• سه‌شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99112115681

استاندار فارس:

صنعت فرش فرهنگ ایران را به دنیا صادر می کند

صنعت فرش فرهنگ ایران را به دنیا صادر می کند

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه فرش یکی از صنایع مهم ایران به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد که دلیل این امر آنست که همه مراحل از تولید مواد اولیه، نقشه و تکنیک‌های بافت آن داخلی و نشان دهنده فرهنگ سنتی ایران اسلامی است.

عنایت الله شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن و در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه صنعت فرش استان با بیان این که روحیات، هنر و ذوق ایرانیان در فرش های ایرانی نقش بسته است و این موضوع اهمیت زیادی برای کشور دارد ، اظهارداشت: تولیدات بافندگان ایرانی نشان دهنده آداب ، رسوم و اعتقادات کشور است.

او ادامه داد: بیش از ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه فرش استان از بافندگان و تولید کنندگان فارس و بقیه از استان هایی مانند آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویراحمد محصولات دستباف خود مانند گلیم، قالی، تابلو فرش، گبه و جاجیم را عرضه کرده اند.

استاندار فارس با بیان این که تولیدکنندگان فرش با مشکلاتی مانند برگشت ارز برای اقلام صادرات ، تعدد مراکز تصمیم گیری و تشکل ها و همچنین تهیه ابزار و مواد اولیه روبرو هستند ، گفت: برای کاهش مشکلات این صنعت کارگروه فرش به عنوان زیر مجموعه کارگروه اقتصادی در استان فارس تشکیل شده و پایانه صادراتی فرش نیز در استان راه اندازی شده است. 

رحیمی با تاکید بر این که صنعت فرش به دلیل این که فرهنگ ایران را به دنیا صادر می کند و موجب ارزآوری و ایجاد مشاغل خانگی می شود دارای اهمیت زیادی است، افزود: امیدواریم هر روز شاهد شکوفا تر شدن صنعت فرش در سطح کشور باشیم.

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع وابسته، عصر دوشنبه 20 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های استان فارس در شیراز افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha