• چهارشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99121309991

دغدغه های بی شمار مسافران تهران در میدان ۷۲ تن

دغدغه های بی شمار مسافران تهران در میدان ۷۲ تن

ایسنا/قم با گذشت یکسال از شروع شیوع ویروس کرونا در قم و تغییرات لحاظ شده در میدان ۷۲ تن قم، هنوز مسافران برای رفتن به استان تهران دچار مشکلات عدیده ای از جمله نبود اتوبوس های مناسب هستند.

برای بار دوم برای تهیه گزارش از وضعیت اتوبوس های قم به مقصد تهران، به میدان ۷۲ تن آمدیم اما مشکلات قبلی نه تنها حل نشده بودند بلکه بیشتر هم شده بودند.
به صورت حدودی برای سفر کردن به استان تهران با اتوبوس های بومی مستقر در این میدان باید ۱ساعت زمان صرف کرد تا عوامل اتوبوس که همگی بدون استفاده از ماسک مشغول هستند، به اندازه تمام ظرفیت اتوبوس مسافران را سوار کنند.
نکته جالب تر این  است که با عدم توقف اتوبوس های غیر بومی در میدان ۷۲ تن، حق انتخاب از مسافران برای سفر به استان تهران سلب شده است و در ازای سفر با اتوبوس های بومی ۴۴نفره که درجه یک نیستند باید مبلغ سفر با اتوبوس درجه ۱ را بپردازید و هرگونه اعتراض یا حتی سوال از سمت مسافران پذیرفته نمی شود.
در راستای شفافیت این ماجرا برای بار دوم به سراغ معاون حمل و نقل اداره راهداری جاده ای استان قم رفتیم تا علت این سرگردانی را جویا شویم.
حمید سالاری در گفت وگو با ما بیان کرد: تا کنون ۳۰ اتوبوس که قوانین مصوب وهمچنین پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند در صف نوبت رسیدگی کمیسیون ماده ۱۱ هستند.
وی با بیان اینکه با رانندگان متخلف برخورد جدی خواهد شد،تصریح کرد: شهروندان آگاه باشند که کرایه اتوبوس های مسیر قم به تهران ۴۴ نفره و یا فرسوده منوط به رعایت تمام ضوابط و پروتکل های بداشتی، ۱۸هزار تومان و اتوبوس های وی آی پی درجه یک ۲۶ هزار تومان است و رانندگان حق دریافت مبلغ بیشتر را ندارند.
معاون حمل و نقل اداره راهداری جاده ای استان قم در ادامه تصریح کرد: برای آگاهی بیشتر مردم نسبت به تعرفه بهای اتوبوس ها، یک بنر حاوی طلاعات ذکر شده در میدان ۷۲ تن نصب شده است.
سالاری در تصریح مصادیق تخلف رانندگان اتوبوس های جاده ای در این ایام، بیان کرد: عدم استفاده رانندگان و عوامل اتوبوس ها از ماسک، دریافت مبلغ بیشتر از بهای مصوب از مسافران، استفاده ازتمام ظرفیت صندلی ها بدون در نظر گرفتن فاصله و سوار کردن بیش از یک نفر در هر ردیف و عدم استفاده مسافران از ماسک از مصادیق بارز تخلف است.
وی در خصوص نحوه شکایت مردم از رانندگان متخلف بیان کرد: مردم می توانند شکایت خود را به صورت مکتوب با درج مشخصات دقیق اتوبوس و تاریخ سفر به دفتر نمایندگی اداره کل راهداری جاده ای استان واقع در ترمینال تحویل دهند و یا با شماره تلفن۱۴۱ تماس حاصل نمایند و شکایت خود را به صورت تلفنی شرح دهند.
معاون حمل و نقل اداره راهداری جاده ای استان قم با اشاره به بازرسی نیروهای اداره راهداری در عوارضی قم، اظهار کرد: سعی بر آن است تا با رانندگان متخلف در عوارضی برخورد های لازم صورت گیرد.
سالاری ضمن تاکید برمطالبه گری مردم نسبت به رعایت قوانین در اتوبوس های جاده ای، تصریح کرد: مردم آگاه باشند که حداکثر زمان توقف اتوبوس ها برای سوار کردن مسافران صرفا ۳۰دقیقه است و زمان بیشتر تخلف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha