یک کارشناس کارگردانی سینما معتقد است تبلیغات تئاتر در اصفهان بیشتر شبیه یک شوخی است.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، نمایشگاه صحنه نگاه، به همت مجید بدیع زاده، میزبان پوسترهای بیش از یک دهه از تئاترهای اصفهان است.
مجید بدیع زاده که در سالهای اخیر مسئولیت روابط عمومی نمایشهای بسیاری را در اصفهان به عهده داشته است، در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر ایسنا منطقه اصفهان، گفت: از پیش از آنکه مسئول روابط عمومی تئاترهای استان اصفهان شوم، پوستر و بروشور اکثر تئاترهایی که در اصفهان اجرا میشد را نگه میداشتم.
وی ادامه داد: مجموعهای که امروز در این نمایشگاه میبینید، حاصل جمعآوری بیش از یک دهه پوستر تئاترهای اجرا شده در اصفهان است که پیش از این و در حاشیه جشنواره بیست و هفتم تئاتر اصفهان نیز در راهروها و لابی مجتمع فرشچیان برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد.
بدیع زاده افزود: در نمایشگاه قبلی در مجتمع فرشچیان به سبب فضای بزرگی که داشتیم همهی پوسترها را به نمایش گذاشتیم، اما در این نمایشگاه در حال حاضر بین 20 تا 25 پوستر داریم که به تعداد آنها اضافه خواهد شد.
این کارشناس کارگردانی ادامه داد: در نظر دارم در پایان هر هفته نیز برای بررسی و صحبت از دوستان متخصص در این حوزهها دعوت کنیم تا در رابطه با موضوع نمایشگاه صحبت کند، البته با توجه به اینکه اختتامیه جشنواره فجر نیز نزدیک است امیدوارم این اتفاق در بازه زمانی اسفندماه ممکن شود، چراکه زمان بهتر و مناسبتری برای دعوت این دوستان وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیشتر پوسترها مربوط به اجراهای سابق و دلیل انتخاب آنها نیز بازه زمانی اجرایی آنها است. این پوسترها از بازه بین سال 1383 تا 1394 انتخابشدهاند. بیشتر این پوسترها از کارهای اجرایی کارگردانهایی است که در سالهای اخیر از آنها یا اجرایی نداشتهایم یا کمتر اجرا دیدهایم. انتخاب بیشتر بر اساس بازههای زمانی انجامشده است. و از هر کارگردان تنها یک پوستر در این نمایشگاه داریم.
ارتشی یک نفره بودم
مجید بدیع زاده که چهار سال مسوولیت روابط عمومی اجراهای بسیاری را بر عهده داشته است، دلیل تغییر در روند کاری خود را اینطور اظهار کرد: چیزی که باعث شد سال پنجم از این کار کنارهگیری کنم جدی نگرفتن تبلیغات و روابط عمومی بود. تقریباً میتوان گفت من ارتشی یک نفره بودم، چراکه دوستانی که از من میخواستند کار روابط عمومی آنها را قبول کنم نه نیرویی در اختیار من قرار میدادند و نه حاضر به اختصاص بودجه ای برای این امر میشدند. که البته من نیز به دلیل علاقه خاصی که تئاتر و هنر داشتم با تمام وجود برای انجام آن تلاش میکردم.
مسئول کارگروه "سپهر هفتم" گفت: روابط عمومی در تهران به تئاتر تهران خدمت میکند و البته منبع درآمد بالایی هم دارد، اما در اصفهان این موضوع بیشتر شبیه یک شوخی است. تبلیغات محیطی، تبلیغات مجازی و یا تمامی هماهنگیها، هرکدام بخش جدایی از روابط عمومی را تشکیل میدهد. ما برای انجام این مهم یک تیم را باید در نظر بگیریم، اما متأسفانه در اصفهان ما برای اینکه هزینهای برای این موضوع صرف نکنیم آن را حذف کردهایم.
وی ادامه داد: ما اصلا پدیده تبلیغات در اصفهان نداریم. مگر تعداد محدودی اجرا، که در تالار هنر به روی صحنه میرود و آنهم نه در اندازه بیلبورد، تبلیغاتی برای آنها انجام میدهند که این بیشتر شبیه شوخی است.
بدیع زاده تصریح کرد: تبلیغات نیاز به کارشناس و انتخاب روش درست دارد. تشکیل گروههای مجازی و استفاده صرف از فضای مجازی به سبب نامشخص بودن فضا و حجم بالای دادهها در این فضا مخاطب را جذب نمیکند. متأسفانه در اصفهان مخاطب عام را در نظر نمیگیریم و همین امر باعث شده تا در اصفهان بیشتر مخاطبان تئاتر را اهالی تئاتر تشکیل دهند، چراکه نوع تبلیغات ما روش درستی ندارد.
به گزارش ایسنا، نمایشگاه صحنه نگاه 14 لغایت 21 بهمنماه در ارگ جهاننما، از ساعت 11 الی 21 میزبان علاقهمندان خواهد بود.
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، نمایشگاه صحنه نگاه، به همت مجید بدیع زاده، میزبان پوسترهای بیش از یک دهه از تئاترهای اصفهان است.
مجید بدیع زاده که در سالهای اخیر مسئولیت روابط عمومی نمایشهای بسیاری را در اصفهان به عهده داشته است، در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر ایسنا منطقه اصفهان، گفت: از پیش از آنکه مسئول روابط عمومی تئاترهای استان اصفهان شوم، پوستر و بروشور اکثر تئاترهایی که در اصفهان اجرا میشد را نگه میداشتم.
وی ادامه داد: مجموعهای که امروز در این نمایشگاه میبینید، حاصل جمعآوری بیش از یک دهه پوستر تئاترهای اجرا شده در اصفهان است که پیش از این و در حاشیه جشنواره بیست و هفتم تئاتر اصفهان نیز در راهروها و لابی مجتمع فرشچیان برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد.
بدیع زاده افزود: در نمایشگاه قبلی در مجتمع فرشچیان به سبب فضای بزرگی که داشتیم همهی پوسترها را به نمایش گذاشتیم، اما در این نمایشگاه در حال حاضر بین 20 تا 25 پوستر داریم که به تعداد آنها اضافه خواهد شد.
این کارشناس کارگردانی ادامه داد: در نظر دارم در پایان هر هفته نیز برای بررسی و صحبت از دوستان متخصص در این حوزهها دعوت کنیم تا در رابطه با موضوع نمایشگاه صحبت کند، البته با توجه به اینکه اختتامیه جشنواره فجر نیز نزدیک است امیدوارم این اتفاق در بازه زمانی اسفندماه ممکن شود، چراکه زمان بهتر و مناسبتری برای دعوت این دوستان وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیشتر پوسترها مربوط به اجراهای سابق و دلیل انتخاب آنها نیز بازه زمانی اجرایی آنها است. این پوسترها از بازه بین سال 1383 تا 1394 انتخابشدهاند. بیشتر این پوسترها از کارهای اجرایی کارگردانهایی است که در سالهای اخیر از آنها یا اجرایی نداشتهایم یا کمتر اجرا دیدهایم. انتخاب بیشتر بر اساس بازههای زمانی انجامشده است. و از هر کارگردان تنها یک پوستر در این نمایشگاه داریم.
ارتشی یک نفره بودم
مجید بدیع زاده که چهار سال مسوولیت روابط عمومی اجراهای بسیاری را بر عهده داشته است، دلیل تغییر در روند کاری خود را اینطور اظهار کرد: چیزی که باعث شد سال پنجم از این کار کنارهگیری کنم جدی نگرفتن تبلیغات و روابط عمومی بود. تقریباً میتوان گفت من ارتشی یک نفره بودم، چراکه دوستانی که از من میخواستند کار روابط عمومی آنها را قبول کنم نه نیرویی در اختیار من قرار میدادند و نه حاضر به اختصاص بودجه ای برای این امر میشدند. که البته من نیز به دلیل علاقه خاصی که تئاتر و هنر داشتم با تمام وجود برای انجام آن تلاش میکردم.
مسئول کارگروه "سپهر هفتم" گفت: روابط عمومی در تهران به تئاتر تهران خدمت میکند و البته منبع درآمد بالایی هم دارد، اما در اصفهان این موضوع بیشتر شبیه یک شوخی است. تبلیغات محیطی، تبلیغات مجازی و یا تمامی هماهنگیها، هرکدام بخش جدایی از روابط عمومی را تشکیل میدهد. ما برای انجام این مهم یک تیم را باید در نظر بگیریم، اما متأسفانه در اصفهان ما برای اینکه هزینهای برای این موضوع صرف نکنیم آن را حذف کردهایم.
وی ادامه داد: ما اصلا پدیده تبلیغات در اصفهان نداریم. مگر تعداد محدودی اجرا، که در تالار هنر به روی صحنه میرود و آنهم نه در اندازه بیلبورد، تبلیغاتی برای آنها انجام میدهند که این بیشتر شبیه شوخی است.
بدیع زاده تصریح کرد: تبلیغات نیاز به کارشناس و انتخاب روش درست دارد. تشکیل گروههای مجازی و استفاده صرف از فضای مجازی به سبب نامشخص بودن فضا و حجم بالای دادهها در این فضا مخاطب را جذب نمیکند. متأسفانه در اصفهان مخاطب عام را در نظر نمیگیریم و همین امر باعث شده تا در اصفهان بیشتر مخاطبان تئاتر را اهالی تئاتر تشکیل دهند، چراکه نوع تبلیغات ما روش درستی ندارد.
به گزارش ایسنا، نمایشگاه صحنه نگاه 14 لغایت 21 بهمنماه در ارگ جهاننما، از ساعت 11 الی 21 میزبان علاقهمندان خواهد بود.
نظرات