• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99112015378
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست خبری

معاونان دانشگاه علوم پزشکی ایلام چه گفتند؟

معاونان دانشگاه علوم پزشکی ایلام چه گفتند؟

ایسنا/ایلام در نشست خبری رئیس و معاونان بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام فعالیت‌های این حوزه‌ها را از ایام شروع کرونا تشریح شد.

دکتر جمیل صادقی‌فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این نشست، اظهار کرد: ۴۹ هزار و ۲۶۸ نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در استان در طرح شهید سلیمانی انجام  و ۲۴ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت نیز شناسایی شد.

وی از  غربالگری کرونا از  ۵۶۱۹  مادر باردار، ۵۲ هزار و ۳۹۳ سالمند، ۴۷ هزار و ۸۰۳ نوزاد و کودک زیر پنج سال، ۲۴۶ هزار و ۱۸۰ نفر میانسال خبر داد و گفت: پیگیری روزانه ۸۰۷ مادر باردار، ۲۹ نوزاد و ۱۳۳ کودک، ۱۱۰ نفر از مددجویان، ۲۷ نفر از مددکاران سرای سالمندان و مراکز شبانه‌روزی و سایر گروه های سنی مبتلا به بیماری توسط کارشناسان شهرستان‌های تابعه و استان بر اساس پروتکل های کشوری توسط این حوزه صورت گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام از  تشکیل ۷۸ گروه آموزش و اطلاع‌رسانی مجازی با حضور بیش از ۴۵۰۰  مادر باردار تحت پوشش مراکز جامع سلامت و یک گروه استانی با حضور ۲۲۳ نفر از مدیران و کارشناسان بهداشتی مرتبط با سلامت و کلیه گروه‌های سنی ، بازدید از ۱۰۵۷ مدرسه، ارائه مشاوره به بیش از ۵۰۰ مورد از خانواده‌های متوفیان کرونایی در قالب برنامه ملی مشاوره روان شناختی در سوگ و مشاوره روان شناختی بیش از ۸هزار نفر از طریق سامانه ۴۰۳۰ از زمان شیوع کرونا خبر داد.

دکتر «عباس قیصوری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز  اظهار کرد: تهیه مخزن اکسیژن مایع ۲۵ تنی جهت بیمارستان امام خمینی (ره)، ایجاد تیم های تنفسی در همه بیمارستان‌های استان جهت آموزش پرسنل و مدیریت مصرف اکسیژن به صورت شبانه‌روزی در موج سوم کرونا، خرید بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای آزمایشگاه مرکزی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های سطح استان، خرید ۵۰۰ کپسول اکسیژن ۵۰ کیلویی برای بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی با افزایش روند بستری بیماران در موج سوم کرونا از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه درمان است.

وی گفت:  خرید تجهیزات تهویه غیر تهاجمی و ۱۸ اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های مصطفی، امام خمینی(ره)، طالقانی، بیمارستان‌های دهلران، مهران، سرابله و دره‌شهر در موج دوم و سوم کرونا و فراهم کردن ۴۰۰ تخت عادی و ۱۰۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان در موج سوم کرونا انجام شده است.

قیصوری ادامه داد: ایجاد بخش جدید در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) با ظرفیت ۲۰ تخت عادی جهت پذیرش بیماران کرونایی، تبدیل بخش آی‌سی‌یو و بستری عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی شهر ایلام به بخش کرونا با ظرفیت ۲۴ تخت از جمله فعالیت‌های انجام گرفته است.

دکتر «مهتاب شاهماری» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اظهار کرد: پیگیری صدور مجوز تولید برای ۱۱ محصول واحد تولیدی الکل بدره، صدور مجوز موقت محلول ضدعفونی کننده حاوی الکل در واحد دانشگاهی ایلام و صدور مجوز موقت برای ۳۲ واحد کارگاهی تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، سپاه و بسیح از اقدامات معاونت غذا و دارو در زمان کرونا است.

وی  تامین سرم داروخانه های منتخب و شبانه روزی طرف قرارداد بیمه روستایی، برنامه ریزی جهت توزیع واکسن آنفلوآنزا و تهیه لیست بیماران خاص و لیست بیماران پرخطر از سامانه سیب معاونت بهداشتی و تامین داروهای مورد نیاز بیماران بستری و دپوی مناسب در انبار معاونت غذا و دارو از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

انتهای

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha