• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071209885
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه:

سواد حرکتی بین جوانان افزایش یابد

سواد حرکتی بین جوانان افزایش یابد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ورزش و جوانان به کم تحرکی مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: سواد حرکتی باید بین نسل جوان افزایش پیدا کند.

منوچهر حاتمی، امروز (۱۲ مهر) در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، با اشاره به شیوع فقر حرکتی در جامعه، اظهارکرد: این مشکل بیشتر در بین نسل نوجوان و جوان دیده می‌شود که ناشی از نداشتن سواد حرکتی است. 

وی افزود: زندگی امروزی خانواده‌ها در فضاهای آپارتمانی باعث شده تا نسل نوجوان و جوان ما تحرک چندانی نداشته باشند و بیشتر وقت خود را صرف بازی با گوشی و یا نگاه کردن به تلویزیون بگذرانند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: هیات‌های ورزشی با همکاری هیات پزشکی ورزشی باید سواد حرکتی را بین مردم خصوصا نسل نوجوان و جوان افزایش دهند. 

وی در ادامه به نقش هیات پزشکی ورزشی در درمان ورزشکاران آسیب دیده اشاره کرد و افزود: هرچند این هیات به ورزشکاران آسیب دیده استان خدمات رسانی می‌کند، اما معتقدم مربیان ورزشی نیز باید آموزش‌ کمک‌های اولیه ببینند تا اگر ورزشکاری آسیب دید، بتوانند در همان زمان به او امدادرسانی کنند. 

وی گفت: هیات پزشکی ورزشی، تنها هیات پشتیبانی کننده از سایر هیات‌های ورزشی است و آن را به عنوان یک همکار خوب در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان می‌دانیم. 

برخی داروخانه‌ها به ویترین انواع مکمل‌ها و مواد نیروزا تبدیل شده‌اند

به گزارش ایسنا، محمد حسین زاده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با اشاره به برنامه ورزات ورزش برای افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته در کشور، گفت: سال گذشته مصوب شد که آمار ورزشکاران سازمان یافته در هر استانی باید ۱۰ درصد از جمعیت آن استان باشد که تحقق این آمار کار بسیار سختی است. 

وی افزود: یکی از راه‌های تحقق این هدف، تدوین بسته‌های تشویقی برای ترغیب مردم به سمت ورزش است که امیدواریم فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه برنامه ریزی انجام دهد. 

معاون ورزش و جوانان استان تصریح کرد: همچنین برای توسعه ورزش در بین جامعه روستائیان و عشایر نیز می‌توان هزینه بیمه ورزشی آنها را به حدود نصف کاهش داد تا بیشتر به سمت ورزش سوق پیدا کنند. 

وی به گرایش برخی از ورزشکاران به مواد نیروزا اشاره کرد و گفت: به این منظور باید با همکاری هیات پزشکی ورزشی آمار بازدید از باشگاه‌ها افزایش یابد و برنامه‌های پیشگیرانه شدیدی اتخاذ شود. 

حسین زاده با انتقاد از ترویج مصرف مکمل‌ها و مواد نیروزا در برخی از داروخانه‌ها، عنوان کرد: برخی از داروخانه‌ها عملا حوزه اصلی فعالیت خود را فراموش کرده‌اند و تبدیل به ویترینی برای فروش انواع مکمل‌ها شده‌اند که باید برای این مسئله چاره‌اندیشی شود. 

وی تاکید کرد: معمولا هر زمان که بحث از گرایش ورزشکاران و جوانان به سمت این مواد می‌شود، نوک پیکان انتقادات به سمت ورزش و جوانان می‌آید، درحالیکه دستگاه‌های دیگری هستند که آنها نیز باید پای کار بیایند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha