• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99121813841
  • منبع : نمایندگی ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام:

چهارشنبه آخر سال را دلهره‌آور نکنیم

چهارشنبه آخر سال را دلهره‌آور نکنیم

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت:حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال به سبب غفلت و عدم آگاهی نوجوانان و کودکانی رقم می خورد که برای لحظه ای شادی کاذب و بدون در نظر گرفتن عواقب آن، جان خود و سلامت دیگران را در بازار خطر به حراج می‌گذارند.

سرهنگ «جمال موسوی» با بیان اینکه فرهنگ سازی، موثرترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری است، اظهار کرد: جشن چهارشنبه سوری مظهر پاکیزگی، زندگی، سلامت و نشاط است، اما همین جشن ها با آتش‌افروزی‌های مخرب و انفجار ترقه‌های خطرناک به یک رویداد پر مخاطره و دلهره‌آور تبدیل شده است.

وی گفت: بروز سکته‌های قلبی در افراد مسن، سقط جنین در زنان باردار، نابینایی و ناشنوایی از عوارض غیرقابل جبران حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است و از سنت‌هایی است که اگر با توجه به اصول ایمنی و رعایت آن ها انجام شود می‌تواند موجب نشاط، همبستگی و همدلی آحاد جامعه شود و والدین و مسولان نیز با هشدار به نوجوانان و جوانان باید آنان را از خطرلات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با تقدیراز اعتماد و همکاری خوب مردم با پلیس با بیان اینکه مصدومان چهارشنبه آخر سال اغلب نوجوانان و جوانان می‌باشند، از خانواده‌ها خواست مراقب فرزندانشان  باشند و توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند.

موسوی با بیان اینکه خانواده‌ها مانع نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرند و خانواده‌ها نگذارند فرزندانشان از خانه بیرون بیایند که سلامت خانواده‌ها در گرو ماندن در خانه و خانه امن‌ترین مکان برای در امان ماندن از ویروس کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه کسبه و بازاریان در صورت مشاهده فروش مواد محترقه  از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ پلیسی  به پلیس اطلاع دهند، تاکید کرد: باید در این شرایط   مراقب رفتارهای خطرناک  و ناهنجار افراد بوده ودر صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و حادثه دیگری ضمن حفظ خونسردی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha