• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99111410807
  • خبرنگار : 71588

البرغوثی مصمم برای کسب کرسی ریاست تشکیلات خودگردان/ مشارکت ۳ میلیون فلسطینی در انتخابات

البرغوثی مصمم برای کسب کرسی ریاست تشکیلات خودگردان/ مشارکت ۳ میلیون فلسطینی در انتخابات

مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از حق خود برای شرکت در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، مروان البرغوثی از داخل زندان خطاب به شماری از شخصیت‌های جنبش فتح اعلام کرد که بدون شک از حق خود به عنوان شهروند فلسطینی در کاندیداتوری در انتخابات ریاستی استفاده خواهد کرد.

به نظر می‌رسد تماس‌های داخل تشکیلاتی بین چهره‌های جنبش فتح و شاخه‌های آن و نیز تصمیم داخلی آن در تعامل با سناریوی احتمالی جدی‌تر شده داشت؛ سناریویی که آماده می‌شود مروان البرغوثی را به عنوان نامزد قوی و رقیبی در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در آینده اعلام کند.

احتمال می‌رود که آخرین اطلاع‌رسانی در این خصوص به البرغوثی مجددا جمعه گذشته و پس از تماس‌های داغ چهره‌های اصلی فتح در داخل اراضی اشغالی و در خارج صورت گرفته باشد. این پیشنهاد که در حال حاضر در حال محک خوردن است از سوی محافل نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه نامزدی البرغوثی تبلیغ می‌شود، البته برخی البرغوثی را به ترک نشست فتح متهم می‌کنند.

این پیشنهاد منجر می‌شود البرغوثی ریاست لیست یکپارچه جنبش فتح را برعهده بگیرد و به اسم جنبش فتح در انتخابات شورای قانونگذاری مشارکت کند تا بعد از انتخابات رئیس شورای قانونگذاری و نماینده فتح و لیست‌های آن باشد و سپس از ایده نامزدی‌اش برای ریاست تشکیلات خودگردان صرف نظر کند.

تا آخرین ساعات هفته گذشته، البرغوثی با این سناریو مخالفت نمی‌کرد اما نزدیکان وی این سناریو را سند انعطاف‌پذیر مذاکره دانستند که نیاز به رایزنی‌ها و بررسی بیشتر دارد؛ با این حال موضع رسمی مروان البرغوثی تا به این لحظه پافشاری بر نامزدی خودش در پست ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است.

پیشتر منبعی آگاه از قصد «مروان البرغوثی»، عضو ارشد کمیته مرکزی فتح و اسیر فلسطینی برای نامزدی در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داده بود که قرار است در ماه ژوئیه آتی برگزار شود.

نظرسنجی‌ها در این باره نشان می‌دهند که موقعیت البرغوثی در صورتی که محمود عباس در این انتخابات شرکت نکند، بسیار مساعد خواهد بود و به احتمال زیاد برنده انتخابات خواهد شد.

از سوی دیگر، کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرد، تعدادی از رأی دهندگان نام خودشان را در لیست رأی دهندگان ثبت کرده‌اند.

این کمیسیون اعلام کرد، ۹۰ هزار رأی دهنده جدید نام خودشان را در لیست رأی دهندگان ثبت کرده‌اند.

کمیسیون مذکور همچنین اعلام کرد، تاکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار رأی دهنده در فهرست رأی دهندگان وجود دارد.

کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام کرد، تعداد نامزدها طی روزهای آتی افزایش خواهد یافت.

در همین راستا، هشام کحیل، مدیر کمیسیون مرکزی انتخابات خاطرنشان کرد، کمپین انتخاباتی تا دهم فوریه به صورت تدریجی افزایش می‌یابد و تا ۱۶ همان ماه پایان می‌یابد.

کحیل به منظور افزایش آگاهی از ثبت نام رأی دهندگان و مراکز رأی گیری با رادیو فلسطین صحبت کرد.

در سایه افزایش چنددستگی‌ها و اختلافات میان گروه‌های فلسطینی، طی ۱۶ سال گذشته انتخابات ریاستی و طی ۱۵ سال گذشته انتخابات پارلمانی در فلسطین برگزار نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha