عضو هيات رئيسه شوراي شهر مشهد گفت: تبليغات زياد در شهر، بازي كردن با روح و روان مردم است.
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، سيدجلال فياضي امروز 9 تير ماه در هفتاد و چهارمين جلسه علني چهارمين دوره شوراي شهر مشهد كه در تالار شورا برگزار شد، با انتقاد از زياد بودن فضاهاي تبليغاتي در سطح شهر، اظهار كرد: در حال حاضر هر چيزي كه ايجاد شده در شهر داراي تبليغات است و همان طور كه ميبينيد تعداد بيلبوردهاي تبليغات دوچرخهسواري از خود پايگاههاي دوچرخهسواري بيشتر است و اگر قرار باشد تاسيسات شهرداري را براساس ايجاد تبليغات تشكيل دهيم هيچگاه كار فرهنگي انجام ندادهايم.
وي افزود: به دليل اين كه هم اكنون هيچگونه طرح و الگويي براي نوع تبليغات فرهنگي وجود ندارد فعلا نميتوان پذيرفت كه بر روي تاسيسات شهرداري تبليغات قرار دهيم و هر كسي به سليقه خودش اين كار را انجام ميدهد.
فاطمي عضو ديگر شوراي اسلامي شهر مشهد در اين خصوص اظهار كرد: فارغ از نظر محتوي تبليغات و بر فرض اين كه از صد درصد تابلوها استفاده خوب و فرهنگي شود، اما نميتوان اطمينان داشت تبعات اين همه از تبليغات چه نتيجهاي ميتواند داشته باشد.
وي افزود: تاثير تبليغات بيش از اندازه در شهر بر روي روح و روان مردم يك مساله تبيين شده است و اگر اين موضوع يك ظرفيت مالي زيادي براي شهرداري داشته باشد اما بر روي روح و روان مردم تاثيرات بدي ايجاد كند نميتواند اين ظرفيت به خوبي استفاده كرد.
فاطمه غيور عضو شوراي اسلامي شهر مشهد خاطرنشان كرد: در خصوص سودآوري از ايجاد تبليغات بر روي تاسيسات شهرداري نظارت و كنترل مشكل است.
وحيد جليلي معاون فرهنگي شهرداري مشهد با اشاره به سخنان رهبري در خصوص تابلوهاي تبليغاتي مبني بر اين كه بايد حداقل 50 درصد از اين تابلوها موضوع انقلابي داشته باشد و ياد امام و شهدا را زنده كند، گفت: شوراي شهر مشهد كه به عنوان يك شوراي حزباللهي مطرح است، با تصویب این لایحه میتواند تبليغات محيطي در شهر را به عنوان الگويی تازه در بخش فرهنگي براي ديگر شهرها به وجود آورد.
خلیلالله كاظمي معاون خدمات محيط زيست شهرداري مشهد در اين خصوص عنوان كرد: فضاي تبليغاتي بر روي تاسيسات شهري، ظرفيتی است كه نبايد جلوي اين ظرفيت را بگيريم زیرا منافع درآمدي بسيار زيادي را تحت الشعاع اين موضوع قرار ميدهد؛ با به وجود آوردن الگوي خاص در اين خصوص نبايد نگران بحث فرهنگي آن شد.
در انتهاي اين جلسه، بند لايحه ضوابط نصب تابلو در سطح شهر مبني بر اينكه قراردادهاي مشاركتي مجموعه شهرداري مربوط به ايجاد تاسيسات و تجهيزات شهري كه در آن ايجاد فضاي تبليغاتي پيشبيني شده است و از اين پس قراردادهاي ياد شده بايد توسط سازمان ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري منعقد و وضعيت مالي و درآمدي آن تصميمگيري شود، با حداكثر آراء به تصويب رسيد و همچنين عوارض تابلوهايي كه به جاي استفاده از كلمات فارسي از كلمات لاتین استفاده شده است بايد دو برابر عوارض تابلوهاي فارسي شود.
محسن انتظاري هروي رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد از توقف فعاليت كوهستان پارك شادي انتقاد كرد و گفت: بنياد شهيد و بانك دي فعاليت اين مركز تفريحي را متوقف كردهاند و گفته بودند كه اين مركز تغيير كاربري ميدهد.
وي افزود: اين مكان جايي بود كه مردم از آن به خوبي استفاده ميكردند؛ شوراي شهر با موضوع تغيير كاربري مخالفت كرده بود و خواهان آن هستیم كه مسئولين ذيربط هرچه زودتر تعطیلی اين پارك شادي را به اتمام برسانند.
به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، سيدجلال فياضي امروز 9 تير ماه در هفتاد و چهارمين جلسه علني چهارمين دوره شوراي شهر مشهد كه در تالار شورا برگزار شد، با انتقاد از زياد بودن فضاهاي تبليغاتي در سطح شهر، اظهار كرد: در حال حاضر هر چيزي كه ايجاد شده در شهر داراي تبليغات است و همان طور كه ميبينيد تعداد بيلبوردهاي تبليغات دوچرخهسواري از خود پايگاههاي دوچرخهسواري بيشتر است و اگر قرار باشد تاسيسات شهرداري را براساس ايجاد تبليغات تشكيل دهيم هيچگاه كار فرهنگي انجام ندادهايم.
وي افزود: به دليل اين كه هم اكنون هيچگونه طرح و الگويي براي نوع تبليغات فرهنگي وجود ندارد فعلا نميتوان پذيرفت كه بر روي تاسيسات شهرداري تبليغات قرار دهيم و هر كسي به سليقه خودش اين كار را انجام ميدهد.
فاطمي عضو ديگر شوراي اسلامي شهر مشهد در اين خصوص اظهار كرد: فارغ از نظر محتوي تبليغات و بر فرض اين كه از صد درصد تابلوها استفاده خوب و فرهنگي شود، اما نميتوان اطمينان داشت تبعات اين همه از تبليغات چه نتيجهاي ميتواند داشته باشد.
وي افزود: تاثير تبليغات بيش از اندازه در شهر بر روي روح و روان مردم يك مساله تبيين شده است و اگر اين موضوع يك ظرفيت مالي زيادي براي شهرداري داشته باشد اما بر روي روح و روان مردم تاثيرات بدي ايجاد كند نميتواند اين ظرفيت به خوبي استفاده كرد.
فاطمه غيور عضو شوراي اسلامي شهر مشهد خاطرنشان كرد: در خصوص سودآوري از ايجاد تبليغات بر روي تاسيسات شهرداري نظارت و كنترل مشكل است.
وحيد جليلي معاون فرهنگي شهرداري مشهد با اشاره به سخنان رهبري در خصوص تابلوهاي تبليغاتي مبني بر اين كه بايد حداقل 50 درصد از اين تابلوها موضوع انقلابي داشته باشد و ياد امام و شهدا را زنده كند، گفت: شوراي شهر مشهد كه به عنوان يك شوراي حزباللهي مطرح است، با تصویب این لایحه میتواند تبليغات محيطي در شهر را به عنوان الگويی تازه در بخش فرهنگي براي ديگر شهرها به وجود آورد.
خلیلالله كاظمي معاون خدمات محيط زيست شهرداري مشهد در اين خصوص عنوان كرد: فضاي تبليغاتي بر روي تاسيسات شهري، ظرفيتی است كه نبايد جلوي اين ظرفيت را بگيريم زیرا منافع درآمدي بسيار زيادي را تحت الشعاع اين موضوع قرار ميدهد؛ با به وجود آوردن الگوي خاص در اين خصوص نبايد نگران بحث فرهنگي آن شد.
در انتهاي اين جلسه، بند لايحه ضوابط نصب تابلو در سطح شهر مبني بر اينكه قراردادهاي مشاركتي مجموعه شهرداري مربوط به ايجاد تاسيسات و تجهيزات شهري كه در آن ايجاد فضاي تبليغاتي پيشبيني شده است و از اين پس قراردادهاي ياد شده بايد توسط سازمان ميوه و تره بار و ساماندهي مشاغل شهري منعقد و وضعيت مالي و درآمدي آن تصميمگيري شود، با حداكثر آراء به تصويب رسيد و همچنين عوارض تابلوهايي كه به جاي استفاده از كلمات فارسي از كلمات لاتین استفاده شده است بايد دو برابر عوارض تابلوهاي فارسي شود.
محسن انتظاري هروي رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد از توقف فعاليت كوهستان پارك شادي انتقاد كرد و گفت: بنياد شهيد و بانك دي فعاليت اين مركز تفريحي را متوقف كردهاند و گفته بودند كه اين مركز تغيير كاربري ميدهد.
وي افزود: اين مكان جايي بود كه مردم از آن به خوبي استفاده ميكردند؛ شوراي شهر با موضوع تغيير كاربري مخالفت كرده بود و خواهان آن هستیم كه مسئولين ذيربط هرچه زودتر تعطیلی اين پارك شادي را به اتمام برسانند.
نظرات