• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99112821392

استاندار گلستان:

خیرین ۱۲۰۰ میلیارد تومان در روستاهای گلستان هزینه کردند

خیرین ۱۲۰۰ میلیارد تومان در روستاهای گلستان هزینه کردند

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره نقش تأثیرگذار خیرین توسعه و پیشرفت استان، گفت: طی دولت تدبیر و امید، خیرین گلستان بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در عمرانی و آبادانی روستاهای استان هزینه کرده‌اند.

هادی حق‌شناس امروز در آیین تجلیل از خیرین روستایی که به‌صورت ویدئوکنفرانس با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۴۶ درصد جمعیت استان در ۱۰۵۳ روستا ساکن هستند و گلستان از دومین جمعیت روستایی کشور برخوردار است.

وی افزود: خیرین سرشناسی همچون مرحوم دکتر بسکی که در ساخت مدرسه و بیمارستان و افزایش پوشش جنگلی مشارکت داشتند، در روستاهای گلستان در عمل خیر همراهی می‌کنند.

استاندار گلستان یادآور شد: طی دولت تدبیر و امید ۳۰۰ مدرسه و در عین حال پایگاه سلامت، مسجد، سالن ورزشی و زمین چمن توسط خیرین در روستاها ساخته و یا اهدا شده است.

حق‌شناس ادامه داد: خوشبختانه در گلستان به سبب ایجاد بوم‌گردی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، در حال حرکت به سمت مهاجرت معکوس و رشد جمعیت در روستاها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری، زهکشی و ارتقا صنعت مرغداری در روستاها، ماندگاری جمعیت را در محیط روستا افزایش داده است.

استاندار گلستان با اشاره به ارتقاء شاخص‌های توسعه در روستاها، گفت: امروز صد درصد روستاها از نعمت برق، ۹۶ درصد از نعمت گاز و ۷۲ درصد از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند و بخشی از رشد شاخص‌ها را مدیون خیرین هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس تأکید کرد: تنها در روستای چنارلی شهرستان مراوه‌تپه به همت حوزه علمیه این روستا بیش از ۹ میلیارد تومان پروژه احداث پارک، خانه بهداشت، مدرسه و ... اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha