• پنجشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99113022666
  • منبع : نمایندگی همدان

امام جمعه موقت تهران:

با دولت اسلامی فاصله زیادی داریم/نیازمند تلاش جوانان در چله دوم انقلاب هستیم

با دولت اسلامی فاصله زیادی داریم/نیازمند تلاش جوانان در چله دوم انقلاب هستیم

ایسنا/همدان امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با دولت اسلامی فاصله زیادی داریم، گفت: در این مسیر نیازمند تلاش جوانان در چله دوم انقلاب هستیم تا مدیران رده‌های بالا و میانی آراسته به مقام علم، تخصص، دانش و عدالت برای مدیریت در این جایگاه باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد پنج‌شنبه ۳۰ بهمن در نکوداشت عالم ربانی مرحوم آیت الله سیدرضا فاضلیان در همدان، بیان کرد: امروز در محفل بزرگداشت یکی از ستارگان آسمان این خطه هستیم که تربیت یافته مدرسه عالم و فقیه بزرگوار آیت‌الله آخوند معصومی همدانی بود و حدود ۳۰ سال در محضر این بزرگوار حضور داشت و در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان همدان و حضور جوانان برومند و تربیت یافته مدرسه قرآن و عترت در دفاع مقدس و افتخار وصول به مقام رفیع شهادت نقش مؤثری را ایفا کرد.

وی افزود: آیت‌الله فاضلیان فقیهی پارسا، انقلابی، مجاهد، شجاع، آراسته به تقوا و وارسته از هوا و هوس بود، گفت: همدان استانی است که آراسته به علم، شجاعت و مقاومت است و بزرگانی چون عارف بلند مرتبه حاج شیخ محمد بهاری، آیت‌الله عارف انصاری همدانی، آخوند ملاعلی همدانی معصومی از این دیار برخاستند همچنین استاد سلسله عرفان قرون اخیر آخوند ملاحسین قلی همدانی و شهدا بزرگی از این خطه برخاسته و اقتدار آفریدند.

ابوترابی ‌فرد اضافه کرد: جوانانی که در مدرسه تربیتی او در مسجد ملاجلیل حضور داشتند، بسیاری از چهره‌های پرافتخاری هستند که امنیت و اقتدار امروز ما مدیون شهادت دیروز آن‌ها است و به تعبیر عالم ربانی سیدرضا فاضلیان این جوانان شاگردان قولی ما بودند و امروز استادان عملی ما هستند و وی به این جوانان به عنوان استاد و معلم می‌نگریست.

وی تصریح کرد: این عالم وارسته ۹۰ و اندی سال زندگی مقرون با ادب و علم و ایثار داشت و خانواده وی نیز به فضل و ادب راه پدر را تداوم بخشیده‌اند و مقام معظم رهبری در بیان پرمحتوای خود به مناسبت رحلت از آن بزرگمرد او را به عنوان عالم انقلابی، مردمی و موثر در دوران دفاع مقدس و ‌محبوب دل‌ها یاد کردند و این‌ها ویژگی‌هایی است که یک عالم دینی باید به آن‌ها آراسته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: خانواده عالم ربانی فاضلیان در بین مردم این خطه محبوب هستند و امروز سرمایه امت اسلام به ویژه سرمایه بزرگانی که پیروان مدرسه اهل بیت(ع) است، دستاورد حضور و تلاش علما و فقها و تربیت یافتگان مدرسه امام صادق(ع) هستند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر این حلقه اتصال علمی، فقاهتی و ایمانی با مدرسه اهل بیت(ع) نبود علمایی که شاگردان و پیمایندگان راه هستند نیز نبودند و این شخصت‌ها حامل پیام وحی‌، نبوت و امامت در قول و عمل برای ملت هستند.

وی با بیان اینکه قول بدون عمل نه تنها نقش سازنده ندارد بلکه مخرب نیز است، گفت: در روایتی که از پیامبر اکرم(ص) نقل شده آمده تا زمانی انبیاء برای مردم هستند که دنیا و تعلقات دنیوی آن‌ها را فریفته خود نکند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آیت‌الله فاضلیان فقیهی پارسا، انقلابی، مجاهد، شجاع، آراسته به تقوا و وارسته از هوا و هوس بود و ارتباط با فقاهت و علم و تقوی و ارتباط با آموزه‌های وحیانی و قرآنی یکی از مهمترین دستاوردهای ولی فقیه در مدرسه قرآن و عترت در نظام اسلامی است و جامعه باید با قرآن و عترت هدایت شود و از این چشمه جوشان سیراب شود. 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دستیابی به مدیریت و دولت اسلامی کار سختی است و همه انبیاء در این راه بودند و به آن دست نیافتند، به بیان رهبر انقلاب، انقلاب اسلامی تحقق یافت و نظام اسلامی شکل گرفت اما با دولت اسلامی فاصله زیادی داریم.

وی اضافه کرد: در این مسیر نیازمند تلاش جوانان در چله دوم انقلاب هستیم تا مدیران رده‌های بالا و میانی آراسته به مقام علم، تخصص، دانش و عدالت برای مدیریت در این جایگاه باشند.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: رسالت فقها این بوده که این راه را هموار کنند و شخصیت‌هایی چون حاج آقا سیدرضا فاضلیان، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله آخوند همدانی در این مسیر تلاش کردند و قدم برداشتند.

وی بیان کرد: نخستین قدم معرفت نفس است و شناخت خود همواره جایگاه ارزشمندی دارد و جوانان اگر می‌خواهند در آینده فرد مفیدی برای کشور، امت اسلامی و دنیا باشند باید ابتدا بدانند کیستند. 

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه یکی از آثار معرفت نفس این است که انسان نفسی که فجور را می‌شناسد را می‌فهمد، گفت: علما و شخصیت‌های برجسته برای دوری از فجور و حرکت در مسیر تقوا الگو هستند چراکه به شدت مراقب خود هستند.

وی مطرح کرد: امروز دنیا به شدت در معرض خطر و انسان در معرض تهدید است و یکی از مهمترین دستاوردهای تقوا آفرینش امنیت برای انسان است و انسان اگر می‌خواهد بداند چه مقدار تهدید متوجه‌اش است باید به مقدار تقوا خود بنگرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در دنیای امروز فضای مجازی تهدید بزرگی است و جوانان و خانواده‌ها باید مراقب باشند وگرنه آسیب می‌بینند، به عبارتی یکی از مهمترین علائم تقوا این است که انسان قول سدید داشته باشند و اهل علم را به قول سدید آن باید شناخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha