• جمعه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99111612276
  • خبرنگار : 71552

وقفه ۱۵ دقیقه‌ای به دلیل مشکل دستگاه‌ها بر عملکرد تاثیر گذاشت

هاشمی: فشنگ با کیفیت فراهم نشود باید به فکر اردوی خارج از کشور باشیم

هاشمی: فشنگ با کیفیت فراهم نشود باید به فکر اردوی خارج از کشور باشیم

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: اگر فشنگ به آن تعداد و با کیفیتی که مورد نیاز است فراهم نشود باید هرچه زودتر به فکر اردوی خارج از کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط اردو و مسابقات لیگ اظهار کرد: لیگ چون متاسفانه خیلی دیر آغاز شد اجبارا به صورت فشرده انجام می شود. لیگ تفنگ آقایان در کمتر از یک ماه تمام شد. البته از هیچی بهتر بود و یکی از خواسته‌های اصلی من شروع لیگ و مسابقات آزاد بود. خوشبختانه مسابقات آزاد هم برگزار شد و مشکلی هم به وجود نیامد. سالن تیراندازی آزادی خیلی بزرگ است و در این رشته که هیچ تماسی وجود ندارد به نظر من مسابقات می‌توانست زودتر هم شروع شود .

سرمربی تیم ملی تفنگ در خصوص رکورد تیراندازان در مسابقات گفت: رکورد ملی پوشان در لیگ و مسابقات آزاد واقعا عالی بود. ما رکوردهایی در مقدماتی داشتیم که در سطح رکوردهای جهان است. درست است که گاها در فینال تیراندازان دیگری خارج از اردوی تیم ملی هم نتیجه گرفتند، اما متاسفانه مشکل اینجا است که برخی رسانه‌ها رکورد مقدماتی را در نظر نمی‌گیرند. درحالی که باید رکورد مقدماتی بالا باشد تا در مسابقات سطح بالایی مثل المپیک و مسابقات جهانی ورزشکار بتواند به فینال برسد.

وی گفت: باید بگویم اکنون ما در فصل بدنسازی هستیم، از طرفی ملی پوشان هر دو رشته بادی و سه وضعیت را کار می‌کنند و در نتیجه تمرین بادی الان مقدارش کم است. ما طبق برنامه پیش می‌رویم ضمن اینکه در حال حاضر تمرکزی روی تمرین فینال نداریم.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایلی که من اصرار بر شروع مسابقات آزاد و لیگ داشتم این بود که بتوان استارت انتخابی‌ها و آماده سازی بازی‌های آسیایی را نیز زد. ضمن اینکه باشگاه‌های کشور تقریبا تعطیل شده بودند و انگیزه ای برای تمرین وجود نداشت. در مسابقات آنلاین آسیایی هم که برگزار شد از تمام نفراتی که در مسابقات لیگ و آزاد امسال رکورد ۶۲۴ و بیشتر زده بودند دعوت کردیم تا به صورت آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند و بدانند که دیده می‌شوند. حتی آنهایی که تنها یکبار این رکورد را زده بودند. از این پس هم همینطور خواهد بود. همه تیراندازان باید بدانند که دیده می‌شوند و با انگیزه کافی تمریناتشان را ادامه دهند.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: اتفاق بدی که در مسابقات آسیایی رشته تفنگ افتاد این بود که به علت مشکل دستگاه‌های امتیازدهی وقفه 15 دقیقه ای در مسابقه بوجود آمد که تقریبا بر عملکرد همه شرکت کنندگان ایرانی تاثیر منفی گذاشت.

هاشمی گفت: در رشته تفنگ تنها یک سهمیه در بخش مردان داریم و سه سهمیه در بخش بانوان که باید بهترین‌ ورزشکاران که هم در بادی و هم سه وضعیت بهترین هستند به المپیک اعزام شوند. تیراندازانی که در مسابقات لیگ و آزاد شرکت می‌کنند عموما فقط بادی می‌زنند و چون سه وضعیت نمی زنند رکوردهای بالایی ندارند و نمی‌توان آنها را برای المپیک در نظر گرفت اما قطعا برای انتخابی‌های  بازیهای آسیایی از بهترین‌های همه مسابقات استفاده می شود.

وی درخصوص کمبود فشنگ گفت: تعداد نسبتا خوبی فشنگ از باشگاه‌های داخلی خریداری کرده‌اند اما ما همچنان با صرفه‌جویی تمرین می‌کنیم. تیراندازان تقریبا روزی ۵۰ تا ۶۰ تیر می‌زنند و شرایط نسبت به روزهایی که ۱۰ تا ۱۵ تیر می‌زدند بهتر شده است اما این تعداد به هیچ وجه کافی نیست. چون فشنگ نیست ما از رکورد سه وضعیت تیراندازان اطلاعی نداریم. مسابقات بین‌المللی آنلاین همانطور که در بخش بادی برگزار می‌شود در بخش سه وضعیت هم انجام می‌شود اما هربار که به ما اطلاع می‌دهند می‌گوییم ما فشنگ نداریم و نمی‌توانیم شرکت کنیم. در واقع هم مسابقات را از دست می‌دهیم و هم از رکورد ملی‌پوشان بی خبریم. بدون تمرین فرم کامل مسابقاتی، برای رقابت‌های قاره‌ای هم نمی‌توان آماده شد چه رسد به المپیک.

وی گفت: طبق صحبتی که داشتیم اگر فشنگ به آن تعداد و با کیفیتی که مورد نیاز است فراهم نشود باید هرچه زودتر به فکر اردوی خارج از کشور باشیم. متاسفانه روزها می‌گذرد و هنوز اقدام جدی‌ در این زمینه صورت نگرفته است.

هاشمی در خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی هند گفت: اواخر اسفند مسابقات شروع می شود. تاکنون که خبری از لغو مسابقات نبوده ولی باید دید آیا شرایط جوری هست که ورزشکاران با سلامتی به مسابقه اعزام شوند و برگردند. دستورالعمل مسابقه و برنامه مشخص است اما هنوز چیزی درباره قرنطینه اعلام نکرده‌اند. هر چند برای مسابقات کره که در پایان فروردین ماه است اعلام شده که یک هفته قرنطینه لازم است.

سرمربی تیم ملی تفنگ در پاسخ به این سوال که آیا قصد فدراسیون، اعزام به مسابقات است؟ گفت: بله ولی باید دید شرایط چه می‌شود. یعنی حتی اگر مسابقه ۱۰۰ درصد انجام شود ولی ببینیم که خطری برای تیراندازان وجود دارد ممکن است با ترکیب کامل نرویم.  ممکن است تنها ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ را دارند به این مسابقات اعزام شوند و ورزشکاران دارای سهمیه اعزام نشوند.

وی در خصوص اینکه چقدر شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ برای تفنگ بانوان وجود دارد گفت: هیچ شانسی نداریم. با توجه به قانون کسانی می‌توانند از طریق رنکینگ سهمیه بگیرند که هم بالاترین رنک را بعد از مسابقات مورد نظر داشته باشند و هم کشورشان در آن رشته سهمیه نداشته باشد. با توجه به اینکه در سه وضعیت زنان و مردان سهمیه داریم حتی اگر بالاترین رنک را هم داشته باشیم  سهمیه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد.

وی گفت: تنها رشته‌ای که ما در تفنگ سهمیه نداریم تفنگ بادی مردان است. رنکینگ حسین باقری در این رشته در حال حاضر 24 است و تنها دو نفر از آلمان و بلاروس قبل از باقری هستند که می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند یعنی نه خودشان سهمیه گرفته اند و نه کشورشان. از طرفی هنوز دو سهمیه دیگر در مسابقات اروپایی توزیع می شود که اگر این دو نفر یا ورزشکار دیگری از کشورشان در بادی و یا خودشان در سه وضعیت سهمیه بگیرند آن سهمیه به نفرات بعدی می‌رسد. اما باید دید در آن تاریخ نفر بعدی کیست.

وی گفت: باقری این اواخر رکوردهایش خوب شده است. فقط اینکه او سرماخوردگی مشکوک به کرونا داشت که حدودا دو هفته استراحت کرد که خداراشکر تستش منفی بود. اما به هرحال بخاطر نداشتن تمرین مناسب در دو هفته آخر در مسابقات آسیایی به صورت آزاد شرکت کرد. مطمئنم به زودی به رکورد خودش برمی‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha