• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99111712711
  • خبرنگار : 50189

ایسنا گزارش می دهد

توجه زینی وند به مشکلات مردم بخش راین

توجه زینی وند به مشکلات مردم بخش راین

ایسنا/کرمان استاندار کرمان به همراه نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کرمان به بخش راین سفر کرد.

دکتر«علی زینی وند» امروز ۱۷ بهمن ماه در سفر یک روزه خود به بخش راین شهرستان کرمان در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
افتتاح مرکز پایش تصویری اولین برنامه کاری استاندار کرمان در سفر یک روزه خود به بخش راین بود.

برپایه این گزارش با راه اندازی این مرکز بخش راین به ۳۲ دوربین پایش که ۱۳ مورد آن نظارتی (پلاک خوان)است، با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان مجهز شد. گفتنی است که این دوربین ها بیشتر در ورودی، خروجی و مرکز بخش راین نصب شدند.

با حضور  زینی وند همچنین مرکز حوادث و فوریت های پزشکی( پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای راین) مورد بهره برداری قرار گرفت.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت شهری راین در حاشیه این آیین گفت: در گذشته ساختمان پایگاه اورژانس راین استیجاری بود که با اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان این ساختمان احداث شد.

وی افزود: این پایگاه تا شعاع ۳۰ کیلومتری را پوشش می دهد و در صورت ضرورت بیش از این مسافت را خدمت رسانی می کند. ضمن آنکه برای تکمیل پد بالگرد به ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، بخش راین به دو آمبولانس مجهز است اما با توجه به میزان تصادفات و نیاز شهر این دو دستگاه آمبولانس کافی نیست.

بازدید از منطقه نمونه گردشگری آبشار در دامنه کوه هزار راین مسیر بعدی استاندار کرمان بود که زینی وند پس از بازدید از این مجموعه بسیار زیبا بر لزوم ساماندهی این جاذبه طبیعی گردشگری تاکید کرد و گفت: باید با سرمایه گذاری مناسب مجموعه گردشگری آبشار راین را از این وضعیت در بیاریم.

وی ادامه داد: مسئولین باید به نظافت این مجموعه توجه بیشتری داشته باشند.

بازدید از محور راین به گلزار مقصد بعدی استاندار کرمان بود که دستور آغاز فعالیت پیمانکار از فردا برای تکمیل این محور را تا خردادماه صادر کرد.

«علی بابایی» فرماندار کرمان نیز در این بازدید گفت: برای تکمیل این محور ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده که تاکنون ۷۰ درصد آن تخصیص یافته است.

راین

گفتنی است: استاندار کرمان با ورود به منطقه نمونه گردشگری در دامنه کوه هزار راین از منبع ذخیره آب شهرداری راین بازدید کرد.
این منبع آب ۱۶ هزار لیتر گنجایش دارد که حدود ۸ کیلومتر برای آبیاری بخشی از فضای سبز داخل بخش راین لوله کشی شده است.

شهردار راین در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این منبع در داخل باغ شهرداری قرار دارد، اظهار کرد: مساحت کل باغ شهرداری ۱۱۷ هکتار است که تاکنون در ۲۵ هکتار آن درختان میوه کشت کرده ایم و به دنبال آن هستیم که کل آن درخت میوه کشت شود تا از این طریق منبع درآمد پایداری برای شهرداری باشد.

زینی وند در ادامه سفر یک روزه خود به بخش راین در روستای ده میرزا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات اهالی این روستا قرار گرفت.

دکتر«محمدرضا پورابراهیمی» نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با این توضیح که ده میرزا تنها روستای کشور بود که اهالی آن هیچ مالکیت شخصی در مسکن نداشتند و نسل اندر نسل در منازل اربابان خود زندگی می کردند که با رایزنی با بنیاد مسکن زمینی در جوار روستا و به قیمت بسیار مناسب در اختیار آنان قرار گرفته و شروع به ساخت و ساز کردند.

استاندار کرمان تکمیل  زیرساخت های مهمی چون آب، برق و گاز این روستا را مورد تاکید قرار داد و گفت: سقف وام برای منازل جدید باید افزایش یابد و منازل آماده تکمیل در اولویت قرار بگیرد تا روستا برقرار شود و بنیاد مسکن منتظر تکمیل منازل نباشد و شن ریزی معابر را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، تاکنون برای ۶۰ خانوار از مردم این روستا پروانه ساخت در نظر گرفته و برای ۴۰ واحد آن پروانه صادر شده و ساخت ۱۵ واحد تا نیمه انجام شده است.
همچنین راه اندازی مجدد خانه بهداشت روستا از دیگر مطالبات مردمی بود.

بنابراین گزارش پروژه روکش آسفالت حسین آباد به گروه ۴.۵ میلیارد تومان و به طول ۷.۵ کیلومتر توسط استاندار کرمان افتتاح شد.

«سیدعلی سیدعلیخانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه تعداد پروژه هایی که راهداری در دهه فجر افتتاح می کند ۷۶ مورد است، گفت: در بخش راین پروژه های زیادی در دست اجرا داریم که ۱۴ میلیارد تومان مطالبات دارند.

به گزارش ایسنا، مردم روستای گروه که به استقبال استاندار کرمان آمده بودند از مشکلات خود سخن به میان آوردند و گفتند: در این روستا پایگاه اطفای حریق وجود ندارد و همچنین گازرسانی به این منطقه انجام نشده و پایگاه اورژانس نیز وجود ندارد.

زینی وند نوید این را داد که تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ گازرسانی این منطقه به اتمام می رسد و برای راه اندازی پایگاه اورژانس در این منطقه باید با دانشگاه علوم پزشکی مشورت کنیم.

زینی وند در ادامه سفر خود به راین پا به بنای دوره ساسانیان گذاشت و عظمت معماری آن زمان را مورد تحسین قرار داد. ارگ راین بعد از ارگ بم بزرگترین بنای خشت و گلی ایران است که پس از زلزله بم این بنای تاریخی بیشتر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته. گفتنی است که بازسازی آن از دهه ۷۰ آغاز شده است.

ارگ راین

استاندار کرمان خطاب به شهردار راین گفت: باید بلوار افلاطون که دو طرف آن درختان بزرگ چنار هستند دیوارهای آن زیبا سازی شود و همچنین دیوارهای خیابان های منتهی به ارگ راین متناسب با معماری ارگ بازسازی شود.

در سفر استاندار طرح آبیاری کم فشار در زمینی به مساحت ۹۶ هکتار به نمایندگی از ۷۳۰ هکتار با اعتبار ۵۶ میلیارد ریال و همچنین مجموعه دامپروری صنعتی گوسفند داشتی با ظرفیت ۲۰۰ راس بالغ و ۲۰۰ راس مولد با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان توسط استاندار کرمان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha