• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99120301379
  • منبع : نمایندگی کردستان

استیضاح شهردار بیجار رای نیاورد

ایسنا/کردستان جلسه استیضاح شهردار بیجار برگزار شد که در پایان رای گیری، شهردار با چهار رای مخالف در سمت خود ابقا شد.

جلسه استیضاح احسان بهاری شهردار بیجار شامگاه شنبه (2 اسفند ماه) در شورای اسلامی شهر بیجار برگزار شد، ابتدای جلسه محمدرضا شهبازیان رئیس شورای اسلامی شهر بیجار ضمن بیان اینکه سوالات پنج محور اصلی دارد به قرائت سوالات پرداخت.

انحراف از قانون در برخی انتصاب‌ها، عدم پاسخگویی مناسب به مکاتبات کمیسیون‌ها، عدم اصلاح سدمعبر، عدم ساماندهی برخی ورودی‌های شهر، صورت نپذیرفتن اقدام موثر در خصوص ساماندهی دکه‌های سطح شهر، عدم توجه به ایجاد درآمد پایدار، پارک بانوان، تاخیر در پرداخت حقوق‌های پرسنل شهرداری، ساخت و ساز غیرمجاز، بدهی شهرداری به تامین اجتماعی، بهینه نکردن کشتارگاه، تکرار انسداد حساب شهرداری، انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر اهم عناوینی بود که در سوالات اعضای شورای شهر از شهردار بیجار مطرح شد.

ثریا قاضی عضو شورای اسلامی شهر بیجار در ادامه به عنوان موافق استیضاح بهاری گفت: شهردار باید شرایط احراز داشته باشد و با خطاب قرار دادن اعضای شورا عنوان کرد که وقتی اعضای شورا شرایط احراز را رعایت نمی کنند نباید انتظار رعایت از شهردار را داشت.

قاضی در ادامه تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح، عدم وجود برنامه، توجه نکردن به تخصص و تعهد، نبود کار عمرانی، عدم جذب اعتبارات، عدم توجه به مکاتبات شورا، سامان ندادن به وضعیت سد معبر، تراکم فروشی برای حل مشکل مادی و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، مسائلی بوده که در مدت 11 ماه گذشته دیده شده است.

وی افزود: امروز مسئولین از کرونا سوءاستفاده کردند و همه چیز به خاطر کرونا تعطیل شده است.

این عضو شورای شهر بیجار در ادامه با اشاره به موضوع پارک بانوان گفت: چرا بودجه ای که به این پروژه اختصاص یافته بود صرف خرید تجهیزات شد و چرا این مبلغ صرف مطالعات این پروژه نشد.

محمدرضا شهبازیان عضو دیگر شورای شهر در ادامه جلسه ضمن نام بردن از پروژه های قدیمی شهرستان گفت: شورای فعلی درگیر گرفتاری ادوار گذشته است و هیچ شهرداری نمی تواند معجزه کند و تمامی این مسائل را حل کند.

وی ضمن اشاره به سفرمقام معظم رهبری در سال 88 و سفرهای ریاست جمهوری در سال‌های قبل و به تبع آن وفور نعمتی که ایجاد می شد افزود: در این دوره‌ شورا، هیچ کدام از این موارد وجود نداشته است.

شهبازیان گفت: ما منکر تفرجگاه و کوهستان پارک نیستیم اما باید بررسی کنید که آیا این موضوع اولویت دارد و آیا جزو وظایف و اختیارات شهرداری است.

وی ضمن بیان اینکه کوهستان پارک خارج از محدوده شهر است تصریح کرد: شهرداری که برای خوش خدمتی این پروژه را قبول کرد،موجب این شد که امروزحداقل بالغ بر 3 میلیارد تومان باید پول پرداخت شود، در حال حاضر چه کسی پاسخگوی این مسئله است.

وی به تاریخ جلسه قبلی استیضاح که در آذر ماه 99 برگزار شده بود اشاره کرد و با تاکید بر فاصله زمانی کم این دو جلسه افزود: در این شرایط شهردار چه دلگرمی دارد و چگونه می تواند کارها را انجام دهد.

در موضوع احراز شرایط شهردار، شهبازیان تصریح کرد: شهردار با کسب پنج رای از شورا و ارسال تمام مستندات به استان و وزارت کشور و با وجود سنگ اندازی‌ها نهایتا حکم خود را از سوی وزارت کشورگرفته است.

احسان بهاری شهردار بیجار در ادامه جلسه گفت: برای یافتن راه حل مشکلات نیاز به همدلی داریم به طوری که باید به جای یک شهردار، هشت شهردار داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به شرایط فعلی شهرداری افزود: امسال سال آخر دولت،سال آخر شورا و احتمالا سال آخر یک طیف سیاسی کشور است که عملا باعث ویژگی های خاص سیاسی می شود.

بهاری ضمن اشاره به تحریم ها و قیمت ارز عنوان کرد: از لحاظ شرایط اقتصادی در شرایط خوبی قرار نداریم.

کرونا مشکل دیگری است که شهردار بیجار به آن اشاره کرد و گفت: کرونا باعث شد کل صنوفی که باید عوارض سالانه پرداخت کند، مدتی تعطیل شوند.خیلی از مالکین منازل که عوارض پرداخت می کردند درآمدشان به نصف و یک سوم تقلیل پیدا کرد.

وی در خصوص بازگشایی معبراظهار کرد: بازگشایی معبر پشت بیمارستان که موازی با خیابان شهدا خواهد بود دراین مورد اصلی ترین بحث است.

بهاری افزود: در مورد انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر، وظیفه مشترک بین فرمانداری ، شهرداری و نهاد های دیگری است که با پیگیری های نماینده ی شهرستان انشالله به زودی برطرف خواهد شد.

وی درباره بسته شدن حساب های شهرداری افزود: یکی از میراث های بدی که به ما رسید بدهی هایی است که رای آن ها صادر شده است و در سال حاضر اجرایی نهایی شده است.

بهاری تصریح کرد: رایی که به اجرایی شدن می رسد و حساب شهرداری را می بندد حداقل 18 ماه قبل نهایی شده و من 11 ماه است که شهردار هستم.

شهردار بیجار اظهار کرد: پرداخت حقوق شهرداری در این لحظه به نسبت سه سال گذشته یک ماه جلوتر است و دلیل معوق حقوق کارگری در امسال که فقط دو ماه بوده است، بی برنامگی برای درآمدزایی نبوده است، عامل آن انسداد حساب شهرداری به مدت 250 روز از 330روز گذشته سال جاری است که دلیل مسدود شدن حساب‌ها قبل تر ذکر شد.

وی درباره کشتارگاه عنوان کرد: امسال تنها سالی است به این موضوع توجه شده و جرثقیل برقی ، لیبل زن الکترونیکی، یخچال سرد کن و اره برقی تامین شده و تعمیر و تجهیز ساختمان آن انجام شده است.

وی از عملکرد خود در موضوع فضای سبز دفاع کرد و گفت نسبت به سال‌های گذشته در این خصوص بهتر عمل شده است.

شهردار بیجار گفت: درباره بدهی تامین اجتماعی مبلغ 13 میلیارد تومان بدهی به این نهاد وجود دارد که ماهی 180 میلیون تومان جریمه تاخیر تعدیه به آن اضافه میشد.

وی با اشاره به دو تسویه حساب مهم شهرداری تاکیدکرد: شاید تسویه حسابی که شهرداری طی امسال در خصوص پرداخت بدهی به تامین اجتماعی و کارخانه آسفالت انجام داده، بیشتر ازتمامی تسویه حساب‌های ده سال گذشته شهرداری باشد و این اقدام باعث کاهش مشکلات در آینده خواهد شد.

بهاری تصریح کرد: امسال تنها سالی است که اعتباراتی که برای تولید قطعات بتنی اختصاص می یافت صرف پرداخت حقوق نشد و به زودی در این خصوص خبر خوبی به مردم خواهیم داد که موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خواهد شد.

وی درباره موضوع سد معبر عنوان کرد: نیروهای شهرداری در این خصوص قدرت اجرایی ندارند و افزود: در این خصوص تا زمانی که دستور فرماندار، حکم دادستان و کمک نیروی انتظامی و شهرداری وجود نداشته به نتیجه نخواهیم رسید.

در خصوص بی برنامگی شهردار، بهاری عنوان کرد: شورا در طول 4 سال برنامه ای دارد و شورا در زمان معارفه شهردار ضمن اعلام چگونگی پیش رفتن این برنامه از شهردارمی خواهد که ادامه این برنامه را اجرا کند و شهردار برنامه های میانی و استراتژی اجرایی را تدوین می کند اما چشم انداز توسط شورا مشخص می شود و در ادامه گفت: در ابتدا برنامه ای را که به من ارائه کردید را مشخص کنید تا به ادامه ماجرا برسیم.

وی درخصوص جذب اعتبارات عنوان کرد :اعتبارات امسال شهرداری بیش از 70 درصد سال گذشته است و در ادامه به نقل از کاظمی معاون فرمانداربیجارگفت که پارسال 78 میلیارد تومان اعتبار برای کل ادارات بیجار درنظر گرفته شده است که امسال این رقم به 41 میلیارد تومان کاهش یافته است.

شهردار در خصوص تراکم فروشی عنوان کرد:یک شهردار در چهل سال گذشته نام ببرید که تراکم نفروخته باشد و یک شهر از شهرهای استان نام ببرید که مجبور به تراکم فروشی نشده باشد.

وی افزود: اولویت اول شهرداری بیجار پرداخت حقوق پرسنل است که خوب پیش میرفت اما تحریکات پشت پرده بسته شدن حساب و زنگ های جلوگیری از باز شدن حساب ها باعث ایجاد این معضلات شد.

در ادامه، رای گیری پشت درهای بسته و فقط با حضور اعضای شورای شهر انجام شد وباچهار رای مخالف استیضاح و سه رای موافق، بهاری به عنوان شهردار بیجاردر مسئولیت خود ابقا شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha