• چهارشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99122015663
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل منابع طبیعی استان:

آسیب جدی آتش سوزی‌ها به ۱۸۵۰هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد/کمبود ۲۴۰قرقبان

آسیب جدی آتش سوزی‌ها به ۱۸۵۰هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد/کمبود ۲۴۰قرقبان

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای حفاظت و نگهداری مناسب از عرصه‌های جنگلی استان و بویراحمد به ۲۴۰ نفر قرقبان نیاز داریم.

غلامحسین حکمتیان اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۷۶دستگاه دمنده جهت اطفاء حریق جنگل‌های استان تجهیزات منابع طبیعی استان خرید و اضافه شده است همچنین علاوه بر این تعداد نیز سازمان جنگل‌ها به استان اختصاص داده که به استان تحویل داده می‌شود.

وی اظهارکرد: همچنین برای ۴۰۰ نفر تجهیزات انفرادی طی سال گذشته و امسال نیز  برای ۴۵۰ نفر تجهیزات انفرادی تحویل میشود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بالغ بر یک هزار و ۸۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی جنگل ها و مراتع این استان در آتش سوزی های سال ۹۹ آسیب جدی دیده اند.البته سطح آتش‌سوزی‌ها در جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از این میزان بوده اما خسارت‌ها جدی نبوده اند.

حکمتیان اصل تصریح کرد: نقاط بحرانی که ممکن است دچار آتش سوزی شوند را شناسایی و جهت پیشگیری اقداماتی از جمله ایجاد آتش بُر انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود جدی به نیروی انسانی و قرقبان مواجه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق استاندارد باید هر یک قرقبان ۶ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی منابع طبیعی را حفاظت و نگهداری کند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به علت کمبود و نداشتن قرقبان، هر قرقبان بالغ بر ۲۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی را حفاظت می کند.

حکمتیان اصل تاکید کرد: برای حفاظت و نگهداری مناسب از عرصه‌های جنگلی استان و بویراحمد به ۲۴۰ نفر قرقبان نیاز داریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پایگاه اطفاء حریق استان در روستای فیروز آباد یاسوج،  بیان کرد: یکی از ۱۶ پایگاه حریق کشور در فیروزآباد یاسوج ساخته شده که اعتبار تجهیزات این پایگاه پرداخت شده است و در حال ایجاد سازه‌های مناسب و خرید تجهیزات این پایگاه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha