• یکشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99121712755
  • خبرنگار : 50204

21 اسفند؛

دو پروژه ملی- استانی بنیاد شهید در استان مرکزی افتتاح می‌شود

دو پروژه ملی- استانی بنیاد شهید در استان مرکزی افتتاح می‌شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: پروژه ۲۶۴ واحدی مسکن سفیر و مجتمع فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثارگران استان مرکزی ۲۱ اسفند به صورت ویدئوکنفرانس در سطح کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

مرتضی انصاری فر روز یکشنبه ۱۷ اسفند در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: در سطح استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۹۵هزار و ۴۹۱ ایثارگر، ۱۵ هزار جانباز و ۷۳۷ آزاده وجود دارد که در راستای خدمات رسانی به این اقشار یکی از ماموریت های اصلی بنیادشهید و امور ایثارگران، در بخش درمان است و بنیاد شهید در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های بنیاد شهید به هیچ وجه تعطیل نشده بلکه به صورت مجازی و الکترونیکی و در شبکه های اجتماعی حرکت کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: اجرای طرح سپاس و مراجعه خادم به مخدوم یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد شهید است که در این طرح تاکنون ۱۷هزار و ۴۰۷ تماس تلفنی و ۵ هزار و ۱۵۹ دیدار تصویری انجام شده است.

انصاری‌فر بیان کرد: بیمارستان قدس اراک به عنوان بیمارستان معین ایثارگران انتخاب و با چند داروخانه در مرکز استان نیز به عنوان داروخانه معین قرارداد بسته شده که در این زمینه تاکنون مشکلی وجود نداشته است. قریب به ۲۹۰ مرکز درمانی برای ایثارگران در سطح استان و ۲۰ پزشک پایه سلامت وجود دارد که خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به افتتاح دو پروژه ملی- استانی در روز ۲۱ اسفند به صورت کشوری و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، اضافه کرد: مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و ۱۲ هزارمتر مربع بنا برای ارائه خدمات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در ۵ طبقه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده که در حال حاضر به مرحله بهره برداری رسیده است. این پروژه دارای یک فاز در ۶ ساختمان دارای بخش های درمانی، ورزشی، فرهنگی، رفاهی و آموزشی است.

انصاری فر ادامه داد: پروژه مسکونی ۲۶۴ واحدی سفیر نیز در منطقه پردیس ۲ اراک برای ایثارگران فاقد مسکن و خانواده شهدا در ۴ برج ۱۵ طبقه ساخته شده که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی دارد و بهمراه پروژه قبلی در همان روز به بهره بردرای خواهد رسید.

وی بیان کرد: در راستای استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در سطح کشور، از مجموع ۱۲ هزار نفر در کشور ۲۵۶ نفر متعلق به استان مرکزی است که اقدامات لازم جهت استخدام این افراد در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگران، بنیادشهید استان هزار شغل را متعهد شده بود که ۵۰۰ شغل کارآفرینی خوداشتغالی و ۵۰۰ شغل استخدام است که اقدامات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

انصاری‌فر تعداد ایثارگران فاقد مسکن را دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای در این خصوص نیز منعقد شده که در بخشی از این تفاهم نامه مقرر شده افراد ساکن در اراک در طرح اقدام ملی دیده شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا از ۱۲ تا ۲۲ اسفند گفت: دیدار با خانواده شهدای متولدین ۲۲ اسفند و شهدایی که در این روز به شهادت رسیدند، ارسال وصیت نامه شهدای متولدین ۲۲ اسفند و شهدایی که در این روز به شهادت رسیدند به فضاهای مجازی و کانال های استانی، کاشت ۲۲هزار نهال با نام و یاد شهدا، انجام تبلیغات محیطی و چاپ پوستر، انعکاس گسترده فعالیت ها در سایت های نوید شاهد و ایثارگر، تعویض نمادین پرچم قبور شهدا، تجلیل از ۲۲ راوی پیام آور ایثار و مروج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی، برگزاری تئاتر خیابانی، تجلیل از ۲۲ بانوی ایثارگر، تجلیل از ۲۲ نخبه علمی تشکل های شاهد و ایثارگر و ... از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha