• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99120604217
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس مرکز آموزش علمی کاربری جهادانشگاهی مشهد:

می‌توانیم امکانات‌مان را در دسترس دانشجویان افغانستانی قرار دهیم

می‌توانیم امکانات‌مان را در دسترس دانشجویان افغانستانی قرار دهیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش علمی کاربری جهادانشگاهی مشهد با اشاره به پناسیل‌های این موسسه برای تبادلات علمی با دانشگاه‌های افغانستان گفت: در این رابطه ما می‌توانیم امکانات‌مان را در دسترس دانشجویان افغانستانی قرار دهیم.

احمد افروغی شب گذشته در نشست همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه‌های افغانستان که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: ما در حال حاضر ۲۵۴۹ نفر دانشجو  شاغل به تحصیل داریم و ۱۱۷۳۰ نفر ازمرکز ما فارغ التحصیل شدند.

وی همچنین ادامه داد: ما  تاکنون در زمینه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و در زمینه متالوژی و مواد، روابط عمومی، حقوق، دوخت و تکنولوژی لباس، زبان انگلیسی، گردشگری، گرافیک، ماشین افزار، نرم افزار و ... در این ۲۲ سال فعالیت‌مان دوره‌هایی برگزار کرده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش  علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد در خصوص پژوهشکده‌های فعال این موسسه بیان کرد: ما در حوزه‌های پژوهشی دارای پژوهشکده صنایع غذایی هستیم که این پژوهشکده صنایع غذایی دارای موافقت قطعی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و پژوهشکده گردشگری ما که دارای موافقت اصولی از وزارت علوم است.

افروغی با اشاره به وجود هشت مرکز آموزشی کوتاه مدت تخصصی که پنج مرکز آن در شهرستان مشهد است و سه مرکز آن در شهرستان‌های اطراف است، افزود: دو مرکز دیگر ما در کاشمر و نیشابور فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد در خصوص روابط و همکاری‌های بین‌المللی گفت: امکان دیگری که روابط بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی را تسهیل می‌کند، مهمانسرای جهاددانشگاهی با ظرفیت ۱۴۰ نفر است که در نزدیکی دانشگاه ما واقع شده است.

افروغی با اشاره به زمینه‌هایی که امکان همکاری بین جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های افغانستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با توجه به هشت مرکز ذکر شده در مشهد و شهرستان می‌توانید در زمینه‌های فنی و مهندسی،حوزه‌های مختلف آن و زبان انگلیسی با شما همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: درزمینه‌ی دوره‌های عمومی مانند آموزش و پرورش مانند دوره‌ی تربیت معلم،مدارس ابتدایی که جز دوره‌های پرمخاطب شهر مشهد است، می‌توانیم همکاری کنیم.

وی با تاکید بر وجود موافقتنامه قطعی از سوی وزارت علوم در زمینه ی صنایع غذایی گفت: در این زمینه میتوانیم از فراورده های اکسترا شده و افزودنی‌های طبیعی، فرآورده‌های غذایی طبیعی، فرآورده‌های رژیمی و پایدار کننده‌ها و طعم‌های خوراکی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای مشترک در زمینه تخصصی صنایع غذایی و تبادل اعضای هیئت علمی برای فرصت‌های مطالعاتی همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی مشهد درمورد پژوهشکده گردشگری اظهار کرد: در پژوهشکده گردشگری ما نیز زمینه همکاری وجود دارد، بسیاری از اسناد بین المللی استانی و کشوری در شهر مشهد توسط این پژوهشکده نوشته شده است.

وی درمورد پتانسیل‌های همکاری با دانشکده علوم پزشکی نیز بیان کرد: در دانشگاه‌های پزشکی هم گروه‌های پژوهشی داریم و هم مراکز مختلف تخصصی که خدمات ارائه می‌دهند و می‌توانیم در این نشست‌ها و سمینارها همکاری کنیم و اگر کمک‌های دوستان دانشگاهی باشد می‌توانیم دوره‌های مقطع‌دار علوم ازمایشگاهی را با همکاری دانشگاهای افغانستان اجرا کنیم.

افروغی با اشاره به پرمخاطب بودن دوره‌های عمومی پزشکی بیان کرد: در این رابطه نیز می‌توانیم دوره‌های عمومی پزشکی را اجرا کنیم، دوره‌های کمک‌های اولیه و مدیریت‌های پزشکی و تکنسین داروخانه و دوره‌های دستیار دندانپزشک که مخاطب خوبی از سمت عموم جامعه جذب می‎‌کند.

وی همچنین افزود: امیدوارم این نشست باعث همکاری‌های خوبی میان دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه افغانستان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha