• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99111712425
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول اعلام کرد

کمبود روغن و شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین

کمبود روغن و شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین

ایسنا/قزوین رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین اعلام کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین روغن پخت و پز موجود نبود و شکر نیز کم عرضه شده بود؛ این فروشگاه‌ها از تحویل گرفتن شکر و روغن امتناع می‌کنند چون می‌گویند برایشان حاشیه سودی ندارد به همین جهت در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید تجدید نظر شود.

هوشنگ محمدی، رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین، در ستاد تنظیم بازار استان قزوین که پنج‌شنبه ۱۶ بهمن با حضور عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اعلام کرد: بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان و شهرستان‌های قزوین به‌صورت مستمر انجام می‌شود که امروز تخلفاتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشاهده کرده بودیم که در هفته‌های گذشته این تخلفات مشاهده نشده است. لازم به ذکر است که بگوییم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن پخت و پز موجود نبود و شکر نیز کم عرضه شده بود.

وی ادامه داد: مسئولین بیان می‌کنند که روغن باید به میزان کافی و وفور در فروشگاه‌ها توزیع شود ولی این امر در بازار مشاهده نمی‌شود. اگر تصمیمات استانی اتخاذ شود شاهد اتفاقات نامیمون نخواهیم بود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هنگام مراجعه شاهد عدم ارائه فاکتور از سوی آنان هستیم که فاکتور آنان در دفاتر مرکزی است.

رئیس تعزیرات حکومتی استان قزوین تشریح کرد: وقتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی اعمال می‌کنند کمی غیرمنطقی است چون باید سود ۱۲ درصدی از مشتری دریافت کنند. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخدوش کردن تاریخ مصرف اجناس اتفاق می‌افتد همچنین نصب سامانه حسابداری و فروشگاهی و اعمال تغییرات لحظه‌ای موجب تغییر قیمت فروش با قیمت نصب شده بر روی کالا می‌شود. متأسفانه در تخلیه بار فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظارتی وجود ندارد و با تعداد بازرس‌های موجود نظارت در همه فروشگاه‌ها ممکن نیست.

محمدی در پایان یادآور شد: همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای از تحویل گرفتن شکر و روغن امتناع می‌کند چون می‌گویند برایشان حاشیه سودی ندارد به همین جهت در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید تجدیدنظر شود.

درج قیمت بر روی مرغ، راه کنترل بازار است

فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به فراز و نشیب تأمین نهاده در سال‌جاری شاهد افزایش ۲۳ درصدی جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: تا آبان سال‌جاری ۶۰ درصد نهاده طیور و در سه ماه اخیر نیز نهاده مرغ گوشتی و تخم‌گذار استان به‌طور کامل تأمین شده است و بهترین زمان برای کشتار مرغ در روز چهل‌ودوم پرورش است. هرچند بسیاری از نهادها در سال‌جاری کیفیت مناسبی نداشتند اما میزان تولید مطلوب بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد: اتحادیه مرغ تخم‌گذار قزوین با تک‌نرخی کردن تخم‌مرغ برای صنعت گام مهمی برداشت و در حال حاضر استان قزوین در تأمین تخم‌مرغ بخش صنف و صنعت حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی بیان کرد: استان قزوین در تولید شیر، گوشت قرمز و تخم‌مرغ پیشرو بوده و مازاد تولید را به استان‌های همجوار ارسال می‌کند. در استان قزوین قیمت مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کردیم اما قزوین ۶ خروجی به سمت تهران دارد که اگر تولیدکنندگان را تحت فشار قرار دهیم تولیدات خود را به تهران ارسال می‌کنند.

این مسئول اشاره کرد: روز گذشته قیمت مرغ در استان قزوین ۲۱ هزار تومان و امروز ۲۲ هزار تومان بود. اما این مورد رضایت مسئولان استان قزوین نیست. اگر در سراسر کشور بر روی مرغ‌های تولید شده قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان درج و افراد متخلف تعزیر شوند بازار مرغ کنترل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خصوص نهاده دام باید بگوییم در گاوداری‌های شیری و پرواری نهاد توزیع می‌شود اما در سال‌جاری اولویت را بر تأمین نهاده طیور قرار دادیم و از زمانی که نهاده واحدهای پرورش طیور در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود تمرکز خود را در گاوداری‌های شیری و پرواری قرار دادیم و با توجه به پلاک‌گذاری‌های انجام شده نهاده مورد نیاز آنان را تخصیص می‌دهیم.

خمسه بیان کرد: با توجه به نظارتی که بر روی رصد و پایش نهاده وجود دارد مغایرت ورود نهاده تا مقصد مشاهده نشد و ناظران واحدی را گزارش نکردند که جوجه‌ریزی نداشته باشد و نهاده دریافت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha