• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99111812933
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات تنیس کرمانشاه:

اولین زمین تنیس خارج از مرکز استان کرمانشاه بزودی افتتاح می‌شود

 اولین زمین تنیس خارج از مرکز استان کرمانشاه بزودی افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات تنیس استان کرمانشاه گفت: اولین زمین تنیس خارج از مرکز استان اسفند امسال در شهر صحنه افتتاح می شود.

محمدعلی زرندی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تمرکز هیات تنیس کرمانشاه روی توجه به رده های پایه، اظهار کرد: از زمانی که مسئولیت ریاست هیات استان را برعهده گرفتم، توجه به قهرمان پروری با تمرکز روی رده های پایه از سنین هشت تا 16 سال را در اولویت قرار دادیم، چراکه سالها بود که دیگر خبری از ظهور قهرمانان را در این رشته نداشتیم.

وی تصریح کرد: هرچند می دانستیم پرورش قهرمان کاری زمانبر است، اما تلاشمان را آغاز کردیم و با توجهی که به رده های پایه داشتیم، اکنون بعد از شش سال شاهد نتیجه دادن این تلاش ها هستیم.

رئیس هیات تنیس کرمانشاه ظهور پدیده ای جدید در تنیس کرمانشاه با نام "نیک یوسفیان" را از نتایج این تلاش ها دانست و افزود: این ورزشکار نوجوان پدیده تنیس کرمانشاه و از قهرمانان بزرگ این رشته در آینده تنیس کشور خواهد بود که اکنون نیز در سطح ملی حضور دارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر نیک یوسفیان، چند ورزشکار دیگر هم داریم که باوجود سن کم، قابلیت های زیادی دارند و اکنون روی آنها کار می کنیم تا در آینده شاهد درخشش آنها در سطح ملی باشیم.

زرندی در ادامه این گفت و گو بااشاره به توسعه زیرساخت های رشته تنیس در کرمانشاه طی شش سال ریاستش بر هیات استان، افزود: علیرغم اینکه طی این مدت - بجز مقطع کوتاهی در دوره مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان - هیچ کمکی نه از سوی فدراسیون و نه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه دریافت نکرده ایم، اما در توسعه زیرساخت های رشته تنیس استان رشد خوبی داشته ایم.

وی تصریح کرد: هرچند براساس ماده 88 اماکن ورزشی دولتی را به شکل اجاره در اختیار بخش خصوصی و یا با اولویت در اختیار هیات های وررشی قرار می دهند و پس از اینکه اجاره ها به خزانه واریز شد، آن را دوباره به استان بر می گردانند تا در اختیار هیات ها قرار گیرد، اما تاکنون هیچ اعتباری به هیات ما نداده اند، این درحالی است که در ماه حدود چهار میلیون تومان اجاره مجموعه ای که در آن هستیم را می دهیم، بدون آنکه ریالی از آن برگشت بخورد.

زرندی تاکید کرد: یک هیات خود متکی هستیم که درآمدهایمان نیز از محل برنامه های آموزشی که داریم، تامین می شود.

وی افزود: با وجود اینکه درآمدی نداریم، هر چند که جزو وظایف هیات نبود و ما باید بیشتر تمرکز خود صرف توسعه تنیس و قهرمان پروری کنیم،  با اینحال مجموعه اختصاصی تنیس مجموعه ورزشی آزادی را بازسازی کردیم و شرایطی برای ورزشکارانمان فراهم شد تا بتوانند در آرامش تمرینات خود را ادامه دهند.   

رئیس هیات تنیس استان از تحقق برخی از برنامه های هیات برای توسعه این رشته در شهرستان ها هم یاد کرد و گفت: اسفند ماه امسال شاهد افتتاح اولین زمین تنیس خارج از مرکز استان در شهر صحنه خواهیم بود که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول برنامه توسعه تنیس در شهرستان های استان از اولویت های هیات استان است و در این راستا اقداماتی در شهرستان جوانرود هم آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه به جای خالی باشگاه های تنیس، ار همان ابتدا تلاش کردیم بخش خصوصی را راغب به احداث باشگاه های این رشته کنیم که این موضوع منجربه این شد تا شرکت پتروشیمی و شرکت گاز استان برای تاسیس باشگاه تنیس اقدام کنند و حتی شرکت پتروشیمی تصمیم به احداث سه زمین برای این رشته گرفته که با احداث این زمین ها تعداد زمین های تنیس استان به 9 زمین می رسد، در حالی که شش سال پیش فقط چهار زمین داشتیم.

زرندی در ادامه بااشاره به شیوع بیماری کرونا طی یکسال گذشته و رکودی که در بسیاری از رشته های ورزشی بوجود آورده، اظهار کرد: هرچند در چندماه اول شیوع این بیماری تمامی رشته های ورزشی تعطیل شدند، اما به تدریج تعدادی از رشته های کم برخورد و انفرادی همچون تنیس مجوز از سرگیری فعالیت را گرفتند.

رئیس هیات تنیس کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هر تایم تنیس دو و یا نهایتا چهار ورزشکار در داخل زمین هستند و از طرفی دیگر روباز بودن زمین ها باعث شده تا جزو ورزش های کم خطر قرار گیرد و ممنوعیتی برای ادامه فعالیت آن نباشد.

وی افزود: در دوسه ماه اولی که فعالیت خود را از سر گرفتیم، به دلیل ترسی که از ابتلاء به کرونا بین مردم ایجاد شده بود، ورزشکاران زیادی برای تمرین نمی آمدند، اما هرچه زمان گذشت شرایط بهتر شد.

زرندی در ادامه با تاکید براینکه روند فعالیت های آموزشی هیات تنیس استان طی ماه های گذشته متوقف نشده، اعلام کرد: البته از ستاد استانی مقابله با کرونا برای میزبانی تعدادی دوره آموزشی کشوری و مسابقات درخواست دادیم که متاسفانه مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha