• پنجشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99122116242

معاون وزیر کشور:

شورا خاکریز اول پیگیری مطالبات مردم است

شورا خاکریز اول پیگیری مطالبات مردم است

ایسنا/فارس معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این که شوراها به عنوان خاکریز اول مطالبات مردم نقش مهمی در امنیت ملی کشور دارند، گفت: وقتی سرمایه اجتماعی شهرها بیشتر شود، امنیت اجتماعی کشور بالا می‌رود و وقتی امنیت اجتماعی کشور ارتقا پیدا کند، امنیت کشور تضمین می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد پنج‌شنبه ٢١ اسفند در آیین بهره‌برداری از پل دکتر خدادوست در شیراز ضمن تبریک عید مبعث، با اشاره به وجود دشواری‌ها به ویژه در دو سال گذشته، گفت: سیلاب‌های مهیب، هجوم ملخ، آتش‌سوزی‌های گسترده، بحث سهمیه بندی بنزین و اغتشاشات و کرونا و قرنطینه از جمله مسائلی بود که دشواری‌هایی در شهرها و استان‌های کشور رقم زد. این دشواری‌ها در حالی رقم خورد که تحریم‌های ظالمانه و کینه توزانه آمریکا نیز تشدید شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: اگرچه کار کردن در چنین شرایطی با اوصاف فوق سخت است اما تنها در دهه فجر سال گذشته ۲۲ هزار پروژه و در هفته دولت امسال ۱۸ هزار پروژه بزرگ افتتاح شد.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: در دهه فجر امسال هم بیشترین پروژه‌های عمرانی در طول ۴۰ سال گذشته با بیش از ۳۰ هزار پروژه بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بسیاری از این پروژه‌ها رویکرد شهری و روستایی داشت، گفت: ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زود بازده هم با همکاری بسیج سازندگی به اتمام رسید.

معاون وزیر کشور ادامه داد: طی دو سه ماه اخیر دو بار پروژه‌های شهری با حضور ریاست جمهوری به افتتاح رسید که در آخرین مرتبه، یکهزار پروژه با بیش از چند ده هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه هر هفته شاهد افتتاح تعداد زیادی پروژه به ویژه پروژه شهری هستیم، عنوان کرد: در شرایط تحریم و بحران‌های طبیعی نه تنها سرعت اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها کم نشده که بیشتر هم شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا تاکید کرد: حضور نخبگان، صاحب‌نظران شهری و روستایی و دانشگاهیان در عرصه شوراها بسیار مهم است.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: در بسیاری از جاها سعی بر تضعیف شورا و ندیدن آن دارند اما انصافا وجو شوراها برکات زیادی در شهرها به دنبال داشته است.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه حضور پررنگ‌ شوراها بر کسی پوشیده نیست، گفت: شوراییان از جنس مردم شهر خودشان هستند و حس تعلق مردم را نسبت شهر و انسجام و وفاق اجتماعی را بالا می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha