دوران مدیریت پیش روی من خواهد بود.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، عباس پورسلان در مراسم تکریم خود که امروز 28 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مدت زمان یک سال و 6 ماه که مدیریت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به عهده من بود، تلاش کردم تا وظایفی که بر دوش من بود را در حد توان انجام دهم.
وی افزود: در آغاز کار ایدههایی وجود داشت که باید در ساختار اداری و مالی مجموعه، نظم و انضباط حاکم میشد. در این زمینه پروژههای متعددی بود که باید تعیین و تکلیف میشدند. 21 پروژه بزرگ راهسازی در این مدت کم باید تعیین و تکلیف میشدند و این کار زمان بسیاری را از ما گرفت.
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه کارهای زمین مانده بسیاری در خوزستان است که نیاز به اعتبار دارند، ادامه داد: در دوره مدیریت بنده در زمینه توزیع و جذب اعتبار تلاش بسیاری انجام گرفت و استاندار خوزستان با توجه به نگاه ویژهای که به حوزه راه و شهرسازی استان داشت، در این زمینه تلاش بسیاری زیادی انجام داد.
پورسلان عنوان کرد: اکنون پس از تسویه حسابها و پرداختهای مکرر بدهیهای مربوط به حوزه پیمانکاران بیش از 300 میلیارد تومان بدهی ثبتشده در سامانه داریم و بیش از 1600 میلیارد تومان قرارداد ثبتشده وجود دارد و حدود یک هزار میلیارد تومان از این قراردادها، استعداد ایجاد دین برای مجموعه راه و شهرسازی استان را دارد.
وی ادامه داد: همه شقوق حمل و نقلی در استان خوزستان دایر هستند و مدیر کل راه و شهرسازی هماهنگ کننده همه این بخشها با یکدیگر است. این مساله وظایف سنگینی را بر دوش این اداره کل قرار میدهد و کار را برای مدیریت این مجموعه دشوار میکند.
مدیرکل پیشین راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ پروژهای در حوزه راه فعال نبوده که اکنون عملیات اجرایی آن متوقف شده باشد. همه پروژههایی که اکنون متوقف و دچار رکود هستند، مشکلاتشان مربوط به چند سال گذشته است.
در ادامه این مراسم رضا رضایی، مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در ادامه راه برای هدایت سکان مدیریت راه و شهرسازی خوزستان، کار سختی را در پیش رو دارم و امیدوارم با هم افزایی، تعامل و هماهنگی که با همه بخشهای مجموعه راه و شهرسازی و مدیریت استان انجام میگیرد، بتوانیم مسولیتهای مدنظر را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: همه دغدغههای مسولان استان را در بحث راه و شهرسازی به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد و آنها را پیگیری خواهیم کرد تا به سرانجام برسند.
رضایی تصریح کرد: احیای بافتهای فرسوده شهری و روستایی، برنامهریزی برای بهبود مسکن روستایی با اولویت مناطق آسیب پذیر، برنامهریزی در جهت تامین مسکن گروههای کم درآمد، توسعه شبکه حمل و نقل با استفاده از سیاستهای اقتصاد مقاومتی، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی، افزایش پدافند غیر عامل و... از برنامههای مد نظر در دوران مدیریت پیش روی من خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی بازوان توانمند اقتصاد استان هستند و باید از این ظرفیت به خوبی بهرمند شویم. منابع لازم برای اجرای پروژهها و مطالبات پیمانکاران را پیش بینی و تامین خواهیم کرد تا این بخش دچار آُسیب نشود زیرا ضعف این بخش باعث مشکلاتی برای گام دوم انقلاب خواهد شد.
نظرات