• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99120906180
  • خبرنگار : 50037

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خبر داد

افزایش آمار بیماران بستری در اسدآباد

افزایش آمار بیماران بستری در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد از افزایش آمار بیماران بستری این شهرستان خبر داد.

دکتر ایرج صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد به عنوان تنها شهرستان استان در وضعیت آبی با شرایطی کاملاً شکننده بوده که در روزهای اخیر تعداد افراد بستری آن رو به افزایش است و احتمال زرد شدن شرایط آن در هفته آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم های عروسی یکی از مواردی است که در شهرستان موجب نگرانی شده است، افزود: متأسفانه در مراسم های عروسی با وجود تعهدی که صاحب مراسم جشن عروسی داده، رعایت تعداد افراد دعوت شده انجام نمی گیرد و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود.

صالحی با اشاره به اینکه فعلاً موردی از کرونای انگلیسی در شهرستان اسدآباد نداشته ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع جهش یافته کرونا و وارد شدن آن از کشور عراق به ایران و افزایش سرعت میزان انتقال ویروس لازم است پروتکل های بهداشتی رعایت شود و عدم برگزاری مراسم ها و دورهمی ها همچنان تداوم جدی تر داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز مسافرت های نوروزی لازم است امسال نیز چون گذشته مردم مسافرت های خود را به تأخیر بیندازند و مانع چرخش ویروس قبلی و کرونای جدید شوند، تصریح کرد: قطعاً با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات و مسافرت های غیرضروری توسط مردم و با انجام واکسیناسیون کرونا می توان نسبت به کنترل کرونا و کرونای انگلیسی در کشور اقدامات قابل توجهی انجام داد.

صالحی در ادامه بیان کرد: پیش از این ۳۲ درصد مبتلایان به کرونای استان را گردهمایی های خانوادگی و ۶۱.۴ درصد را تجمعات تشکیل داده بود که در حال حاضر این آمار به ۶۱.۴ درصد تجمعات و ۳۲ درصد گردهمایی و دورهمی های خانوادگی تغییر یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قطعاً تا پایان سال واکسیناسیون گروه بیماران خاص و افراد آسیب پذیر شهرستان آغاز می شود، یادآور شد: بعد از پرسنل مراقب های ویژه کرونا و در معرض خطر، واکسن کرونا در مراحل بعدی به افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه ای سپس به گروه هدف سنی تزریق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha