• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99112518516
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هم‌زمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)؛

پیکر ۲ شهید گمنام در اردستان تشییع خودرویی می‌شود

پیکر ۲ شهید گمنام در اردستان تشییع خودرویی می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همزمان با روز شهادت امام هادی(ع) تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در اردستان به صورت خودرویی انجام می‌شود.

حمیدرضا تأملی، امروز (شنبه-۲۵ بهمن ماه) در جلسه هماهنگی مراسم تشییع شهدا، اظهار کرد: روز دوشنبه هم‌زمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) پیکر ۲ شهید گمنام ۱۷ و ۲۵ ساله که در عملیات‌های خیبر و کربلای پنج به شهادت رسیدند در روستای "ومکان" تشییع و تدفین خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان اردستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: همه تلاش ستاد برگزاری این مراسم باید بر این باشد که به شکلی مراسم برگزار شود که تشییع و تدفین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت فاخر انجام شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه تاکنون پیکر ۸ شهید گمنام در اردستان دفن شده‌اند، گفت: متأسفانه تاکنون آن‌گونه که باید نتوانستیم از فرصت دفن شهدای گمنام در سطح شهرستان بهره فرهنگی ببریم. امیدواریم بعد از این برنامه‌ریزی اساسی شود تا مزار شهدای گمنام در اردستان به یک قطب فرهنگی تبدیل شود.

تأملی بر تشکیل هیئت امنای شهدای گمنام در سطح شهرستان اردستان تأکید کرد و گفت: از ناحیه مقاومت بسیج و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تقاضا داریم از ظرفیت شهدای گمنام و تشکیل هیئت‌امنای شهدا به نحو مطلوب‌تری استفاده کند. ظرفیت فرهنگی شهید گمنام می‌تواند ظرفیت بسیار عظیمی در سطح منطقه به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در شهر اردستان به صورت خودرویی انجام و سپس به صورت نظامی به محل تدفین در روستای ومکان انتقال داده می‌شود. همچنین مراسم شب وداع با پیکر شهدای گمنام باید پررنگ و با پوشش گسترده در فضای مجازی انجام شود.

وضعیت اردستان شکننده است 

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در این جلسه گفت: وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع کرونا نارنجی، پرخطر و بسیار شکننده و حساس است.

حسن ذبیحی با بیان اینکه متأسفانه هر چقدر به مردم توصیه می‌کنیم در آرامستان‌ها و مکان‌های عمومی تجمع نکنید بی‌فایده است، گفت: با توجه به اینکه تشییع شهدای گمنام با حضور گسترده مردم خواهد بود فشارهایی از طرف برخی افراد به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان وارد خواهد شد.

وی بر افزایش تیم‌های نظارتی در مراسم تشییع شهدای گمنام تأکید کرد و گفت: موضوعات عقیدتی و شوری که بین مردم وجود دارد کار را سخت می‌کند و اگر تیم‌های حفاظتی و نظارتی به اندازه کافی نباشد قطعاً مشکلاتی را در شیوع بیماری کرونا خواهیم داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه تاکید داریم مراسم تشییع شهدای گمنام به صورت خودرویی و مجازی برگزار شود، گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی باید ممنوع و مراسم به صورت بسیار محدود برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha