• یکشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99122418059
  • خبرنگار : 50404

دبیر انجمن ادبی مطلع:

شاعران آئینی مشهد تریبون ندارند

شاعران آئینی مشهد تریبون ندارند
عکس تزئینی است.

ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن ادبی مطلع با اشاره به راه‌اندازی این انجمن با هدف حمایت از شاعران آئینی مشهد، گفت: شاعران آئینی مشهد تریبون ندارند.

مسعود یوسف‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز به کار انجمن ادبی مطلع، اظهار کرد: چندی پیش با پنج نفر از شاعران مشهد در منازل خود در طول هفته جلسات «بیهقی خوانی» برگزار می‌کردیم و آن جلسات آغازی بر برگزاری یک جلسه شعر به صورت عمومی بود. البته ابتدا هدف ما راه‌اندازی انتشارات بود؛ چراکه معتقد بودیم در مشهد انتشارات خوب وجود ندارد که آثار شاعران را به چاپ برساند و در فضای شعر، به‌ویژه شعر آئینی با قدرت وارد شود. 

وی افزود: بر این اساس با هدف برگزاری جلسه شعر آئینی و ایجاد انتشارات مکانی را اجاره کردیم، اسمی را بر روی آن گذاشتیم و اهدافی برای آن تعیین کردیم. انتشارات تا هشت ماه دیگر، پس از اخذ مجوزهای مربوطه آغاز به کار می‌کند و شب‌ شعرها را نیز اکنون آغاز کردیم و دوره‌های آموزشی نیز به صورت مفصل در حوزه‌های شعر و ادبیات، مداحی، مناجات‌خوانی و پویانمایی برگزار می‌شود. 

این شاعر آئینی با بیان این‌که «شاعران آئینی مشهد تریبون ندارند»، خاطرنشان کرد: بقیه شهرها مانند اصفهان، تهران و قم محفل‌های شعر آئینی قوی دارند، اما در مشهد به این‌ شکل نیست. ما نیز برای ایجاد فضای مناسب برای جمع شدن شاعران آئینی در کنار یکدیگر و برگزاری یک جلسه شعر آئینی قوی، تصمیم گرفتیم شب شعر مطلع را با حضور اساتیدی مانند غفورزاده (شفق)، رستگار و... در یکشنبه هر هفته برگزار کنیم. 

یوسف‌پور ادامه داد: از سال‌های گذشته تاکنون جلسات بسیاری را در مکان‌های مربوط به ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار کرده‌ایم و به دلیل دخالت‌های ارگان مربوطه جلسات آسیب دیده است. حتی جلسه‌ای را با نام «حوراء» برگزار کردیم که پس از دو سال فعالیت نگذاشتند به مکان مربوط به آن جلسه وارد شویم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به صورت مستقل مکانی را اجاره کنیم که وقف شعر و ادبیات شود و تمام برنامه‌های خود را در آنجا پیاده‌سازی کنیم.
 
دبیر انجمن ادبی مطلع بیان کرد: دوره‌های آموزشی ما، هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برگزار می‌شود و هدف ما این است که از تمامی اساتید شهر مشهد مانند محمدکاظم کاظمی، غفورزاده (شفق) و برخی اساتید شهرهای دیگر استفاده کنیم و معتقد هستیم که آموزش و محتوا باید بر شعرخوانی در جلسات غلبه پیدا کند تا جلسات به تکرار نیفتد. 

این شاعر آئینی در رابطه با زمان و مکان برگزاری جلسات و محافل شعر آئینی مطلع، گفت: شب شعرها یکشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در مسلم شمالی ۱۷، اولین چهارراه، سمت چپ، کوچه یک متری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha