• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99121310326
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

دانشگاه فرهنگیان باید معلم خلاق و ایده پرداز تربیت کند

دانشگاه فرهنگیان باید معلم خلاق و ایده پرداز تربیت کند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاه باید معلم خلاق و ایده پرداز تربیت کند و اکنون یکی از مسائلی که در پیش روی ماست، مسأله گام دوم انقلاب است.

ایرج مهدی‌زاده، رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در جلسه اختتامیه جشنواره و تجلیل از ایده پردازان برتر گفت: استان خراسان جنوبی جز استان‌های برتر در ارائه طرح‌ها بود که دو مقام اول و سوم کشوری را نیز به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، رئیس جشنواره تعلیم و تربیت بیان کرد: ما و همچنین جهان در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که با روند گذشته نمی‌توانیم حال و آینده خود را رقم بزنیم و باید بتوانیم خود را با شرایط جدید وفق دهیم.

مهدی‌زاده گفت: امکان ندارد دانشگاهی خلاق وجود داشته باشد اما آموزش و پرورش ما خلاق نباشد، دانشگاه باید معلم خلاق و ایده پرداز تربیت کند و اکنون یکی از مسائلی که در پیش روی ماست، مسأله گام دوم انقلاب است.

وی افزود: معلم تربیت شده توسط دانشگاه فرهنگیان باید بتواند خلاق و ایده پرداز باشد و ایده‌های خود را در زندگی‌اش نیز به کار بگیرد و همچنین در تربیت دانش‌آموزان خویش نیز این خلاقیت و ایده‌ها را به کار بگیرد و دانش‌آموزان را نیز ایده‌پرداز و خلاق بار بیاورد که اگر این روند ادامه دار باشد در این صورت جامعه ما نیز به تعالی خواهد رسید.

سرهنگ قاسمی، دبیر جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا نیز اظهار کرد: دوران کرونا باعث این شد که فضای آموزشی بیشتر به سمت فضای مجازی کشیده شود، این جشنواره با همت بسیج فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان و به پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد و با تشکیل ستادی در سطح استان و همچنین ستادی در سطح کشور کار خود را ادامه داد.

وی افزود: در مرحله اول تعداد 405 نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد 280 اثر ثبت شد و 32 طرح به مرحله کشوری راه یافتند که در این مرحله، استان خراسان جنوبی 2 مقام اول کشوری را از آن خود کرد.

در این طرح در سطح استان حدود 2000 دانش‌آموز تحت پوشش 180 نفر دانشجو معلم قرار گرفتند و این نشان‌دهنده این است که ما توانستیم با برگزاری این طرح بخشی از شکاف آموزشی به وجود آمده توسط ویروس کرونا را پوشش دهیم. 160 نفر از فرهنگیان استان در طرح کمک‌های مومنانه شرکت داشته‌اند که در این جلسه از تعداد 15 نفر آن‌ها تقدیر شد.

در پایان جلسه نیز از 32 نفر برگزیده در این طرح با اهدای تقدیرنامه، تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha