• پنجشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99111612381
  • خبرنگار : 50310

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد:

نشان دادن نسبت معارف و زندگی بشر مهمترین وظیفه روحانیت

نشان دادن نسبت معارف و زندگی بشر مهمترین وظیفه روحانیت

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مهمترین وظیفه حوزه‌های علمیه و روحانیت نشان دادن نسبت بین معارف اسلامی و زندگی بشر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در کارگاه توانمندسازی و روشنگری فرماندهان و رابطان بسیج طلاب استان اظهار کرد: یکی از اقدامات علما و روحانیت در غیبت کبری جمع‌آوری و حفظ میراثی است که از ائمه معصومین به ما رسیده است.
وی افزود: با مرور تاریخ بخشی از روحانیت عمر خود را صرف کردند تا بتوانند معارف اسلامی و میراث گران‌بها ائمه(س) را حفظ و در قالب‌های مختلف به سطوح جامعه عرضه کنند.
شاهرخی عنوان کرد: علاوه‌بر حفظ معارف اسلامی و میراث گران‌بها پاسخگویی به مسائل روز جامعه از دیگر وظایف روحانیت است که در این راستا  باید توجه کنیم و در گذر زمان علوم و فنون مختلفی مطرح است که باید نسبت آنها را با معارف دینی و اسلامی تبیین و روشن کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: برقراری نسبت بین دین و زندگی از دیگر وظایف روحانیت است و باید مسیر تعیین شود نه اینکه دیگران مسیری برای زندگی بشر تعیین کرده و اشکالات مسیر را احصاء کنند.
وی گفت: کانون فرهنگی تمدن یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن اسلامی است و مرکزیت این کانون فرهنگی حوزه‌های علمیه هستند بر همین اساس روحانیت رسالت سنگینی بر عهده دارند.
شاهرخی تصریح کرد: مهمترین وظیفه حوزه‌های علمیه و روحانیت نشان دادن نسبت بین معارف اسلامی و زندگی بشر است و باید مسیر زندگی را به وسیله کانون فرهنگی دینی و مذهبی با مرکزیت روحانیت و حوزه‌های علمیه نشان دهند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید با داشتن برنامه‌های 10 ساله بدانند به چه تعداد مُبلغ و مُدرس در سطوح مختلف حوزوی نیازمند بوده و در این راستا برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند به نحو احسن نسبت بین معارف اسلامی و زندگی بشر را نشان بدهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha