• دوشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99122518931
  • خبرنگار : 50199

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبر داد

خروج ۱۱۹ واحد تولیدی و صنعتی از تملک بانک‌ها در مازندران

خروج ۱۱۹ واحد تولیدی و صنعتی از تملک بانک‌ها در مازندران
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، احیای ۸۳۲ قطعه آبندان، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری را هم از دیگر طرح‌های مهم و اولویت‌دار مازندران عنوان کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، علاوه بر جانمایی لازم در ۱۷۵ نقطه ساحلی مازندران برای احداث اسکله‌های گردشگری دریایی، مجوز لازم برای احداث ۷۲ اسکله نیز صادر شده است. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۸۶ واحد تولیدی و صنعتی به علت بدهی در تملک بانک‌ها قرار داشت که با برپایی ۳۰ جلسه، ۱۱۹ واحد از تملک بانک‌ها خارج شدند و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه اکنون پرونده ۲۸ واحد تولیدی و صنعتی مازندران که به علت بدهی در تملک بانک‌ها هستند، در دستگاه قضایی استان در دست بررسی است، اظهار داشت: تسریع در روند رسیدگی به این پرونده، گام بسیار مهمی برای احیای دوباره واحدهای تولید و صنعتی محسوب می‌شود.

خیریانپور گفت: از ابتدی امسال تاکنون با برپایی ۶۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۱ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، گام‌های بسیار مهم و ارزشمندی برای احیای دوباره واحدهای تولید و صنعتی استان برداشته شد که خروجی بسیار مثبتی نیز به همراه داشته است.

وی از شناسایی ۱۰۶ واحد تولید و صنعتی ورشکسته در مازندران خبر داد و گفت که از این تعداد ۲۰ واحد تولیدی با توجه به تمام مشکلات فراروی، فعال است و با تعیین تلکیف بقیه واحدها، باید زمینه بازگشت دوباره آنها با چرخه اقتصادی کشور فراهم شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان در بخش کشاورزی ، افزود : مازندران با تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی که در تولید ۱۴ نوع محصول رتبه نخست را دارد، مهم ترین قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را از جمله طرح‌های مهم و اولویت دار استان معرفی کرد و گفت که تاکنون مجوز احداث گلخانه در ۵۲ هکتار از  زمین‌های کشاورزی مازندران صادر شد و این طرح با قدرت در حال اجرا و توسعه است.

خیریانپور احیای ۸۳۲ قطعه آبندان، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری را هم از دیگر طرح‌های مهم و اولویت‌دار مازندران عنوان کرد و افزود : با تلاش‌های صورت گرفته، علاوه بر جانمایی لازم در ۱۷۵ نقطه ساحلی مازندران برای احداث اسکله‌های گردشگری دریایی، مجوز لازم برای احداث ۷۲ اسکله نیز صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha