• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99122620268
  • خبرنگار : 71560

کاظمی: اعتماد مردم به ناظران انتخابات زمینه ساز حضور حداکثری است

کاظمی: اعتماد مردم به ناظران انتخابات زمینه ساز حضور حداکثری است

رییس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد که حق مردم این است که افرادی صالح، درستکار و پاک دست و افرادی که دل در گرو خدمت‌گزاری به مردم دارند به شوراهای شهر و روستا وارد شوند و ما باید از این حق الناس پاسداری کنیم.

به گزارش ایسنا، وبینار دبیران هیئت‌های عالی نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با حضور «سیدحمیدرضا کاظمی» رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور، «حسین بحیرایی» دبیر اجرایی و نیز معاونان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور برگزار شد. 


سید حمیدرضا کاظمی در این وبینار با تاکید بر اینکه نظارت بر انتخابات شوراها رسالت سنگین و بزرگی است که مردم با اعتماد خود به هیئت‌های عالی نظارت واگذار کرده‌اند و این رسالت باید به بهترین وجه ممکن ایفا شود، گفت:باید سعی کنیم این امانت بزرگ را هم از وجه صیانت از حق عامه مردم و حاکمیت و هم از وجه حق افرادی که برای خدمتگزاری به مردم داوطلب شده‌اند، پاسداری کنیم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با تاکید بر اینکه تایید صلاحیت داوطلبان باید در چارچوب قانون انجام شود، خطاب به دبیران هیئت‌های عالی نظارت در استان ها بیان کرد: باید دقت کنیم تا از حق مردم کوتاه نیاییم. زیرا حق مردم این است که افرادی صالح، درستکارو پاک دست و افرادی که دل در گرو خدمت‌گزاری به مردم دارند به شوراهای شهر و روستا وارد شوند و ما باید از این حق الناس پاسداری کنیم.


کاظمی در ادامه خطاب به هیئت‌های عالی نظارت استانی درباره رعایت حقوق داوطلبان در مرحله احراز صلاحیت ها تاکید کرد: انتظار است که در این مورد با دقت و وسواس عمل شود تا خدای ناکرده حق اشخاصی که برای خدمت‌گزاری به مردم داوطلب شده اند، تضییع نشود و اگر این افراد اعتراضی به نتیجه احراز صلاحیت شان داشتند با دقت رسیدگی شود.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، اظهار داشت: اگر هیئت‌های نظارت در راستای انجام وظیفه خود بتواند اعتماد عمومی مردم چه کاندیداها و چه رای‌دهندگان را جلب کنند و مردم بدانند که این نهاد بدرستی بر ابتدا تا انتهای انتخابات نظارت دارد و از رای مردم امانت داری می‌کند قطعا اعتماد خواهند کرد و حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در پایان بیان کرد: ان شاء الله با حضور حداکثری مردم برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت ایران افزوده خواهد شد.عملکرد هیئت‌های عالی نظارت استان ها مستمرا ارزیابی می‌شود و استانهای برتر در این حوزه در پایان کار معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha