• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111410579
  • خبرنگار : 50163

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر:

کانون‌های هلال‌احمر حمایت می‌شوند

کانون‌های هلال‌احمر حمایت می‌شوند

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: کانون‌های جوانان در بخش‌های مختلف طلاب، دانشجویی، روستایی و آزاد مبلغی را بر اساس فعالیت دریافت خواهند کرد که زیرساخت‌های این مهم فراهم شده است.

محمد گل‌فشان ظهر امروز (۱۴ بهمن‌ماه) در نشست با اعضای منتخب جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه شاخص‌های جذب جوانان تدوین شده است که با تاکید دبیرکل سازمان هلال‌احمر به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: پیشنهاد شده است چنانچه جذبی در حوزه روابط‌عمومی باشد، از رابطان خبری جوانان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی، مسائل ورزشی است، عنوان کرد: با جدیتی که در این حوزه وجود دارد، زیرساخت خیلی قوی همچون فدراسیون ورزشی هلال‌احمر با تثبیت شدن در سازمان ورزش، ماندگار خواهد شد.

این مسئول به کانون‌های جوانان در بخش‌های مختلف طلاب، دانشجویی، روستایی و آزاد اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شده مبلغی بر اساس فعالیت این مراکز به آن‌ها تخصیص یابد که زیرساخت‌های تحقق این امر مهم نیز فراهم شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، به رتبه‌بندی در حوزه جوانان نیز اشاره کرد و گفت: این رتبه‌بندی از سطح غنچه‌های هلال تا رده سنی ۳۵ سال جوانان انجام می‌شود که پس از تایید اعلام شده و با تحقق آن در اجرای برنامه‌ها موفق و در جذب آنان در هلال‌احمر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

گل‌فشان با اشاره به سامانه مهتاب، تصریح کرد: این سامانه برگرفته از نام مرکز هدایت و توسعه ایده‌های برتر است و هر کدام از اعضای جوانان که ایده و طرحی داشته باشند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های هلال‌احمر با آموزش‌وپرورش و وزارت علوم در حوزه مبارزه با موادمخدر، متذکر شد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با آموزش‌وپرورش به جز طرح دادرس که در دوره متوسطه اول انجام می‌شود، دانش‌آموزان ابتدایی دوره بشردوستی و دوم متوسطه نیز دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه را عملیاتی خواهیم کرد که دانش‌آموز پس از ۱۸ سالگی نجات‌گر ۳ شوند تا به عنوان اعضای داوطلبی امدادگران هلال‌احمر فعالیت کنند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در ادامه جلسه، تاکید کرد: سازمان امداد و نجات اقداماتی برای امدادگران داشته که یکی از این موضوعات، پیگیری برای جذب امدادگران و نجات‌گران است.

سعید متانی ادامه داد: کارهای اولیه و هماهنگی برای جذب ۱۰۰۰ نفر از نیروهای جوانان، امدادگران و داوطلبان را سازمان امداد و نجات انجام داده که برگزاری این آزمون که در حال طی کردن تشریفات اداری است، به حتم انجام خواهد شد و در بخش دوم نیز به کارگیری درجات ایثار است که به صورت قرارداد ساعتی بوده و مقدمات کار انجام شده است.

این‌مسئول، از افزایش ۱۰ درصدی حق ایاب و ذهاب امدادگران خبر داد و یادآور شد: این مهم امسال محقق شد و تجهیزات انفرادی را به استان‌ها تخصیص دادیم.

متانی به باشگاه امدادگران نیز اشاره کرد و متذکر شد: بنا به دلایلی این باشگاه فعالیتی نداشته و مجدد فعالیت خود را آغاز کرده که این مهم فرصتی برای امدادگران و نجات‌گران است. مهم‌ترین اهداف و فعالیت این باشگاه، گسترش فعالیت خدمات داوطلبانه است که باید جذب ورودی نیروهای عملیاتی و امدادی باشیم.

وی بر استفاده از توان حرفه‌ای امدادگران و نجات‌گران تاکید کرد و افزود: نیروهای امدادی هلال‌احمر حتی در حوزه جوانان و داوطلبان افرادی هستند که کارهای حرفه‌ای و مهندسی معکوس خیلی خوبی را در فعالیت‌ها، برنامه‌ها و تجهیزات امداد و نجات دارند، به همین خاطر باشگاه امدادگران و نجات‌گران باید آن را شناسایی و جذب کند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر، سازمان مردم‌نهاد بزرگی است، اظهار کرد: پایه و اساس این تشکل، مردم‌نهاد و موجودیت آن وابسته به اعضا است.

علی طاهری تاکید کرد: ‌باید ردیف بودجه‌ای برای خرید کتاب برای کتابخانه جمعیت هلال‌احمر استان تخصیص یافته و سالن ورزشی هلال زنجان نیز نیازمند تعمیرات اساسی است که اگر این مشکل حل شود، اعضای هلال می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این نشست، گفت: کل اعضای جوانان ۱۲ هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۵۸۹‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر هستند که از این تعداد نزدیک به ۶۰۰۰ نفر در سامانه ثبت شده‌اند و باید تا پایان امسال ۱۴ هزار عضو جوان را در سامانه ثبت کنیم.

فاطمه جمشیدی خاطرنشان کرد: ۱۵ کانون دانشجویی، ۱۳ کانون جوانان، ۱۱ کانون روستایی، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۰۱‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کانون دانش‌آموزی و ۴۴ کانون هلال غنچه و چهار کانون طلاب در استان زنجان داریم و برنامه‌های هلال‌احمر استان در شرایط کرونایی به صورت مجازی بوده و اعضای جوانان فعالیت‌های خود را به صورت موشن‌گرافی، پوستر، کلیپ و پویش‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha