• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99112014842
  • خبرنگار : 50130

رئیس دانشگاه کردستان:

آینده روشنی در انتظار توسعه علمی و فناوری کردستان است

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه کردستان گفت: با توجه به حمایت‌ها و پتانسیل‌هایی که در دانشگاه مشاهده می‌شود، آینده روشنی در انتظار توسعه علمی و فناوری استان است.

رحمت صادقی در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران گام اول را با موفقیت طی کرد و رهبر انقلاب برای گام دوم بیانیه‌ای را صادر کردند که باید نقشه راه همه مسئولان کشور باشد تا گام دوم نیز با موفقیت طی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در راستای تولید علم داشته‌ایم، عنوان کرد: گرچه آسیب‌هایی هم وجود دارد و در برخی مواقع کار تکراری و بازتولید مکانیکی آثار علمی را شاهد بوده‌ایم اما هر جامعه‌ای برای دستیابی به توسعه علمی، نیازمند طی این دوران گذار است.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به ضرورت رسیدن به پختگی علمی در گام دوم انقلاب، تاکید کرد: امروز ما باید به این بلوغ عقلانی رسیده باشیم که به فکر تولیدات علمی، چاپ مقاله در مجله‌های ساینس و نیچر، جوایز نوبل، دستیابی به تکنولوژی‌های نوین، انجام پژوهش‌های کاربردی و رفع مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای انجام کار علمی سه آیتم نیروی انسانی توانمند، بودجه پژوهشی و امکانات آزمایشگاهی و زیرساختی و مدیریت آنها ضروری است، بیان کرد: در بحث نیروی انسانی هیچ مشکلی نداریم. ایرانی‌ها ثابت کردند که پتانسیل علمی بالایی دارند اما امروزه اعضای هیات علمی ما و بویژه جوانان از بسیاری جهات فکر آزادی ندارند و این زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود.

صادقی در رابطه با زیرساخت‌های پژوهشی نیز اظهار کرد: افراد باتجربه‌تر از گذشته امکاناتی را جمع‌آوری کرده‌اند اما جوانان تازه کار امکاناتی در اختیار ندارند و نگرانیم که این مسئله در آینده موجب افت تولید علمی شده و نتوانیم به جایگاه و اهداف عالی که برای خود ترسیم کرده‌ایم، دست پیدا کنیم.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت دانشگاه کردستان ارائه داد و خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاهی مستقل در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و سال ‌آینده جشن سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه را برگزار خواهیم کرد.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، این دانشگاه دارای ۸ دانشکده، بیش از ۱۲ هزار دانشجو، ۶۰۰ دانشجوی خارجی، ۴۱۰ عضو هیات علمی، ۲۶ کانون، ۶۹ انجمن علمی، ۱۳۰ نشریه مجوز دار و سه تشکل است.

وی در ادامه به رتبه دانشگاه در سیستم‌های رتبه‌بندی جهانی اشاره کرد و یادآور شد: کسب این رتبه‌ها نتیجه تلاش همکاران و نگاه ویژه دولت به توسعه علمی منطقه است و با توجه به حمایت‌ها و پتانسیل‌هایی که در دانشگاه مشاهده می‌کنیم، آینده روشنی در انتظار توسعه علمی و فناوری استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha